Update articol:

Informaţiile referitoare la asigurări, cele mai solicitate de consumatori la call center-ul ASF

asf

Peste 96% dintre consumatorii de servicii financiare non-bancare s-au declarat mulţumiţi de informaţiile primite, anul trecut, de la experţii call center-ului Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), cele mai solicitate fiind cele referitoare la asigurări, potrivit unui comunicat al instituţiei.

“Acest aspect este reliefat de rezultatul sondajului de opinie realizat pe tema ‘satisfacţia consumatorilor de produse financiare non-bancare’. În funcţie de punctajul dat la întrebarea Net Promoter Score (aţi fost mulţumit de informaţiile oferite?, v-au fost utile?), call center-ul ASF a obţinut un punctaj de 96,4% consumatori mulţumiţi pe parcursul anului 2020”, se menţionează în comunicat.

Call center-ul ASF a înregistrat anul trecut un număr de 18.126 de apeluri, în creştere cu aproape 35% faţă de anul 2019, ceea ce demonstrează că activitatea de relaţii cu publicul reprezintă o sursă de informare eficientă şi credibilă pentru consumatorii de servicii financiare non-bancare.

“Autoritatea de Supraveghere Financiară acordă o atenţie deosebită dezvoltării continue a procesului de asistenţă de specialitate acordată consumatorilor, prin creşterea calitativă a actului de asistenţă oferită prin intermediul Call Center-ului. Spre exemplu, consumatorul care apelează ASF este identificat din punct de vedere al nivelului de cunoştinţe şi experienţă în domeniul financiar non-bancar, iar apoi îi sunt transmise informaţiile solicitate în funcţie de pregătirea şi experienţa sa”, se precizează în comunicat.

Totodată, consumatorului îi sunt specificate riscurile la care se poate expune în cazul alegerii unor produse financiare neconforme şi este sfătuit să adopte decizii investiţionale doar atunci când acesta înţelege riscurile asociate şi poate susţine financiar eventualele pierderi.

“Informaţiile cu privire la domeniul asigurărilor au fost cele mai solicitate de către consumatori. Numărul apelurilor aferente acestui sector a fost de 8.834 (48,73% din totalul apelurilor primite), în creştere cu 29,21% faţă de anul 2019. Sistemul de pensii private s-a situat pe locul al doilea, în ceea ce priveşte interesul consumatorilor: 5.521 de apeluri (30,46% din totalul apelurilor primite), în creştere cu 32,68% faţă de anul 2019”, susţin reprezentanţii ASF.

Conform analizei referitoare la activitatea call center-ului Autorităţii, peste 900 de apeluri au vizat Entitatea de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar non-bancar SAL-Fin, în creştere cu 51,09% faţă de anul 2019, în timp ce apelurile cu privire la Sectorul Instrumente şi Investiţii Financiare au fost în număr de 507, în creştere cu circa 62% faţă de anul 2019.

În anul 2020, experţii call center-ului ASF au acordat asistenţă de specialitate consumatorilor în vederea clarificării tuturor solicitărilor acestora, facilitând accesul nediscriminatoriu la sistemele active de soluţionare a cererilor, a solicitărilor de informaţii şi a petiţiilor. De asemenea, persoanele care au apelat numărul 0800.825.627 au fost consiliate cu privire la modul în care trebuie respectate formalităţile legale privind depunerea şi completarea documentaţiei, în vederea soluţionării tuturor aspectelor prezentate telefonic de către acestea.

Call Center-ul Autorităţii de Supraveghere Financiară poate fi apelat la 0800.825.627, de luni până miercuri între 10:00 şi 17:00, joi între 10:00 şi 18:00, iar vineri de la 10:00 la 14:30.

BVBStiri BVB

ROMCARBON SA (ROCE) (07/05/2021)

Contracte cu valoare peste 10% din cifra de afaceri

E-mini S&P 500 TURBO SHORT 0.01/4,400/4,300 (EBSPTS46) (07/05/2021)

Tranzactionare valoare rascumparare in piata RVSP pe 10 si 11 Mai 2021

E-mini S&P 500 TURBO SHORT 0.01/4,400/4,300 (EBSPTS46) (07/05/2021)

Suspendare tranzactionare - 17:12 - Notificare Erste Group Bank AG - atingere bariera