Update articol:

ING Bank România, profit net de 345 milioane lei în primul semestru

ING Bank România a raportat în primul semestru un profit brut de 389 milioane lei, mai mare cu 89 milioane lei comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, şi un profit net de 345 milioane lei, potrivit unui comunicat al băncii.

Creşterea profitului brut s-a datorat unor venituri în urcare cu 177 milioane lei şi reducerii costurilor de risc cu 2 milioane lei, ceea ce compensează creşterea de 93 milioane lei a cheltuielilor operationale.

Veniturile băncii au crescut cu 25% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, atingând nivelul de 875 milioane lei. Cu aproximativ 21% au crescut şi veniturile din dobânzi faţă de S1 2017, influenţa pozitivă venind din evoluţia ratelor medii de dobândă din piaţă, potrivit Agerpres.

Costurile operaţionale au crescut la 445 milioane lei, cu 26% mai mult comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşterea este determinată de costurile cu mutarea băncii în noul sediu şi de investiţiile accelerate în dezvoltări de IT pentru a îmbunătăţi experienţa clienţilor şi serviciile băncii, un exemplu concret fiind schimbarea modelului operaţional anunţat la începutul acestui an.

Cheltuiala cu provizioanele de risc este de 41 milioane lei la final de iunie 2018, cu o creştere de 5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Politicile de risc prudente menţinute de bancă în ultimii ani au condus la o rată de credite neperformante de 2,8%, în scădere cu 0,6% pe parcursul ultimului an, situându-se sub media pieţei.

Numărul clienţilor activi a crescut cu mai mult de 155.000 în ultimele 12 luni, ajungând la 1,2 milioane de clienţi activi. Numărul clienţilor cu salariul la ING a crescut cu mai bine de 145.000, o creştere de 23% într-un ritm mai alert decât cel general al clienţilor activi, care a fost de 15% de la un an la altul. Modelul digital implementat în ultimul an a dus la un procent record de 60% de interacţiuni online cu clienţii care încasează salariul la ING.

Nivelul creditelor acordate a crescut la 23,1 miliarde lei la finalul lui iunie 2018, un avans de 16% în ultimele 12 luni, marcând o cotă de piaţă de aproximativ 9,4%, cu 0,8 puncte procentuale mai mult decât în iunie 2017. Distribuţia creditării rămâne echilibrată între segmentul companiilor (43%) şi cel al persoanelor fizice (57%). Soldul creditelor acordate întreprinderilor mici şi mijlocii a crescut cu 26% faţă de anul trecut, în timp ce nivelul creditelor noi acordate persoanelor fizice a urcat cu 10%.

Cota de piaţă în segmentul depozitelor atrase a ajuns la 8,9% în baza creşterii organice a portofoliului de fonduri atrase atât de la persoanele fizice, cât şi de la companii. Depunerile nete de 6 miliarde lei din ultimele 12 luni au condus la o valoare totală a depozitelor de 29,3 miliarde lei, cu 26% mai mare decât în iunie 2017.

De asemenea, banca mai precizează că gradul de utilizare a aplicaţiei ING Home’Bank creşte în special pe mobil comparativ cu varianta desktop. La finalul semestrului erau 646.000 utilizatori activi de Home’Bank, dintre care 453.000 îl accesau de pe mobil, logându-se în medie de 15 ori pe lună. Frecvenţa logărilor de pe desktop este la jumătate.