Update articol:

Google vrea să revină pe piaţa chineză

Statista: Graficul prezintă cota de piață a primelor 3 motoare de căutare din Statele Unite, Europa și China în iulie 2018. Statista: Graficul prezintă cota de piață a primelor 3 motoare de căutare din Statele Unite, Europa și China în iulie 2018.

Google vrea să revină în China, după ce compania a decis să părăsească piața în urmă cu opt ani, invocând atacuri cibernetice repetate, supravegherea activiștilor pentru drepturile omului și cenzura. Potrivit unui raport al New York Times, citat de Statista https://www.statista.com/chart/14960/search-engine-market-share/, Google încearcă acum să se întoarcă pe piaţa chineză și deja lucrează la un motor de căutare cenzurat pentru China, care ar bloca site-urile web și termenii de căutare aflaţi pe lista neagră a guvernului chinez.

O revenire în China nu ar fi o surpriză uriașă pentru că, în ciuda întrebărilor legate de cenzură și drepturile omului, este o piață uriașă pe care puțini actori globali care caută creșterea își pot permite să o ignore. Totuşi, reîntoarcerea pe piața chineză nu va fi ușoară pentru cel mai mare furnizor de motoare de căutare din lume. Utilizatorii chinezi de internet trăiesc în ceea ce ar putea fi descris ca un univers paralel online, folosind servicii chinezești precum WeChat, Alibaba și, în termeni de căutare, Baidu, în condiţiile în care restul lumii utilizează Facebook, Amazon și Google.

Imaginea de mai sus, bazată pe datele StatCounter, arată cât de diferit arată piața de căutare din China, comparativ cu omologii din Statele Unite și Europa.