Update articol:

Medicul de origine română Sergiu Paşca, profesor la Stanford, desemnat cercetătorul anului 2021

Medicul de origine română Sergiu Paşca, profesor asociat la Departamentul de Psihiatrie şi Ştiinţe Comportamentale de la Universitatea Stanford, a fost desemnat cercetătorul anului 2021 de Societatea internaţională de cercetare în domeniul schizofreniei (SIRS).

Acest premiu (Award in Basic Science) este acordat unui membru SIRS care a adus o contribuţie remarcabilă la cercetarea schizofreniei, şi anul acesta îi revine lui Sergiu Paşca, a declarat preşedinta SIRS Dame Til Wykes, citată de site-ul organizaţiei la 13 martie.

Paşca a dezvoltat unele dintre primele modele de boală prin derivarea neuronilor din celulele pielii prelevate de la pacienţii cu tulburări de neurodezvoltare genetică. Laboratorul său a aplicat aceste modele pentru a obţine informaţii noi despre fiziologia umană, evoluţia şi mecanismele bolii şi a sprijinit cercetătorii din întreaga lume în învăţarea şi implementarea acestor tehnici, explică SIRS pe site-ul său.

Laboratorul său de la Stanford a introdus utilizarea semnalelor instructive pentru derivarea reproductibilă a structurilor celulare 3D auto-organizate de celule stem auto-numite sferoide sau organoide specifice regiunii cerebrale. Dr. Pasca a fost, de asemenea, pionier al unui sistem modular pentru a integra organoidele specifice regiunii creierului 3D și a studia migrația și formarea circuitului neuronal în preparatele funcționale cunoscute sub numele de asteroizi.

Dr. Paşca a fost numit Vizionar în Medicină și Știință de către New York Times. Pentru activitatea lui, Sergiu Paşca a primit mai multe premii anii trecuţi. El a studiat medicina în România, înainte de a se muta în Statele Unite.

BVBStiri BVB