Update articol:

Industria navală globală a fost blocată din nou, de data aceasta de inundațiile din Europa și China

inundatii
  • Transportul maritim a cunoscut deja întreruperi masive în acest an, din cauza blocării navei Ever Given în canalul Suez și întârzierilor cauzate de o creștere a cazurilor Covid în apropierea porturilor din sudul Chinei.

  • CEO Mandarin Shipping: Inundațiile din China și Europa reprezintă încă o „lovitură” pentru lanțurile de aprovizionare globale

 

Inundațiile din China și Europa sunt încă o „altă lovitură” pentru lanțurile de aprovizionare globale, a declarat luni, la CNBC, directorul executiv al unei firme de transport maritim. „Rareori trece o săptămână fără ceva nou”, spune Tim Huxley, CEO Mandarin Shipping.

Transportul maritim a înregistrat deja întreruperi masive în acest an. Pe măsură ce părți ale lumii au revenit din cauza pandemiei, cheltuielile crescute au dus la un deficit de containere, creând întârzieri și creșterea prețurilor.

Apoi, în aprilie, una dintre cele mai mari nave de containere din lume a fost blocată în Canalul Suez, oprind traficul timp de aproape o săptămână. Calea navigabilă este una dintre cele mai aglomerate din lume, aproximativ 12% din comerț trecând prin ea.

În iunie, o creștere a cazurilor Covid în sudul Chinei a provocat mai multe întârzieri în porturile din regiune, majorând din nou prețurile de transport maritim.

„Legături ferate blocate”, cauzate de inundații în Europa

Precipitațiile abundente și inundațiile au devastat părți din vestul Europei. Unele dintre cele mai grave inundații s-au produs în Germania și Belgia. Au fost afectate și părți din Elveția, Luxemburg și Olanda.

„Acest lucru va întrerupe cu adevărat lanțul de aprovizionare, deoarece legăturile feroviare au fost blocate”, a declarat Huxley. El a amintit de căile ferate care vin din Republica Cehă și Slovacia în porturile germane Rotterdam și Hamburg, care au fost „serios perturbate”.

„Și așa se vor întârzia mișcările de marfuri în interior și în afara Europei”, a spus el. „Va întrerupe cu adevărat industria.”

Huxley a menţionat Thyssenkrupp, observând că gigantul german producător de oțel nu a putut obține materii prime din cauza inundațiilor. „În cele din urmă, acest lucru va avea un efect major asupra industriilor precum industria automobilelor, a electrocasnicelor și a altoa lucruri de genul acesta”, a spus el.

S&P Global Platts a raportat, citând o scrisoare către clienți, că Thyssenkrupp a declarat forță majoră pe 16 iulie. Un eveniment de forță majoră apare atunci când circumstanțe imprevizibile, precum catastrofele naturale, împiedică o parte să își îndeplinească îndatoririle contractuale, absolvindu-le de sancțiuni.

O sursă din fabricile firmei a declarat pentru S&P Global Platts că părți ale căii ferate din Hagen „lipsesc”, adăugând că este chiar mai dificil decât înainte să obții camioane pentru livrare. Hagen este un oraș din Germania de Vest care este printre cele mai afectate de inundații.

Inundațiile din Henan (China), care nu are ieșire la mare, afectează aprovizionarea cu grâu și cărbune

Între timp, perturbarea cauzată de inundații în provincia chineză Henan este agravată de faptul că provincia nu are ieșire la mare, a spus Huxley. Întreruperea căilor ferate va provoca, din nou, un „mare impact”, a spus el.

„Evident, acest lucru va avea un impact asupra transportului maritim, ceea ce va forța creșterea tarifelor de transport maritim”, a spus Huxley.

Distribuția grâului și a cărbunelui a fost afectată, potrivit lui Huxley, care a subliniat că Henan este „coșul de pâine” din China și a produs 38 de milioane de tone de grâu în această vară.

 

BVBStiri BVB

ALRO S.A. (ALR) (15/10/2021)

Raport conf. art. 108 Legea 24/2017 (R)

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (15/10/2021)

Convocare AGEA pentru data de 8 decembrie 2021

SIF TRANSILVANIA S.A. (SIF3) (15/10/2021)

Act aditional la contract de credit

ALRO S.A. (ALR) (15/10/2021)

Raport conf. art. 108 Legea 24/2017 (R)