Update articol:

Interviu Cosmin Popovici, CreditAmanet: Gențile de lux pre-owned, la fel ca și bijuteriile din aur, cu diamante sau ceasurile de lux sunt considerate investiții smart, pentru că își cresc în timp valoarea inițială

* “Produsul cu valoarea cea mai mare amanetat în ultimii ani a fost un lingou din aur de 2,5 kg, cu valoare de aproximativ 550.000 lei”.

* “Cel mai scump produs este un ceas  Rolex Daytona vândut către  un client din străinătate, cu aproximativ 70.000 euro. Acest ceas valorează acum peste 100.000 euro”.

* Inteviu cu domnul Cosmin Popovici, CEO CreditAmanet

 

Care sunt produsele cele mai amanetate în această perioadă? A schimbat pandemia profilul clientului CreditAmanet? Care este profilul actual al clientului CreditAmanet? Aveți și vedete printre clienții CreditAmanet?

Cosmin Popovici: Aurul și bijuteriile din aur rămân cele mai amanetate produse, urmate de electronice,  ceasuri de lux, genți de lux și bijuteriile cu diamant.

Profilul clientului se schimbă în funcție de segmentul din care acesta face parte. Cei care apelează la împrumuturile de tip amanet aur, amanet electronice, dar și achiziționează bunuri de la noi sunt în proporție aproape egală, femei și bărbați, cu vârste cuprinse între 25-34 de ani, urmat de categoria 35-44 ani.

Când vine vorba despre clienții care preferă bunurile exotice/bunurile de lux, aceștia sunt preponderent bărbați, iar intervalul de vârstă se situează între 35-44 ani.

Da, în portofoliul nostru de clienți se regăsesc și persoane publice care au achiziționat produse sau care au apelat la serviciul de buy back deținând bunuri de lux.

Cine face evaluarea produselor amanetate la CreditAmanet? Cum a influențat  războiul din Ucraina afacerile CreditAmanet? Ați avut clienți din Ucraina?

Cosmin Popovici: Evaluarea bunurilor se face direct în agenții, de către personalul nostru specializat pe fiecare nișă sau online prin intermediul departamentului de call center.

Începerea războiului din Ucraina a coincis și cu creșterea puternică a inflației în acea perioadă. Știrile apărute la TV au pus în gardă majoritatea românilor, care au ales să se aprovizioneze pentru un eventual conflict. Acești doi factori putem spune că au influențat activitatea, deoarece clienții au fost mai atenți la cheltuieli, iar apetitul pentru produsele de lux  a fost pentru o perioadă mai scăzut în toată lumea. La acest moment, oamenii s-au obișnuit cu schimbările din piață, iar aspectul acesta se reflectă și în activitatea pe care o desfășurăm.

Am avut și avem clienți care provin din Ucraina, cei mai mulți apelează la serviciul de schimb valutar, însă avem și clienți care doresc să tranzactioneze bunuri de lux pe care le dețin, aur, produse electronice, pentru a-și asigura un flux de numerar. În lunile martie și aprilie am cunoscut o creștere substanțială a numărului de clienți ucraineni, când a început războiul.

Cu cât a crescut piața de amanet în ultimii ani? Cum se diferențiază CreditAmanet față de competiție?

Cosmin Popovici: Piața de amanet crește anual cu 25%. Cât despre avantajele competitive ale CreditAmanet aș enumera:

  • cel mai diversificat portofoliu de produse și servicii de pe piața de profil;
  • personal calificat și specializat pe fiecare segment;
  • prezența preponderență în centrele comerciale, cu 24 de agenții din cele 26.

Care a fost produsul cel mai scump amanetat în ultimii ani?

Cosmin Popovici: Produsul cu valoarea cea mai mare amanetat în ultimii ani a fost un lingou din aur de 2,5 kg, cu valoare de aproximativ 550.000 lei.

Sunt gențile de lux o investiție în această perioadă?

Cosmin Popovici: Da, bineînțeles! Gențile de lux au început să fie percepute tot mai mult ca o investiție foarte rentabilă. De fapt, valoarea pieței internaționale a produselor de lux pre-owned crește de la an la an, tendință care există și la nivel național. Practic, în ultimii 4 ani, numărul celor interesați de produse de lux pre-owned s-a dublat, iar această decizie a clienților este explicabilă, mai ales în contextul creșterii inflației și climatului de insecuritate de toate tipurile pe care-l traversăm. Gențile de lux pre-owned, la fel ca și bijuteriile din aur, cu diamante sau ceasurile de lux sunt considerate investiții smart, pentru că își cresc în timp valoarea inițială. Pentru aceste tipuri de produse, CreditAmanet are clienți din România, din Uniunea Europeană, dar și din spațiul extracomunitar. În Europa vindem ceasuri și genți în proporție de 90%, iar în afara Uniunii Europene proporția este de 10%.

Care sunt produsele cele mai vândute de CreditAmanet? Care este produsul cel mai scump vândut de CreditAmanet în ultimii ani?

Cosmin Popovici: Bijuteriile din aur reprezintă una dintre categoriile de produse cel mai bine vândute, acoperind un procent de 65% din vânzări. Sunt urmate de segmentul ceasurilor de lux, cu 23% din vânzări și de gențile de lux și bijuteriile cu diamante, cu 7%, respectiv 5% din vânzările CreditAmanet.

Cel mai scump produs este un ceas  Rolex Daytona vândut către  un client din străinătate, cu aproximativ 70.000 euro. Acest ceas valorează acum peste 100.000 euro.

