Update articol:
INTERVIU EXCLUSIV

Johnny Hartnett: ”Pe termen lung, vrem să facem din Superbet un jucător global cu cel mai bun software dezvoltat intern din industria de profil”

Johnny Hartnett, Superbet Johnny Hartnett, CEO Superbet

La un an de la preluarea conducerii grupului Superbet, Johnny Hartnett, CEO Superbet a avut amabilitatea să ne vorbească despre provocările pe care le-a întâmpinat, cum a influențat pandemia activitatea companiei, dar și despre planurile de viitor.

Reporter: A trecut un an de când ați preluat conducerea grupului Superbet. Ce ne puteți spune despre activitatea Superbet în această perioadă?

Johnny Hartnett: În ceea ce privește noile investiții, anul acesta am făcut o achiziție majoră, cumpărând Lucky 7, casinoul online, brand operat de compania Lucky Days. Este o mutare care diversifică business-ul grupului Superbet, asigurându-i intrarea pe alte piețe. Totodată, Lucky Days operează mai multe branduri pe segmentul casino și sloturi online în mai multe țări europene și pe continentul nord și sud american, iar în prezent are în așteptare mai multe solicitări de licențiere care îi vor permite extinderea pe cel puțin trei noi piețe în următoarele 12 luni.

Reporter: Care au fost cele mai mari provocări și cum le-ați făcut față?

Johnny Hartnett: În mod evident, dat fiind anul special cu care cu toții ne confruntăm, cea mai mare provocare rămâne gestionarea afacerii Superbet în coronacriză. Sunt profund impresionat de modul în care echipa Superbet a reușit să treacă prin aceste momente dificile, dând dovadă de putere, rezistență și implicare. Și cel mai important, marea majoritate au rămas sănătoși.

Reporter: Pe ce piete activează Superbet în prezent și care sunt piețele pe care intenționați să vă extindeți?

Johnny Hartnett: România rămâne principala piață pe care operăm și motorul afacerii, dar din fericire am reușit să extindem consistent afacerea și în afara României în ultimii ani. Vă reamintesc că din 2017 avem operațiuni directe în retail în Polonia și în online pe alte piețe din Europa. Rămânem atenți la numeroasele oportunități de extindere atât organic, cât și prin fuziuni & achiziții (M&A).

Reporter: Cum a influențat pandemia Covid-19 activitatea Superbet? Ce măsuri ați luat pentru a diminua efectele negative?

Johnny Hartnett: După cum știm cu toții, starea de urgență a închis aproapă toată economia. La fel și toate agențiile Superbet. Prin urmare, ne-am trezit peste noapte că în loc de un business sănătos și funcțional nu mai avem aproape nimic. Din fericire, din momentul în care am putut redeschide agențiile, revenirea a fost rapidă, chiar dacă nu la nivelul normal precriză. Cred că asta datorită faptului că majoritatea cliențior noștri au apreciat măsurile de combatere a răspândirii coronavirusului pe care le-am luat prompt și cu mult peste exigențele cerute de lege.

Reporter: Cum s-a schimbat piața pariurilor sportive în urma pandemiei?

Johnny Hartnett: Cea mai notabilă schimbare a fost migrarea clienților noștri din retail în online, ceea ce se întâmpla deja și înainte de pandemie, doar că nu cu viteza imprimată de coronacriză. De când s-a redeschis retailul, tendința nu s-a oprit și nici clienții nu au migrat înapoi în agenții la nivelul precriză. Prin urmare, cred că este o schimbare accelerată de pandemie și care se va consolida.

Reporter: Cum apreciați rezultatele companiei?

Johnny Hartnett: Mă bucur mult că, anul trecut, Superbet a avut rezultate bune, mai ales dacă mă uit la componenta noastră online.  Mi-ar fi ușor să-mi asum toate meritele, dar adevărul este că toată munca depusă în anii anteriori a fost principalul motor al acestei creșteri. Au fost făcute investiții care acum au dat roade și au făcut mai ușor de trecut acele momente critice ale actualei pandemii.

Reporter: Intentionați să folosiți instrumentele pieței de capital pentru a finanța compania?

Johnny Hartnett: Da, suntem foarte activi și la acest capitol, mai ales că în cazul unora dintre oportunități, dacă vrem să profităm de ele, vom avea sigur nevoie de finanțare. Deci când va fi copt momentul, în mod cert vom lua în calcul toate instrumentele pe care le putem accesa.

Reporter: Ce obiective aveți pentru următorul an? Dar pe termen lung?

Johnny Hartnett: Obiectivele noastre de business sunt legate în primul rând de depășirea așteptărilor clienților și de prețuirea angajaților care, dacă se simt apreciați și sunt satisfăcuți cu jobul lor, livrează eficient în direcția dezvoltării afacerii. Pe termen mai lung, vrem să facem din Superbet un jucător global cu cel mai bun software dezvoltat în regie proprie/intern pe care l-a avut vreodată această industrie. Ar fi capătul celei mai de succes povești de business care a pornit, iată, din România.

DESPRE SUPERBET

Fondat în 2008 de Sacha Dragic, în prezent Executive Chairman al Grupului Superbet, Grupul Superbet are operațiuni directe în Polonia (din 2017), birouri în alte șase țări și o cifră de afaceri de aproape 250 de milioane de euro în 2019. La nivelul anului 2019, Superbet opera o rețea de aproape 1.000 de agenții la nivel național (100 în Polonia) și are în jur de 5.000 de angajați în cele opt țări în care este prezent. Este cel mai mare plătitor de taxe și impozite din industria de profil și printre cei mai mari contribuabili la bugetul național cu cele aproape 69 de milioane de euro plătite în 2019 . Superbet este prima și singura companie din industria pariurilor sportive prezentă pe bursa alternativă AeRo, în urma unei emisiuni de obligațiuni în valoare de 9,6 milioane (2017). Superbet și-a lansat platforma digitală în 2016, iar aplicația mobilă în toamna lui 2018. Începând din 2019, strategia asumată a grupului se bazează pe următorii piloni: consolidarea poziției de lider în România, continuarea extinderii internaționale, susținerea sportului românesc și implicarea în cât mai multe proiecte de joc responsabil.

BVB | Știri BVB