Update articol:

CSALB: Triplare a cererilor de conciliere ale românilor în relația cu finanțatorii

Sursa: Facebook CSALB Sursa: Facebook CSALB

Numărul românilor care au apelat la Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) a crescut cu 140% în primele nouă luni, față de perioada similară a anului trecut, până la 1.580, potrivit unui comunicat de presă al CSALB. Dintre aceștia, 862 de consumatori au depus la CSALB cereri conforme. Numărul cererilor este de 3,2 ori mai mare față de perioada similară a anului trecut.

Dosare rezolvate, de 10 ori mai multe decât la finalul T3 2017

În urma negocierilor purtate cu băncile, 252 de români au găsit o soluție în primele nouă luni ale anului pentru problemele pe care le aveau, prin intermediul CSALB, față de 25 în aceeași perioadă din 2017.
„După primele nouă luni, am reușit să înregistrăm câteva rezultate notabile: am trecut de pragul de 400 de dosare constituite și 250 de dosare soluționate, ceea ce demonstrează o creștere certă a activității CSALB și, implicit, un grad de conștientizare și de interes tot mai mari, la nivelul cetățeanului, în ceea ce privește soluționarea pe cale amiabilă a conflictelor cu băncile”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.

În 90% din cazuri, consumatorii și băncile s-au împăcat

Din totalul dosarelor soluționate în primele nouă luni, 90% au fost încheiate cu hotărâre, adică soluția propusă de conciliator a fost acceptată de ambele părți și doar 10% prin încheiere, adică cel puțin una dintre părți nu a acceptat soluția propusă. Restul dosarelor constituite se află în faza de analiză. Acest lucru arată și că instituţiile de credit încep să devină mai deschise, pe măsură ce încep să înţeleagă beneficiile concilierii.
Spre exemplu, în luna iunie, un consumator din Dolj a cerut băncii micșorarea ratei lunare și a perioadei de rambursare. A obținut ștergerea integrală a datoriei de 20.000 Euro și închiderea creditului, precizează CSALB.

Aplicația online CSALB, metoda preferată de depunere a dosarelor

În trimestrul al treilea s-a înregistrat o creștere de 34% a numărului de dosare soluționate, evoluție influențată și de lansarea, în luna iulie, a aplicației online prin care consumatorii pot transmite cererile către CSALB. Doar în ultima săptămână din septembrie au fost înregistrate 30 cereri conforme, dintre care 20 au fost formulate prin intermediul aplicației.

Din numărul total de cereri conforme primite în perioada ianuarie-septembrie (862), un număr de 134 cereri au fost formulate prin intermediul aplicației de pe site-ul Centrului. Aplicația lansată de CSALB permite încărcarea tuturor documentelor scanate direct pe site-ul instituției, ceea ce reduce timpul de procesare la aproximativ o oră, față de o zi, prin mijloace clasice.

BVBStiri BVB

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (23/10/2020)

Tranzactii raportate conf. art. 92 ind. 3 Legea 24/2017

COS TARGOVISTE S.A. (COS) (23/10/2020)

Stadiu procedura insoventei

VES SA (VESY) (23/10/2020)

Hotarari AGA O & E 23.10.2020