Update articol:

Ericsson dezvoltă rețele cognitive și clădește încrederea oamenilor în soluțiile de inteligență artificială

Ericsson dezvoltă rețele cognitive și clădește încrederea oamenilor în soluțiile de inteligență artificială Smart city and communication network concept. 5G. LPWA (Low Power Wide Area). Wireless communication.

Până în anul 2030 Ericsson și-a propus să dezvolte o rețea complet cognitivă care va învăța și va acționa într-un mod aproape autonom, în concordanță cu obiectivele unei afaceri, și va funcționa ca o platformă pentru organizațiile digitale din viitor. Ca parte a acestei misiuni extrem de importante, Ericsson și-a stabilit o agendă tehnologică bazată pe inteligența artificială (AI), pentru a asigura reziliența și robustețea acestor infrastructuri critice, pe parcursul următorului deceniu și dincolo de această perioadă, potrivit unui comunicat de presă.

Raportul Ericsson AI Industry Lab, lansat recent, arată că, în medie, 49% dintre factorii de decizie (care implementează soluții de inteligență artificială și analiză de date) spun că vor finaliza tranziția către folosirea inteligenței artificiale anul acesta. Activând în sectorul cel mai matur în ceea ce privește folosirea inteligenței artificiale, companiile de tehnologie și telecomunicații vor fi cheia către această transformare, nu doar în cadrul propriilor lor organizații, dar și la nivelul altor sectoare de-a lungul deceniilor următoare.

Rețele cognitive: Transformarea complexităților în oportunități

Anul trecut, Ericsson a deschis, în Texas, cea mai nouă fabrică inteligentă 5G, demonstrând astfel potențialul pe care tehnologia 5G îl are în ceea ce privește valorificarea datelor operaționale în timp real și facilitarea proceselor inteligente de automatizare. Compania este un lider când vine vorba de progresele făcute de industrie în ceea ce privește dezvoltarea rețelelor cognitive, prin implementări prototip care ilustrează valoarea adăugată generată de inteligența artificială la nivelul operațiunilor de rețea.

Prin intermediul prototipului de sistem cognitiv de suport al operațiunilor (OSS), dezvoltat în parteneriat cu T-Mobile SUA, Ericsson a arătat faptul că eficiența operațiunilor a crescut cu peste 100%, iar numărul operațiilor efectuate manual a fost redus cu 70%, în ceea ce privește identificarea și rezolvarea problemelor.

Soluțiile de AI au capacitatea de a facilita procese reziliente, robuste și sigure de operare a rețelelor

Rețelele mobile trebuie să facă față unor scenarii de utilizare critice, în care încrederea, disponibilitatea și reziliența devin primordiale. De exemplu, de-a lungul ultimului an, rețelele de comunicații au rezistat unui test de stres important și acum, mai mult decât niciodată, oamenii se bazează pe rețelele mobile pentru a-și duce la  bun sfârșit activitățile cotidiene, pentru a accesa servicii esențiale și pentru a-și gestiona afacerile. În acest context, tehnologia 5G are potențialul de a multiplica efectele transformării digitale, atât în societate, cât și în mediul de lucru, iar rețelele cognitive vor reprezenta singura modalitate de a accesa noile oportunități aduse de creșterea exponențială a traficului de date și multiplicarea noilor scenarii de utilizare. Pe măsură ce ritmul acestei transformări accelerează, valoarea economică a datelor, a bunurilor și a serviciilor care se bazează pe integritatea rețelelor mobile va crește de asemenea.

Acesta este principalul motiv pentru care industria trebuie să construiască în continuare încrederea oamenilor în soluțiile de inteligență artificială, deoarece astfel pot fi abordate toate caracteristicile, plecând de la explicabilitate și observarea umană (la început) până la soluții de securitate și mecanisme de siguranță integrate.

Potrivit raportului Ericsson AI Industry Lab, piețe-cheie precum industria de manufactură, sănătatea, transportul și logistica se află, încă, într-un stadiu incipient al implementării soluțiilor de AI. Raportul mai arată că 87% dintre factorii de decizie din industrie cred că implementarea soluțiilor de AI reprezintă mai mult o provocare din punct de vedere cultural, decât o una de ordin tehnologic. Accesarea oportunităților de digitalizare în aceste sectoare va necesita o infrastructură digitală inteligentă, robustă și rezilientă, precum și sigură, de încredere.

Acesta este un interes comun al societăților și economiilor naționale, unde furnizorii de servicii, vendorii și guvernele au fiecare un rol important. Împreună, trebuie să susținem și să ne angajăm în dezvoltarea cadrelor etice standardizate, precum EU Ethics Guidelines for Trustworthy AI, un ghid pe care Ericsson l-a integrat în abordarea sa în ceea ce privește inteligența artificială, oferind astfel garanții asupra faptului că soluțiile de AI de care dispune sunt în conformitate cu normele legale, etice și tehnice.

Soluțiile de AI integrate în rețelele de astăzi

Ericsson dezvoltă soluții de inteligență artificială în centrele sale de cercetare de la nivel mondial, inclusiv în cadrul D15 AI în Santa Clara și în cadrul Global Artificial Intelligence Accelerators (GAIA) în Suedia, SUA, Canada și India, precum și pe teren împreună cu clienții săi, utilizând datele din rețea. În acest sens, compania își folosește expertiza extinsă în domeniu și diferiți algoritmi, adaptând aceste elemente la  diverse contexte și provocări specifice ale clienților.

Aceasta este prima etapă din procesul de dezvoltare a unor rețele care monitorizează și își ajustează performanțele pentru a asigura rezultatul de business dorit (intent-driven networks).  În prezent, Ericsson își dorește să se asigure de faptul că soluțiile de inteligență artificială vor fi integrate în rețele printr-o abordare de tip domain-first.

Viitorul rețelelor cognitive

După finalizarea primei etape, atenția companiei se va muta către realizarea implementării la scară a soluțiilor inteligente de control și a proceselor de raționare și încredere. Soluțiile de inteligență artificială sunt distribuite pe scară largă, prin intermediul rețelei, iar majoritatea aplicațiilor care țin de managementul afacerii sunt orientate spre obiective – aceasta din urmă permite rezolvarea automată a conflictelor și controlul predictiv.

În etapa finală, Ericsson se va asigura de faptul că toate tehnologiile individuale funcționează armonios împreună, asigurând astfel funcționarea unei rețele de încredere complet autonome, capabilă să învețe singură.

BVBStiri BVB

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (18/06/2021)

Autorizare membru al Consiliului de Administratie

FARMACEUTICA REMEDIA SA (RMAH) (18/06/2021)

Diminuare capital social - emitere certificat ASF

S.N. NUCLEARELECTRICA S.A. (SNN) (18/06/2021)

Act juridic de tipul celor prevazute la art. 234 din Regulamentul ASF 5/2018

PROMATERIS S.A. (PPL) (18/06/2021)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

JUDETUL TIMIS (TIM28) (18/06/2021)

Plata cupon 41, rambursare rata principal 41 si calcul rata dobanda pentru cuponul 42