Update articol:

Europa de Vest este acum cel mai mare investitor din lume în baterii

În 2020, analiștii Fitch Solutions au înregistrat 37 de proiecte de producție pentru baterii EV (electric-vehicle) și componente și materiale conexe în valoare de 21,04 miliarde USD, pentru acele proiecte care și-au dezvăluit detalii financiare.

Proiectele variază de la producerea de celule și pachete de baterii, până la materiale anodice și tăvi pentru baterii și oferă o idee despre regiunile care sunt cele mai active în dezvoltarea unui lanț de aprovizionare localizat și care țări sunt cei mai mari beneficiari din aceste regiuni.

Europa de Vest a revendicat atât cel mai mare număr de proiecte – 17, cât și cea mai mare valoare combinată cu 9,1 miliarde de dolari. Acest lucru a dat regiunii o pondere de 43,5% din investiția globală totală în proiecte de producție a bateriilor, relatează Fitch, potrivit mining.com.

La nivel de țară, Germania conduce regiunea cu 10 din cele 17 proiecte înregistrate. Cel mai mare proiect din Germania este fabrica de baterii SVOLT de 2 miliarde de dolari, cu o capacitate de 24 GWh pe an.

Această activitate din Germania reflectă efortul marilor producători de automobile din țară de a investi puternic în producția de vehicule electrice la uzinele lor de origine. Volkswagen, Daimler și BMW sunt cu toții prezenți la masă, cu propriile proiecte de producție a acumulatorilor, care arată rolul mai activ pe care producătorii de automobile îl iau în lanțul de aprovizionare, notează Fitch.

În Europa emergentă, proiectele sunt dominate de Ungaria și Polonia și se află în cea mai mare parte pe segmentul componentelor bateriei, furnizând facilități existente în aceste țări. Acest lucru vorbește despre forța acestor două țări ca locații de producție auto în general, spune Fitch, precum și despre capacitatea lor de a avansa în lanțul valoric cu produse de înaltă tehnologie.

SK Innovation din Coreea de Sud, de exemplu, intenționează să construiască a treia fabrică în Ungaria, care a devenit baza europeană a companiei.

În timp ce o mare parte a investițiilor este determinată de dorința de a reduce dependența de o mână de piețe, în special China, pentru aprovizionarea cu baterii și componente conexe, proiectele pentru regiunea Asia arată că China este încă o țintă pentru investiții datorită faptului că este cea mai mare piață de sine stătătoare din lume pentru vehicule electrice.

China are trei dintre cele opt proiecte urmărite în Asia, relatează Fitch, cu o valoare combinată de 2,6 miliarde de dolari, cel mai mare fiind un joint-venture de 1,2 miliarde de dolari între Geely și CATL pentru o nouă fabrică de baterii. CATL a fost, de asemenea, în spatele celei mai mari investiții din regiunea asiatică, cu 5 miliarde de dolari pentru o nouă fabrică de baterii din Indonezia.

Compania a convenit, de asemenea, că 60% din nichelul utilizat în producția de baterii la uzină va proveni din surse locale, informând că Indonezia are potențialul de a deveni un jucător cheie în dezvoltarea unui lanț de aprovizionare cu baterii din Asia de Sud-Est .

BVB | Știri BVB