Update articol:

Majorare cu aproape două treimi a vânzărilor de autoturisme ecologice în România, în S1 (APIA)

Vânzările de autoturisme ecologice în România au crescut cu 62,2%, în primul semestru al anului, faţă de acelaşi interval din 2018, până la 2.979 de unităţi, arată statistica Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), consultată de Agerpres.

Conform datelor centralizate, ponderea autoturismelor ecologice (electrice + hibride) noi în totalul vânzărilor, la nivel naţional, s-a situat, în perioada de referinţă, la 3,5%, faţă de 2,4% cât se înregistra în intervalul ianuarie – iunie 2018

Totodată, din totalul vânzărilor de maşini „verzi”, înregistrat în primele şase luni, 2.292 de unităţi au fost autoturisme hibrid, în creştere cu 59,3% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, 557 de unităţi erau pur electrice (+146,4%), iar 130 de unităţi erau încadrate în categoria plug-in (-23,5%).

Statistica APIA relevă faptul că, în luna iunie 2019, au fost comercializate 694 de autoturisme ecologice, în scădere cu 19,6%, comparativ cu luna anterioară, când s-au vândut 863 de unităţi.

Potrivit datelor producătorilor şi importatorilor de automobile, în topul celor mai comercializate autoturisme full electrice, în primele şase luni ale anului, primul loc a fost ocupat de Nissan – cu 169 unităţi (faţă de trei exemplare înregistrate în anul precedent), urmat de Renault – cu 155 de unităţi (+400%), Volkswagen (83 de exemplare, +38,3%), smart (70 de unităţi, +18,6%), BMW (53 de unităţi, -13,1%), Jaguar (15 exemplare faţă de niciunul în primele şase luni din 2018), Audi (şapte unităţi faţă de niciuna în anul precedent) şi Mercedes Benz (1).

În acelaşi timp, cele mai multe autoturisme hibrid vândute în România, în perioada analizată, au fost înregistrate de: Toyota – cu 2.046 de unităţi, Lexus (105), Honda (40), Ford (34), Kia (28), Hyundai (19), Suzuki (17) şi Land Rover (3).

De asemenea, în clasamentul vânzărilor de autoturisme plug-in conduce Mitsubishi – cu 42 de exemplare, urmată de Volvo – cu 35 de unităţi, Land Rover (21), Porsche (17), BMW (9), Mini (4) şi Mercedes-Benz (2).

Persoanele fizice s-au putut înscrie la ediţia a 15-a Programelor „Rabla Clasic” şi „Rabla Plus” începând din data de 12 aprilie, iar bugetul prevăzut în acest an s-a ridicat la valoarea de 350 de milioane de lei.

În 2018, numărul autoturismelor verzi (electrice, hibride şi plug-in) comercializate în România a fost de 4.572, în creştere cu 65,7% faţă de anul 2017. Din acest total, 3.585 de exemplare au fost vehicule hibrid (+59,8% faţă de 2017), 682 erau electrice 100% (+102,4%), iar 305 plug-in (+72,3%).

La finalul anului trecut, ponderea autoturismelor ecologice noi în totalul vânzărilor, la nivel naţional, a fost de 2,9%, în timp ce, în aceeaşi perioadă din 2017, procentajul s-a situat la 2,1%.