Update articol:

Dragoş Preda: Transformarea digitală în industria poștală și curierat

Având în vedere că lumea îmbrățișează tehnologia digitală într-un ritm din ce în ce mai accelerat, clienții (atât expeditorii, cât și receptorii) se așteaptă din ce în ce mai mult să interacționeze direct cu serviciul poștal prin canale digitale.

În plus, potrivit Uniunii Poștale Universale, 73% din serviciile poștale indică faptul că și-au sporit investițiile în serviciile poștale digitale.

Prin urmare, este clar că peisajul serviciilor poștale digitale va continua să evolueze în mai multe direcții, spune Dragoş C.-L. PREDA, Secretar de stat pentru Telecomunicații, din cadrul Ministerului Transporturilor Infrastructurii si Comunicațiilor.

Acesta declară: “Anul trecut, în calitate de Secretar de stat responsabil cu domeniul comunicațiilor din cadrul Ministerului Transporturilor, am realizat o serie de întâlniri de lucru alături de Secretarul General al Curții Constituționale a României (CCR), Domnul Cezar-Rareș ANGHEL. În cadrul acestor întâlniri s-a constatat necesitatea îmbunătățirii serviciilor poștale pe care CCR le accesează prin intermediul Poștei Române.

Pentru a veni în întâmpinarea unei instituții vitale a României, și a aduce o parte din serviciile poștale în era digitalizării, s-a realizat o echipă de lucru comună, compusă din specialiști tehnici ai celor două instituții de stat, și astfel a luat naștere serviciul eLetter”.

eLetter este serviciul oferit de către Poșta Română prin intermediul căruia se realizează transmiterea corespondenței în format electronic în cadrul unei platforme electronice, fără a fi necesară deplasarea la o subunitate poștală.

Trimiterea este livrată destinatarului în format fizic, la una din variantele de adrese poștale aleasă: adresa de domiciliu/sediu, adresa Post Restant sau adresa de căsuță poștală.

Serviciul eLetter este oferit pe bază de contract, fără limită de volum lunar.

„În mod simbolic, primul contract care se va semna pentru transmiterea corespondenței prin intermediul serviciul eLetter va fi între CN Poșta Română SA și Curtea Constituțională a României”, precizează Dragoş Preda.

Infrastructura poștală constituie coloana vertebrală a comunicării unui guvern cu cetățenii săi. Deși serviciile poștale joacă un rol vital în conectarea oamenilor, a întreprinderilor și a guvernelor din întreaga lume, industria poștală se confruntă cu cea mai mare provocare de până acum: transformarea digitală.

Din punct de vedere istoric, accesul la o rețea poștală a fost la fel de important pe cât este acum accesul la comunicațiile digitale și mobile. Astăzi, succesul copleșitor al e-mailului, al rețelelor sociale și mobile a dus la o scădere a volumelor fizice de scrisori și – mai important – la înlocuirea cu alte mijloace de comunicare.

„Digitalizarea a schimbat rolul sectorului poștal pe măsură ce volumele de scrisori scad și volumele de colete cresc. În timp ce scăderea volumului de scrisori a modelat piața poștală și continuă să conducă la schimbări, progresele în TIC (tehnologia informației și comunicațiilor) creează noi oportunități și cereri pentru piața poștală. Combinația dintre scăderea puternică a volumului de scrisori și creșterea volumelor de colete are implicații operaționale și economice importante pentru rețelele poștale”, explică Dragoş Preda, membru al CA CNPR.

Comunicare sigură, flexibilă și ieftină între cetățeni și autoritățile publice – de exemplu printr-o cutie poștală digitală – iată unele dintre multele avantaje ale comunicării digitale sporite.

Potrivit lui Dragoş Preda, trebuie să privim prezentul nu ca pe un viitor: Serviciile poștale digitale sunt un canal de livrare sigur în care consumatorii își pot vizualiza, gestiona și organiza comunicațiile digitale de la mai mulți furnizori într-o singură locație, printr-o singură autentificare. Prin acest canal, consumatorii pot primi și răspunde la diferite comunicări tranzacționale, gestionând în același timp și alte relații de afaceri, cum ar fi plata facturilor, încărcarea și stocarea documentelor și primirea de notificări și memento-uri importante.

O cutie poștală digitală securizată este mult mai sigură decât trimiterea de comunicații fizice prin sistemul poștal obișnuit. Printre alte avantaje de a avea o cutie poștală digitală se numără economii la costurile interne și poștale, reducând simultan impactul asupra mediului.

În unele regiuni geografice, poate fi dificil să găsiți adresa poștală exactă a destinatarului intenționat sau mulți destinatari intenționați pot locui la aceeași adresă. Cu toate acestea, cu o poștă digitală sigură, expeditorul are garanția că fiecare dintre documentele trimise va fi primit de persoana potrivită.

„Mulțumesc colegilor mei de la CNPR pentru punerea în aplicare a unei viziuni despre realitățile cotidiene, colegilor de la CCR pentru provocarea lansată şi lui Silviu Mărgean pentru urmărirea bunei transpuneri a relației cu CCR și nu numai. Felicitări, Poşta Română! ”

BVBStiri BVB

MedLife S.A. (M) (27/01/2021)

Etapele procesarii efectelor hotararii AGEA din data de 15.12.2020

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (27/01/2021)

Perioada inchisa tranzactionare 28.01.2021 - 26.02.2021

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (27/01/2021)

Raport auditor - art. 92 ind. 3 Legea 24/2017 - Tranzactii raportate in S2 2020