Update articol:
INTERVIU PENTRU REVISTA BRITANICĂ EGR:

Marcello Magaletti: Superbet vrea să devină campionul multi-channel în industria de betting & gaming din Europa Centrală și de Est

Marcello Magaletti: Superbet vrea să devină campionul multi-channel în industria de betting & gaming din Europa Centrală și de Est Marcello Magaletti, COO Superbet
  • Statele Unite – o țintă atractivă pentru Superbet

  • Marcello Magaletti a anunțat în premieră absolută rebrandingul grupului Superbet în 2021, când va fi dezvăluită noua identitate de brand

Superbet vrea să devină campionul multi-channel în industria de betting & gaming din Europa Centrală și de Est, a declarat Marcello Magaletti, director de operațiuni în cadrul grupului Superbet, în cadrul unui interviu pentru revista britanică EGR.

Marcello Magaletti explică jurnaliștilor britanici și saltul de 17 locuri pe care Superbet l-a făcut în topul anual al celor mai importante 50 de companii la nivel internațional ale acestui sector.

Marcello Magaletti este COO Superbet. Stabilit la Roma, fostul bancher – opt ani ca managing director la Londra în cadrul Goldman Sachs și trei ani ca director asociat la Barclays – Marcello Magaletti s-a alăturat Superbet acum doi ani, înainte ca Blackstone să intre acționar minoritar în acționariatul companiei.

În industria de betting & gaming, Magaletti a mai lucrat doi ani și jumătate, în Italia, din poziția de country manager pentru numărul unu mondial în acest moment – Paddy Power Betfair, actualmente Flutter Entertainment, în board-ul căruia s-a aflat, până să devină CEO al grupului Superbet, și Johnny Harttnett. “Experiența lui Marcello pe piața italiană de betting & gaming, care seamănă în multe privințe cu cea românească, ajută Superbet să realizeze în mediul digital ceea ce a reușit deja în retail”, explica pe scurt, acum doi ani, Sacha Dragic recrutarea lui Magaletti.

  • Superbet și-a dublat cifra de afaceri

Superbet și-a dublat cifra de afaceri, care va ajunge la 300 de milioane de euro anul acesta (la un rulaj de aproape 5 miliarde de euro) și și-a menținut profitul într-un an extrem de dificil, marcat în primul rând de multă imprevizibilitate, în condițiile în care compania a avut 880 de agenții închise, iar restul de 100 cu activitatea limitată de respectarea măsurilor de distanțare.

Pentru grupul Superbet, România continuă să fie principalul centru de venituri și profit, atât pe partea de retail, cât și pentru online.

Marcello Magaletti, COO Superbet, explică: “Am gestionat 2020 mai bine decât concurența și Superbet a traversat cu bine acest an plin de surprize neplăcute: coronacriza ne-a prins bine echipați din punct de vedere operațional, ca siguranță pentru clienți și angajați deopotrivă”.

Compania românească Superbet a intrat în top 30 cele mai mari companii de gaming din lume, realizat de revista EGR, cea mai respectată publicație a industriei globale de gaming și gambling online și offline, care a dat publicității, pe 9 decembrie, topul celor mai importante 50 de companii la nivel internațional ale acestui sector.

Astfel, Superbet, cel mai mare operator de pariuri sportive din România, a urcat pe locul 28 în acest top, un salt de 17 locuri.

Această performanță făcută de Superbet în topul mondial al celor mai puternice companii de betting & gaming este efectul mai multor factori, spune Magaletti explicând:

“În primul rînd, Parteneriatul strategic cu Blackstone a capitalizat puternic compania și a înlesnit acces la parteneriate cu giganți precum Amazon pe un proiect de inovație, spre exemplu, sau a facilitat achiziții strategice precum Lucky 7 – care îi permit să intre în piețe noi și să-și accelereze internaționalizarea digitală.

În al doilea rând, vorbim de investițiile deja începute în produse și tehnologie și pe care anul acesta și le-a restructurat. Este noua bază care îi asigură acum avantaj competitiv.

Un alt factor este reprezentat de continuarea investițiilor în marketing și nu în ultimul rând recrutările cu pedigree pentru a-și asigura formarea “echipei de aur””.

Potrivit lui Magaletti, Superbet va externaliza ceea ce nu este core business, dar va continua să-și dezvolte și propria tehologie în birourile din România, Croația sau din Marea Britanie. De pildă, echipa din Londra, se concentrează pe automatizarea prețurilor folosind algoritmi de Inteligență artificială.

