Update articol:
COMUNICAT

Horváth: România a înregistrat cu 733% mai mulți cumpărători online în ultima decadă, de 7 ori mai mult decât Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria și Bulgaria

  • Vânzările prin e-commerce din România au înregistrat o creștere de peste 70% în 2020 comparativ cu anul precedent, ca urmare a pandemiei. Această rată de creștere nu a putut fi susținută și în 2021, parțial din cauza costurilor ridicate de acces în marketplace-urile de tip e-commerce;
  • Creșterea numărului de cumpărători prin e-commerce din mediul urban din România a crescut cu 733% comparativ cu 2010, aproximativ de 7 ori mai mult decât media înregistrată de țările analizate în studiu: Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria și Bulgaria;
  • Discrepanța dintre cumpărătorii prin e-commerce din mediul urban și cel rural este cea mai mare din Uniunea Europeană și în continuă creștere în ultimii 10 ani.

 

O creștere de 70% a vânzărilor online în 2020 comparativ cu anul precedent și o creștere cu 733% a numărului de cumpărători prin e-commerce în ultima decadă. Acestea sunt datele care definesc comerțul online din România, potrivit celui mai recent studiu realizat de compania de consultanță în management, Horváth

„Comerțul online este unul dintre domeniile care a cunoscut un ritm de creștere extrem de accelerat în ultimii ani, în mare parte datorită schimbării așteptărilor și comportamentului de achiziție al clientului. În același timp, perturbările produse de multiplele restricții și de nevoia de adaptare la noua normalitate au avut efecte și asupra companiilor și intermediarilor lor, pentru care factori precum existența unei infrastructuri digitale, fiabilitatea serviciilor de curierat și optimizarea experienței clienților în timpul procesului de cumpărare au fost decisivi în evoluția rezultatelor e-commerce. Așadar, aflate în continuă creștere, nevoile clienților au impulsionat organizațiile să își îmbunătățească aceste procese de business și să pună accent pe inovații de tip digital-first”, explică Vlad Gheorghe, reprezentant Horváth. 

Vânzările prin e-commerce în România au înregistrat o creștere foarte mare în 2020 (+71% comparativ cu 2019), ca urmare a pandemiei și a factorilor menționați anterior. Această creștere nu a putut fi susținută și în 2021, când s-au înregistrat vânzări cu doar 29% mai mari față de 2019. Relaxarea restricțiilor și posibilitatea de a cumpăra în persoană au jucat un rol important în această diminuare a ratei de creștere, precum a avut-o și faptul că în marketplace-urile de e-commerce costurile de acces sunt văzute ca fiind prohibitive (un exemplu fiind vânzările restaurantelor pe Bolt Food sau Glovo, care reprezintă un cost foarte mare pentru patroni). IMM-urile românești au avut de asemenea foarte mult de câștigat de pe urma vânzărilor e-commerce, rata fiind cu 40% mai mare în 2021 față de anul precedent în țările analizate – Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria și Bulgaria. 

În ce privește creșterea numărului de cumpărători, se observă o evoluție mult mai accelerată în România comparativ cu media din țările analizate: din 2010 și până în 2021, România a înregistrat o creștere de 733% a cumpărăturilor online, în timp ce în peer group, în aceeași perioadă, creșterea a fost de doar 113%. Cu toate acestea, este important de menționat că sectorul e-commerce românesc este în mare măsură concentrat în mediul urban. Discrepanța dintre urban și rural este foarte mare, cifrele arătând cu 23% mai puțini cumpărători prin e-commerce în mediul rural față de cel urban, iar creșterea se accentuează de la an la an. Diferența dintre cele două segmente de cumpărători este cea mai mare din Uniunea Europeană (aproape triplă față de media UE) și cu mult peste media țărilor analizate în studiu. 

În acest context economic incert, marcat de efectele pandemiei, soluția este o accelerare a digitalizării proceselor de business în numeroase industrii și sectoare de activitate, cu scopul de a oferi alternative viabile.

Rezultatele acestui studiu precum și soluțiile aferente vor fi discutate de către reprezentanții Horváth România în cadrul evenimentului Viteză și precizie prin automatizarea proceselor de business în plină creștere a sectorului de e-commerce organizat de DocProcess și BusinessMark ce va avea loc pe 22 martie, la ora 11:00. Experții în e-commerce, transformare digitală și domeniul financiar-contabil din partea Horváth România și invitații DocProcess la acest eveniment vor discuta oportunitățile și tendințele de digitalizare din e-commerce precum și beneficiile implementării de soluții contabile automatizate. Aceștia vor răspunde tuturor întrebărilor în sesiunea Q&A pe tema automatizării proceselor de business.

Horváth este una dintre cele mai importante companii internaționale, independente, de consultanță în management, prezentă și pe piața din România, începând cu 2005. Compania a fost înființată în Stuttgart, în 1981, de Prof. Dr. Péter Horváth, unul dintre pionierii Controlling-ului în Germania și are peste 1.000 de angajați. Horváth are birouri în Germania (Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München și Stuttgart), Austria, România, Elveția, Ungaria, Arabia Saudită și Emiratele Arabe, dar consultanții companiei stau la dispoziția clienților la nivel global. Horváth este membră a Cordence Worldwide, cea mai importantă alianță activă la nivel mondial, formată din companii de consultanță în management de prestigiu, cu aproape 70 de birouri în 24 de țări, situate pe trei continente. 

Vezi Infografic Horvath

BVB | Știri BVB

ALRO S.A. (ALR) (27/06/2022)

Vimetco Extrusion prima bara extrudata intr-o noua linie automata

FONDUL PROPRIETATEA (FP) (24/06/2022)

Finalizarea ofertei publice de cumparare

TERAPLAST SA (TRP) (24/06/2022)

Desemnare agent de plata pentru dividende 2021

C.N.T.E.E. TRANSELECTRICA (TEL) (24/06/2022)

Acceptare mandate membri provizorii Directorat