Update articol:

Grupul de firme AutoCar, format din trei firme care administrează unități service, cere falimentul societății de asigurări City Insurance

Grupul de firme AutoCar, format din trei firme care administrează unități
service, a notificat Autoritatea de Supraveghere Financiară cu privire la cererea de faliment a societății de asigurări City Insurance și a înaintat instanțelor de judecată solicitarea, potrivit unui comunicat de presă transmis astăzi.

„Onorat consiliu al ASF, sperăm ca în ceasul al 12 lea să realizați faptul că aveți o nouă bombă cu ceas în asigurări ascunsă de către directorii din ASF plătiți regește ca să supravegheze această piață. Bomba cu ceas din asigurari a depășit ca pondere peste 45% din piața RCA, iar voi sunteți în continuare în concedii sau pe picior de plecare spre BNR. Sunteți pe deplin responsabili de ceea ce va urma în această piață, iar moartea acestei societăți de asigurări va duce la dispariția prețurilor mici la RCA”, atrage atenția Florin Pandele, administrator al grupului de firme AutoCar.

În comunicat se precizează următoarele: „City Insurance, cea mai mare firmă de asigurări din România, are datorii restante de peste un milion de lei (circa 1, 1 milioane lei, conform documenetelor oficiale) către grupul AutoCar.
În consecință, Autocar, Autocar and Trucks și Standocolor au solicitat atât Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) cât și instanțelor de judecată falimentul City Insurance.
Societatea de asigurări se află în incapacitatea de plată a acestor datorii, care sunt mai vechi de 120 de zile, iar suma de plată pe care City Insurance o are, actualizată cu dobânzile și penalizările legale depășește 3 milioane de lei.
Este cel puțin bizar să asistăm doar după câțiva ani la o reeditare a falimentului Astra, dar de data aceasta cu consecințe mult mai mari pentru întreaga piață.
Societatea City Insurance deține în prezent peste 45% din piața RCA, iar societățile Astra și Carpatica nu depășeau împreună 33% cotă de piață RCA în momentul falimentului.
Consiliul Concurenței trebuie să se autosesizeze de urgență, societatea de asigurări având în prezent o cotă de piață care reprezintă fără doar și poate un mare risc sistemic.
Societatea de asigurări City Insurance are toate simptomele pe care societățile Astra și Carpatica le aveau în momentul declanșării falimentului:
– Număr ridicat de reclamații la ASF (2097 de reclamații în perioada Ianuarie – Iulie 2019);
– Cota importantă în clasa de asigurări cu risc cel mai ridicat (peste 45% în RCA);
– Cota de piață importantă în randul transportatorilor (peste 90%);
– Întârzieri mari la plata despăgubirilor către service-uri și păgubiți;
– Întârzieri mari la plata despăgubirilor pentru daunele externe (datorii de ordinul zecilor de milioane de euro);
– Subevaluarea rezervelor de daună cu peste 50%;
– Număr ridicat de procese în instanță pentru neplata daunelor;
– Probleme privind lichiditatea.

Peste 70% dintre dosarele de dauna câștigate de către petenți prin intermediul SalFin sunt contestate de către City Insurance astfel încât păgubiții RCA să ajungă în instanțele de judecată și în acest mod, să rostogolească datoriile către păgubiți cu încă 2 – 3 ani.

Un calcul elementar ne arată următoarele:

  • Cifra de afaceri a societății City Insurance în anul 2018 a fost de aproximativ 1,5 miliarde lei (aprox. 320 milioane euro); 
  • Rata cheltuielilor de achiziție și administrare: aprox 30% = 96 000 000 euro;
  • Cifra de afaceri – cheltuieli de achiziție și administrare = 224 000 000 euro;
  • Numărul dosarelor de daună pentru ultimele 12 luni este de aproximativ 130000;
  • Aproximativ 90% din cifra de afaceri a societății City Insurance este formată din RCA;
  • Peste 90% dintre transportatori au polițe RCA la City Insurance;
  • Dauna medie la categoria transportatori este de aproximativ 5000 de euro;
  • Dauna medie la categoria autoturisme este de aproximativ 1600 euro;
  • Peste 90% dintre polițele RCA cu valabilitate de o luna de zile sunt vândute de către City Insurance;
  • Frecvența daunei pentru polițele RCA cu valabilitate de o luna este de peste 4 ori mai ridicată decât cea pentru polițele RCA cu valabilitate de 6 sau 12 luni;
  • Dauna medie (transportatori + autoturisme): aproximativ 2700 de euro;
  • Societatea City Insurance are de achitat daune în cuantum de aproximativ 351 000 000 de euro (130 000 dosare de dauna x 2700 euro dauna medie a societății City Insurance) în timp ce întreaga cifră de afaceri a societății de asigurări este de aproximativ 320 000 000 de euro.

Adresăm o înrebare retorică Autorității de Supraveghere Financiară: De unde poate achita societatea City Insurance daune care depășesc cifra lor de afaceri?

Grupul AutoCar atrage atenția consiliului ASF și mai ales, președintelui Leonardo Badea, să nu fugă de răspundere și să își asume un răspuns scris, sub semnătură, în termen de 30 de zile de la înregistrarea documentelor, dacă societatea City Insurance mai îndeplinește sau nu criteriile financiare legale de a funcționa (solvabilitate și lichiditate).

Avem informații certe că în următoarele săptămâni, mai multe unități reparatoare vor declanșa aceeași procedură de solicitare a falimentului societații City Insurance.
Recomandăm tuturor unităților service din România maximă prudență privind preluarea lucrărilor de reparații în relația cu City Insurance”.

insolventa city insurance – car

insolventa city insurance – trk

insolventa city insurance – std