Update articol:

Greva porturilor de pe coasta de est ar putea fi o situație fără ieșire pentru administrația Biden (CNBC)

Președintele Joe Biden și administrația sa își mențin poziția de a nu invoca Legea Taft-Hartley pentru a forța lucrătorii portuari ai International Longshoremen’s Association să revină la locul de muncă în porturile de pe coasta de est și de pe coasta Golfului, în condiţiile în care greva are loc deja de câteva zile, o decizie politică care reflectă puterea sindicatelor, dar riscă să piardă unele progrese în ceea ce este problema nr. 1 pentru mulți alegători: economia.

Retorica secretarilor cabinetului, inclusiv a secretarului Transporturilor, Pete Buttigieg, și a secretarului interimar al Muncii, Julie Su, a devenit mai tăioasă în ultimele zile, arătând cu degetul spre proprietarii porturilor și transportatorii oceanici. Dar, în acest moment, nu există niciun semn de progres care să aducă ILA și proprietarii de porturi înapoi la masă pentru o nouă rundă de negocieri, potrivit surselor CNBC. Și există în continuare un risc mare de cealaltă parte a procesului decizional politic: creșterile salariale care sunt o victorie pentru lucrători, dar care, în cele din urmă, se propagă în economie sub forma unor prețuri mai mari, atât pe plan intern, cât și în întreaga lume.

Până în prezent, o mare parte din atenția acordată impactului economic al grevei din porturi s-a concentrat pe impactul direct asupra economiei al închiderii masive a schimburilor comerciale și pe modalitățile prin care congestionarea lanțului de aprovizionare și întârzierile pot duce la prețuri mai mari transmise consumatorilor, care vor deveni un factor cu atât mai important cu cât greva persistă mai mult.

Însă experții din domeniul maritim și al afacerilor avertizează, de asemenea, cu privire la riscul ca inflația salarială persistentă să își facă loc în prețurile din lanțul de aprovizionare pe care Rezerva Federală a reușit recent să le domolească.

„Creșterea salariilor ar fi într-adevăr transferată și, în cele din urmă, plătită de importatori”, a declarat Lars Jensen, CEO al Vespucci Maritime, un consultant în domeniul transportului maritim. „Impactul inflaționist ar varia dramatic în funcție de valoarea bunurilor din container”, a spus el, adăugând că influența ar fi și mai mare pentru exportatorii agricoli.

Președintele ILA, Harold Daggett, solicită o creștere de până la 5 dolari pe oră, pe an, pe o perioadă de șase ani, într-un nou contract pentru sindicatul lucrătorilor portuari, în cadrul unei lupte cu United States Maritime Alliance. USMX, care reprezintă proprietarii porturilor, a oferit luni ultima dată ceea ce a descris ca fiind o creștere salarială de aproape 50% pe o perioadă de șase ani, ofertă respinsă de sindicat. USMX a reiterat această ofertă marți, afirmând într-o declarație că „oferta sa actuală de creștere salarială de aproape 50% depășește orice altă înțelegere sindicală recentă, abordând în același timp inflația și recunoscând munca grea a ILA pentru a menține economia globală în funcțiune”.

Dar Daggett a contracarat afirmațiile privind orice „creștere semnificativă”, spunând în declarația de marți a ILA că USMX „omite în mod convenabil faptul că mulți dintre membrii noștri operează echipamente de manipulare a containerelor de milioane de dolari pentru doar 20 de dolari pe oră. În unele state, salariul minim este deja de 15 dolari”. Președintele ILA a adăugat că „USMX trece cu vederea, de asemenea, faptul că două treimi dintre membrii noștri sunt în permanență la datorie, fără a avea un loc de muncă garantat în cazul în care nu lucrează nicio navă. Membrii noștri se califică pentru beneficii doar pe baza orelor lucrate în anul precedent, ceea ce îi face vulnerabili în cazul unei scăderi a activității”.

Daggett a declarat marți dimineață pentru CNBC că ILA solicită o creștere salarială de 61,5%.

USMX nu a contactat ILA cu o nouă contraofertă, iar părțile nu se află în prezent la masa negocierilor, potrivit unor surse care și-au păstrat anonimatul din cauza caracterului sensibil al discuțiilor legate de muncă.

Transportatorii oceanici au început să ia măsuri pentru a-și proteja propria poziție financiară pe termen scurt atâta timp cât greva persistă. CMA CGM, unul dintre cei mai mari transportatori oceanici din lume, a declarat marți un caz de forță majoră, o manevră legală pentru a se elibera de cerințele contractuale cu clienții de transport maritim din cauza unor forțe aflate în afara controlului său, și a declarat că „poate imputa orice costuri operaționale suplimentare” asociate navelor întârziate din cauza grevei încărcăturilor aflate pe apă la 1 octombrie 2024 cu un port de descărcare de pe coasta de est sau de pe coasta Golfului din SUA.

Biden a declarat marți că administrația sa va „monitoriza orice activitate de creștere a prețurilor” de care beneficiază transportatorii oceanici străini, inclusiv cei din consiliul USMX. De asemenea, el a afirmat că „transportatorii oceanici străini au realizat profituri record de la pandemie, când lucrătorii de pe platforma Longshore s-au pus în pericol pentru a menține porturile deschise”.

Pe baza grevelor portuare anterioare, transportatorii oceanici profită în mod normal de creșterea tarifelor de transport pe baza cererii pentru alte porturi, precum și de taxele de reținere și de întârziere pentru containerele blocate în timpul închiderii unui port. Analiștii au avertizat că tarifele spot pentru transportul maritim ar putea crește cu 20-50%.

Buttigieg a declarat marți că DOT monitorizează „orice încercări ale companiilor de a crește prețurile în mod oportunist, inclusiv ale transportatorilor oceanici sau ale altora” și a cerut transportatorilor oceanici să retragă suprataxele. „Nimeni nu ar trebui să exploateze o perturbare pentru profit”, a spus el într-o declarație a DOT. Acesta a adăugat că Comisia Maritimă Federală va utiliza autoritatea extinsă promulgată de Biden pentru „a se asigura că orice taxe evaluate sunt legitime și legale”.

BVB | Știri BVB

IMPACT DEVELOPER & CONTRACTOR S.A. (IMP) (17/01/2025)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

S.N.G.N. ROMGAZ S.A. (SNG) (17/01/2025)

Raport conf. art. 108 Legea 24/2017 (R)

AEROSTAR S.A. (ARS) (17/01/2025)

Calendar financiar 2025

EB WTI INDEX 0,10 (EBWTI1) (17/01/2025)

Notificare Erste Group Bank AG referitoare modificare multiplicator - 0.0485403