*Construirea unei comunități de afaceri (network) poate fi la fel de simplă ca învățarea Alfabetului.
*Mult prea mulți oameni consideră că succesul îți este asigurat dacă îți faci treaba ca la carte. În zilele noastre, a-ți face treaba ca la carte nu reprezintă decât prețul debutului.
Constantin Paraschiv este fondatorul televiziunii digitale românești #BiziLIVETV. Televiziunea a fost înființată la începutul lui 2017, alături de o echipă de antreprenori, și oferă spectatorilor programe video educative, studii de caz și povești de succes, cu peste 1,5 milioane de vizualizări în 2018.
Misiunea televiziunii fondate de Paraschiv este să sprijine mediul de afaceri, mediul ONG, afacerile la început de drum și dezvoltarea personală individuală, prin programe și emisiuni autentice și să fie Televiziunea Partener unde antreprenorii, personalitățile, partenerii și voluntarii să își împărtășească unii altora experiența și să aloce resurse pentru a crea plusvaloare.
Constantin Paraschiv ne povestește în acest interviu despre cât de important este să faci parte dintr-o comunitate de business și cum să-ți creezi propria rețea de parteneri.
- Cum facem networking pentru a obține rezultate în business?
Constantin Paraschiv: Vă pot da câteva recomandări concrete pe care ar fi bine să le exerseze antreprenorii care vor să-și extindă network-ul:
- Networking-ul se învață practic și nu din cărți
- Actualizează profilele sociale și site-urile afacerilor pe care le reprezinți
- Dacă ești nou într-o comunitate și mai introvertit participă la întâlniri cu recurență, oamenii te vor recunoaște și vor începe să te salute și te vor întreba ei „Dar tu cu ce te ocupi?”
- Nu vinde fără să cunoșți omul, povestea lui și ce nevoie are el
- Adaptează-ți discursul și oferă informații în funcție de ceea ce ți se cere de către potențialul partener
- Caută să-ți faci prieteni și să oferi valoare și sigur se aceștia se vor transformă și în clienți
- Oferă comunității, înainte să ceri
Este foarte importantă practica repetată, este posibil să nu îți iasă din prima dar relaxează-te și participă la întâlnirile comunității.
- Ce este BiziClub și ce v-ați propus cu acest proiect?
Constantin Paraschiv: BiziClub a apărut recent și a luat naștere după cerințele repetate ale video-spectatorilor noștri de la BiziLIVE TV, care își doreau să cunoască și să facă networking cu invității și realizatorii emisiunilor noastre de business sau de dezvoltare personală.
Mai mult, ne-am dat seama că provocările sunt rezolvate mult mai repede și mai bine atunci când ai în jurul tău oameni de calitate care sunt profesioniști în domeniul lor de activitate și care cunosc alți oameni pe care îi pot recomanda.
Ești mult mai sigur când ceri o recomandare unor oameni pe care îi cunoșți și în care ai încredere. De multe ori am recomandat un invitat (expert sau specialist) cu care am realizat o emisiune.
BiziClub și BiziLIVE TV, alături de invitați și specialiști din industrie, vă invită săptămânal, în fiecare zi de marți la cel mai Nou Club de Networking dedicat dezvoltării rețelelor de contacte de afaceri în mod corect în spațiul liber, la AWE, #spatiuliber, spațiul care eliberează ideile și demolează structurile standardizate.
Avem deja primele 30 de evenimente pregătite.
Lucrurile mici pe care le faci contează foarte mult când vine vorba de networking. Atitudinea, Brandul și Creativitatea reprezintă doar începutul.
Fie că ești expert sau începător în networking, comunitatea noastră te va determina să analizezi felul în care interacționezi cu clienții actuali și potențiali și cu alte persoane din comunitatea ta de afaceri.
- Care sunt elementele cele mai importante pentru construirea unei comunități de networking?
Constantin Paraschiv: Construirea unei Comunități de Afaceri (network) puternice necesită Focus, Hotărâre și Perseverență, care sunt extrem de importante, fiind cele care determina stabilirea viitoarelor contacte.
Construirea unei rețele este ca un maraton, nu ca o cursă de viteză. Rețelele nu se creează peste noapte.
Noi, la BiziClub, am trecut la nivelul următor și am implementat și o aplicație web-based, care menține comunitatea conectată online și în afara întâlnirilor offline.
Oamenii din comunitate au la dispoziție un instrument puternic de comunicare, recomandare și marketing direct în aplicație. Din două click-uri poți identifica viitorul furnizor sau viitorul tău client.
Mai mult, oferim membrilor din comunitate, indiferent de nivelul membership-ului, acces facil și la instrumentele de promovare digitală ale televizunii digitale, care este integrată cu aplicația și are o audiență nișată și educată pentru zona de business.
- Cum v-ați pregătit să faceți față concurenței?
Constantin Paraschiv: Invităm și alte comunități alături de noi, în aplicație. Avem un set-up foarte generos, fiecare comunitate își poate organiza grupuri de lucru publice sau private și putem colabora.
Ne dorim o economie colaborativă și astfel îi vom inspira și pe alții și vom construi împreună comunități de afaceri stabile și cu focus pe valori.
Constantin Paraschiv are 40 de ani și este antreprenor și producător de programe educative video dedicate dezvoltării personale și afacerilor. De mai bine de 17 ani, de când a început prima afacere, este convins că „antrenamentul bate talentul”, fie că vorbim de afaceri sau obiective personale.
A experimentat afaceri în mai multe industrii cum ar fi: Horeca, retail, electro, IT sau e-commerce. A avut colaborări în ultimii 15 ani cu mai multe brand-uri din peste 50 țări. În prezent lucrează cu brandul de electrocasnice POLTI din Italia și e-cloth compania inovativă din UK pentru curățarea casei.
De peste 7 ani se dedică realizării de programe video educative pentru antreprenori și dezvoltării personale.
În 2013 a inițiat proiectul denumit generic #DozadeVanzari, care este o alternativă video online oferită gratuit pentru educație în activitatea de vânzări online și offline.
A sprijinit și a fondat proiecte educative media dedicate spațiului civic cum ar fi PiataVictoriei TV sau Rezistența TV unde tinerii și cei mai implicați pot învăța mai bine meseria de cetățean.