  • Superbet 2.0 – modelul de business. Cu ochii pe CEE

Centrul de greutate al modelului de business al Superbet este abordarea multichannel având ca obiectiv să devină campionul multi-channel în industria de betting & gaming din Europa Centrală și de Est (CEE) – nu sunt mulți competitori internaționali în regiune, spune Magaletti.

Dacă în Polonia, 80-85% din piață este deja online, în Romania domină încă retailul. Dar deja și în România, jumătate din biletele plasate în agenții sunt pregătite pe telefonul mobil – fie via applicația Superbet, fie pe site-ul companiei. Perfectarea acestui model în România – “este deja la un nivel extrem de avansat“ – pentru a putea fi apoi exportat în regiune. Tactic, demersul se va concentra pe țări precum Polonia și Croația.

Magaletti spune: “Jucătorii nu au nevoie de cont ca să-și pregătească biletele, să urmărească jocul, să primească notificări”.

Primul “Facebook” din lume dedicat pariorilor

Succesul retailului s-a datorat în mare parte componentei sociale a activității de betting versus pariul plasat online, care rămâne o experiență individuală. Pentru a exploata filonul social, Superbet s-a gândit să pună bazele unei rețele sociale pentru pariorii din România și Polonia – prima din lume de acest gen a industriei de profil.

Recrutări cu pedigree

În ultimii ani, Superbet a continuat să-i angajeze pe cei mai buni dintre cei mai buni pentru a forma “echipa de aur” în materie de expertiză în igaming. A ieșit la vânătoare de talente și a injectat compania cu un ADN internațional, demers care, la fel, ține de procesul de internaționalizare accelerată început după intrarea Blackstone în acționariat, spune în interviu Magaletti.

Amprenta internațională – extinderea în și în afara CEE

Magaletti a spune că are în vedere concentrarea pe zona balcanilor, unde Superbet are un avantaj competitiv net, dar există și o atenție deosebită la genul de M&A complementar, în regiuni unde grupul nu operează încă și oportunități de a deschide filiale noi în Europa.

Pentru a-și realiza ambiția de jucător global digital, alături de Lucky 7, Superbet trebuie să-și perfecteze tehnologia pentru a-și securiza scalabilitatea fără de care nu poate performa pe atât de multe piețe.

Magaletti spune: “Mă aștept să avem o tehnologie scalabilă anul viitor. Lumea este mare, iar oportunități avem cu duiumul în SUA, Asia, Africa, America de Sud. Dar vorbim evident de ce ne dorim pe termen lung.(…) Când vorbim de extinderea pe noi piețe, Superbet face o evaluare pe trei direcții decisive: dimensiunile pieței, cadrul legislativ local și cât de competitivă este piața pe care urmează să intre. Din acest punct de vedere, State Unite, de exemplu, rămân o țintă atractivă”.

Magaletti precizează: “În cazul pieței americane, creșterea prognozată este foarte, foarte mare. Prin urmare, nu are cum să nu fie foarte atractivă și pentru Superbet, mai ales în contextul acestui desant global, așa că în cele din urmă vom fi prezenți și în SUA. Este totuși prea devreme să angajez și un anumit orizont de timp în care vom activa acolo.”

Pe de altă parte, Regatul Unit este mai puțin atractiv pentru compania fondată de Sacha Dragic, dat fiind că este o piață matură, extrem de competitivă și cu reglementări foarte dure în materie de marketing. “Nu este clar prima piață către care m-aș duce. Italia este cam la fel”, mai spune Magaletti, care a avut discuția online cu EGR chiar de la casa sa din Roma.

În final, Marcello Magaletti a anunțat în premieră absolută rebrandingul grupului Superbet în 2021, când va fi dezvăluită noua identitate de brand.

BVB | Știri BVB

FONDUL PROPRIETATEA (FP) (16/09/2024)

Structura actionariat la data de 6 septembrie 2024-considerata data de referinta

VRANCART SA (VNC) (16/09/2024)

Informare Depozitarul Central - structura sintetica consolidata 13.09.2024

TRANSILVANIA INVESTMENTS ALLIANCE S.A. (TRANSI) (16/09/2024)

Notificare - rascumparare actiuni proprii 09.09.2024-13.09.2024

AROBS TRANSILVANIA SOFTWARE (AROBS) (16/09/2024)

Notificare - rascumparare actiuni proprii 09-13.09.2024