Update articol:
Grupul GRAMPET - Grup Feroviar Român salută inițiativa Rail-2-Sea anunțată de Ambasada Statelor Unite la București

Grupul GRAMPETGFR revine treptat la volumul de activitate anterior pandemiei și își aliniază strategia la schimbările care au intervenit în ultimele luni

Gruia Stoica, Presedintele Grupului GRAMPET- Grup Feroviar Roman Gruia Stoica, Presedintele Grupului GRAMPET- Grup Feroviar Roman

Grupul GRAMPET – Grup Feroviar Român (GFR), cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România şi din Europa de Sud-Est, apreciază că proiectul Rail-2-Sea este de foarte bun augur și va spori atractivitatea Portului Constanța pentru țările CEE.

„În contextul reconfigurării lanțurilor de aprovizionare la nivel global, vorbim deja despre noi paliere de transport, cel mai notabil și cu potențial enorm pentru România fiind proiectul Rail-2-Sea anunțat recent de Excelența Sa Adrian Zuckerman, Ambasadorul Statelor Unite la București”, spune Gruia Stoica, Președintele Grupului GRAMPET.

Oficialii Grupului GRAMPET consideră că modernizarea infrastructurii feroviare și rutiere ce conectează porturile Gdansk și Constanța și, implicit, frontierele de sud ale României, va conduce la crearea unui nou culoar de tranzit pentru mărfurile din Scandinavia ce au ca destinație sudul Europei/Turcia, respectiv Orientul Mijlociu.

„Un alt aspect deloc de neglijat este faptul că această modernizare va crește atractivitatea portului Constanța față de porturile de la Marea Nordului, respectiv Adriatica pentru clienții din Ungaria, Slovacia, Austria, Cehia și sudul Poloniei,” adaugă Sorin Chinde, Vice Președintele Departamentului de Transport la nivel de grup.

În contextul epidemiologic și economic actual, operatorul revine treptat la nivelul operațional anterior pandemiei și își aliniază strategia la schimbările care au intervenit în ultimele luni.

„Primele 6 luni ale anului au însemnat pentru divizia de transport de marfă o scădere de 12% a volumului de activitate și, implicit, o scădere similară a cifrei de afaceri față de anul 2019,” spune Sorin Chinde. „Traficul s-a ameliorat ușor în trimestrul al treilea, cu o scădere notabilă însă pe unul dintre cele mai importante segmente de marfă, respectiv cel al cerealelor. Estimările noastre privind volumele de transport și cifra de afaceri pentru 2021 sunt similare cu cele din acest an. Putem spune că industria de profil și acea parte a economiei care folosește transportul feroviar s-au învățat să trăiască cu acest virus”.

În același timp, strategia de consolidare la nivel european este întârziată de restricțiile de călătorie impuse în această perioadă.

„Chiar și după 8 luni de pandemie, analizele noastre interne confirmă că decizia de extindere în alte țări din Europa, respectiv Macedonia, Muntenegru, Slovenia, Slovacia, Cehia, Belgia și Olanda, este în continuare bine fundamentată, iar acest lucru ne dă încredere să continuăm”, concluzionează Gruia Stoica.

Înfiinţat în urmă cu aproape 20 de ani, GRAMPET este prima multinațională fondată în România și cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din Europa de Sud-Est. Structura sa de companii acoperă în mod strategic întregul lanţ de soluții și produse de transport feroviar, oferind clienţilor săi o experienţă integrată la cel mai înalt nivel de competență: servicii de transport feroviar marfă, construcţii, reparaţii şi modernizarea materialului rulant, producția de piese de schimb, închiriere de material rulant, transbordarea mărfurilor, servicii logistice, precum și soluţii inovatoare de IT pentru operatorii feroviari.

Având drept obiectiv declarat conectarea Oceanului Atlantic, prin Marea Nordului, la Oceanul Pacific, prin Marea Chinei de Sud, Grupul GRAMPET este unul dintre liderii industriei în dezvoltarea coridoarelor de transport ce conectează Europa şi Asia.

Compania sa fanion – Grup Feroviar Român (GFR), este cel mai mare operator privat feroviar din România. În prezent, peste 20% din trafic este internaţional, GFR oferind clienţilor săi soluții logistice complexe. GFR este membră a tuturor organizaţiilor internaţionale reprezentative și are acorduri de colaborare atât cu operatorii feroviari de stat (BDZ Cargo, UZ, CFM, PKP Cargo, ZK, RCH, HZ Cargo, ZBIH), cât și cu operatorii feroviari privaţi din Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Cehia, Polonia, Austria și Germania.

Prin intermediul fabricilor Reva Simeria, Electroputere VFU Paşcani, Reloc Craiova și Electroputere VFU Craiova, Grupul GRAMPET acoperă o cotă importantă din piața reparatorie de material rulant din România.

În paralel, grupul desfăşoară o activitate intensă de cercetare şi dezvoltare de soluţii tehnice menite să ofere clienţilor o experienţă transparentă şi în timp real a serviciilor la care au acces. În 2017, GFR a lansat portalul E-CLIENT GFR, o premieră pentru România și sud-estul Europei, care facilitează gestionarea relației clasice cărăuș – companie-client, de la postarea unei cereri de ofertă până la facturarea serviciului prestat, trecând prin etape esențiale precum comandarea vagoanelor goale, întocmirea contractelor de transport, accesul neîngrădit la informații privind evoluția proceselor, atenționarea inteligentă a decidenților și transmiterea de rapoarte automate.

BVBStiri BVB

DAFORA SA (DAFR) (04/12/2020)

Raport conf. art. 92 ind. 3 Legea 24/2017

SIF TRANSILVANIA S.A. (SIF3) (04/12/2020)

Hotarari AGA O & E din 04.12.2020

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (04/12/2020)

Litigiu dosar nr. 5179/2/2019

FONDUL PROPRIETATEA (FP) (04/12/2020)

Structura actionariat la data de 30 noiembrie 2020