CreditAmanet oferă și credite de tip amanet? Care este valoarea maximă și la ce dobandă? Care este gradul de neramburasare la aceste credite? Ce ne puteți spune despre garanțiile percepute pentru un credit de tip amanet? 

Cosmin Popovici: CreditAmanet oferă numai credite de tip amanet,  Compania nu are o limită de împrumut, întrucât ne dorim să fim aproape de clienții noștri în orice situație. Dobânda  practicată începe de la 0.1%/zi, în funcție de categoria din care face parte bunul. Gradul de nerambursare este destul de scăzut, de 20%. Majoritatea clienților care apelează la serviciile noastre aleg să-și recupereze bunurile, pentru că au valoare sentimentală sau reprezintă un instrument în activitatea pe care o desfășoară și prin care câștigă un venit. Bunurile cu care clienții garantează împrumuturile cel mai des rămân bijuteriile din aur, urmate de electronice, ceasuri, genți și apoi bijuterii cu diamante.

Care sunt proiectele de viitor ale CreditAmanet? Considerați că o eventuală criză ar putea fi o oportunitate pentru CreditAmanet? Cum influențează inflația afacerile CreditAmanet? 

Cosmin Popovici: Între proiectele de viitor ale CreditAmanet cele referitoare la digitalizare au prioritate, pentru că prin intermediul lor vrem să crește gradul de sustenabilitate al activităților noastre, iar pentru clienți experiența să fie mult mai confortabilă. Spre exemplu, amanetul de la distanță oferă posibilitatea ca finanțarea nevoilor să se realizeze online, fără deplasare la agenție. Tot în acest sens, demarăm arhivarea electronică a tuturor documentelor interne și ne dorim să amplasăm tablete în toate cele 26 de agenții de la nivel național. Extinderea pe piața internațională este un alt proiect pentru viitorul apropiat și începem acest lucru prin dezvoltarea unui nou website în limba engleză. Dublarea cifrei de afaceri în următorii 2 ani este un alt obiectiv pe care-l vizăm.

În cei aproape 15 ani de când există pe piață, CreditAmanet a obținut prin transparență și profesionalism validarea clienților săi, fiind o soluție de creditare rapidă, nebirocratică și avantajoasă, care vine în întâmpinarea necesităților populației. Ne implicăm în comunitate și ne asumăm responsabilitățile sociale mai ales prin cauzele susținute de asociația Bine pentru oameni. Avem convingerea că doar prin construirea unui ecosistem bazat pe încredere putem progresa, pentru că nu ne poate fi bine decât împreună.

De unde se finanțează CreditAmanet?

Cosmin Popovici: CreditAmanet este finanțată în cea mai mare parte din surse proprii, însă datorită rezilienței de care compania a dat dovadă în ultimii ani, încrederii pe care le-a oferit-o clienților și partenerilor, evoluției puternice a activității chiar și în timpul pandemiei a trezit interesul creditorilor. Astfel, în acest moment, CreditAmanet colaborează cu o importantă bancă din România, prin care aceștia finanțează o parte din activitatea pe care o desfășurăm.

 

CreditAmanet 

Companie de tip holding cu o experiență pe piață de aproape 15 ani, CreditAmanet este în prezent liderul pieței din București și al doilea jucător la nivel național. Compania oferă servicii de creditare pe termen scurt de tip amanet și schimb valutar și administrează cea mai diversificată platformă de tranzacționare pentru metale preţioase, electronice, bijuterii şi produse de lux. Prin intermediul companiilor pe care le deține integral (Digital Sale SRL și EUROCREDIT EXCHANGE SRL) dezvoltă 3 linii de business – amanet, schimb valutar și comerț cu bunuri mobile. Operând 26 de agenţii în Bucureşti, Ilfov, Piteşti, Râmnicu Vâlcea, Sibiu, Braşov, Piatra Neamţ, Focşani, Bacău, Galaţi şi Constanţa, Tg. Mureş, Buzău și Ploieşti, CreditAmanet este soluţia de încredere, total nebirocratică pentru obţinerea unui împrumut rapid. Răspunzând necesității populației de a găsi o alternativă dinamică, simplă și avantajoasă de creditare, compania are în acest moment cel mai dezvoltat portofoliu de servicii şi produse de pe piaţa de profil din România, de la bijuterii din aur şi cu diamante, ceasuri, genţi de lux şi premium, până la electronice și electrocasnice. Cu 130 de angajați în agențiile reprezentate la nivel național, CreditAmanet a servit până acum peste 2 milioane de clienți. Aspirând să devină nucleul de încredere al comunității, compania și-a demonstrat reziliența de-a lungul istoriei sale pe piață și s-a remarcat prin profesionalism, inovație și creșterea accelerată a cifrei de afaceri, prin dezvoltare teritorială și digitalizare.

 

BVB | Știri BVB

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (06/02/2023)

Finalizare achizitie companie de proiect fotovoltaic - Vulturu

OMV PETROM S.A. (SNP) (06/02/2023)

Raport tranzactii cu parti afiliate 14 dec 2022 - 5 feb 2023

PROMATERIS S.A. (PPL) (06/02/2023)

Raport auditor - art. 108 Legea 24/2017 (R) S2 2022

TRANSILVANIA INVESTMENTS ALLIANCE S.A. (TRANSI) (06/02/2023)

Notificare - rascumparare actiuni proprii 30.01.2023-03.02.2023

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (06/02/2023)

Tranzactii intre parti afiliate DEER - OPCOM