Update articol:

Grupul BRD a raportat un profit net de 787 milioane lei, în primul semestru, în creștere cu 4%

BRD Groupe Societe Generale (BRD) a raportat un profit net de 787 milioane lei, în primul semestru, în creștere cu 4% (față de 757 milioane lei în semestrul I 2018), la nivel consolidat, in conformitate cu Standardele Internationale de Raportare Financiara (IFRS), potrivit unui raport transmis Bursei de Valori București.

Grupul a înregistrat venituri nete din dobanzi de 1,04 miliarde lei, la 30 iunie, față de 0,93 miliarde lei, în perioada similară din 2018.

Veniturile  nete din comisioane au fost de 386,6 milioane lei, la jumătatea anului, față de 379,2 milioane lei, la jumătatea anului trecut.

Rezultatul operational brut a a ajuns la nivelul de 805 milioane RON (+12,9% fata de perioada similara a anului trecut, excluzand contributia la Fondurile de Garantare a Depozitelor si de Rezolutie), potrivit băncii. Totodată, indicatorul cost/venit s-a îmbunătățit cu 2 puncte procentuale, atingand 45,5% in semestrul I 2019 fata de 47,5% in semestrul I 2018, excluzand impactul cheltuielilor reglementare mentionate mai sus.

Costul net al riscului a inregistrat o reluare de 144 milioane RON (fata de 154 milioane RON in semestrul I 2018), beneficiind de performanta solida pe activitatea de recuperare si de mediul economic favorabil, mai arată banca.

De  asemenea, soldul creditelor nete pe segmentul retail a fost cu +3,0% mai mare in dinamica anuala, valoarea finantarilor noi de leasing in crestere cu +33% an pe an.

Venitul net bancar a fost cu +8,7% mai mare fata de perioada similara a anului trecut.

“Rezultatele obtinute in primul semestru inseamna pentru noi, in primul rand, incredere din partea clientilor, pentru care vrem sa fim mai buni nu doar de la un semestru la altul, ci in fiecare zi, alaturi de echipa de oameni extraordinari ai acestei banci. De asemenea, performanta financiara reconfirma faptul ca, in plin proces de transformare, continuam sa avem o baza solida, pentru a ne putea atinge pe deplin obiectivele de digitalizare, simplificare si eficientizare pentru clientii nostri. Facem trecerea catre un model de business cu multiple canale digitale, ce vor fi implementate treptat, totodata, mentinand si prezenta noastra fizica. ContALL – primul agregator de conturi bancare din Romania si un prim pas catre Open Banking – si Instant Top Up sunt doar cateva exemple ale demersului nostru de digitalizare”, a declarat Francois Bloch, Director General al BRD Groupe Societe Generale.

Piata de creditare din Romania a inregistrat o crestere robusta (+6,1%* la finalul lunii iunie 2019 fata de perioada similara a anului trecut) atat pe segmentul persoanelor fizice cat si al companiilor, potrivit raportului băncii. Dupa ce a beneficiat de o crestere buna anul trecut gratie mediului macroeconomic favorabil, apetitul populatiei pentru credit s-a temperat in prima parte a anului 2019, se arată în comunicat.

 Creditele nete ale Grupului BRD, inclusiv creantele din leasing, au crescut cu +2,3% in comparatie cu finalul lunii iunie 2018, datorita segmentelor retail si companii mari. Atat creditele de consum cat si de locuinte au contribuit la cresterea creditarii pe segmentul retail (+3,0%*). Pe segmentul corporate, creditele pentru companii mari (+2,3%*) si portofoliul de leasing (+10,4%*) au fost principalele surse de crestere.

Valoarea finantarilor noi de leasing a fost mai mare cu +33% fata de prima jumatate a anului 2018 gratie cererii atat din partea intreprinderilor mici, cat si a IMM-urilor.

Depozitele clientilor au crescut cu +1,9% fata de perioada similara a anului trecut. Cresterea anuala a economisirii pe segmentul retail (+3,2%* an pe an) a fost determinata de intrari mai mari in conturile curente ale persoanelor fizice (+23%* an pe an) impulsionate de venitul disponibil in crestere.

 Indicatorul credite nete/depozite a fost de 67,5% la finalul lunii iunie 2019, cvasi-stabil fata de finalul lunii iunie 2018.

Activele in administrare ale BRD AM au crescut cu +23% an pe an datorita subscrierilor nete semnificative in BRD Simfonia si Eurofond (denominat in RON si respectiv in EUR) care investesc, in principal, in instrumente cu venit fix si monetare, mai subliniază banca.