Update articol:

MedLife a raportat o pierdere de 1,05 milioane de lei, în primul trimestru

MedLife a raportat o pierdere de 1,05 milioane de lei, în primul trimestru, față de un profit de 608.459 lei, în primele trei luni pe 2018, conform raportului transmis BVB. 

Compania arată: Vânzările pentru primele 3 luni ale anului încheiate 31 martie 2019 (“T1 2019”) au fost în valoare de 112.604.219 RON, mai mare cu 8,0% comparativ cu vânzările înregistrate în primul trimestru din 2018 (“T1 2018”).

Această creștere este rezultată creșterii pe toate liniile de business determinată de mixul dintre creșterea prețului și al volumului.

 Cheltuielile operaționale includ costuri fixe și variabile, precum și costul bunurilor vândute și al materialelor folosite în prestarea de servicii.

MedLife S.A. a înregistrat cheltuieli operaționale în valoare de 107.611.517 RON în T1 2019, reprezentând o creștere de 6,7%, sau 6.758.928 RON, comparativ cu T1 2018.

Profitul operațional a înregistrat o crestere de 66,8% în T1 2019 comparativ cu T1 2018, de la 3.512.532 RON în T1 2018 la 5.859.570 în T1 2019. Rezultatul financiar a scazut în T1 2019 cu 4.251.333 RON, de la minus 2.498.845 RON în T1 2018 la minus 6.750.178 în T1 2019, în principal datorită cresterii pierderilor nete din cursul valutar.‘

Într-un comunicat de presă, compania anunță o cifră de afaceri consolidată pro-forma în valoare de 224,9 milioane lei aferentă acestei perioade, în creștere cu 27,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Potrivit reprezentanților MedLife, la nivel de dezvoltare, primul trimestru a însemnat deschiderea a două clinici stomatologice pentru adulți și copii în Sibiu sub brandul DentEstet, finalizarea proiectului de extinderere al celui mai mare spital din cadrul grupului MedLie, Life Memorial Hospital, cu o noua secție de 40 de paturi, dar și un bloc operator, cu 3 săli de intervenții, astfel ca urmare a acestui proces de extindere spitalul a ajuns la un număr de 232 de paturi și 8 săli de operații. Adițional, compania a continuat investițiile în echipamente și aparatură medicală performantă.

De asemenea, în acest interval, MedLife și-a extins numărul de arondați la servicii de prevenție cu 76.000, astfel încât întreg portofoliul MedLife a ajuns la 650.000 de clienți corporate, un record pe piața de profil.

“Suntem foarte mulțumiți de rezultatele obținute, iar scăderea gradului de îndatorare ne încurajează să ne îndreptăm către acționari pentru a solicita creșterea liniilor de finanțare în vederea reluării achizițiilor în România, Ungaria, dar și în țările învecinate unde vedem o piață importantă de creștere. După tranzacția reușită din Ungaria, credem că este un moment bun să prospectăm și să testăm mai adînc piețele învecinate. Avem în acest moment discuții cu 2-3 operatori din România și alți 2-3 din Ungaria și, prin prisma specificității acestui tip de tranzacție, sperăm că vom avea posibilitatea să revenim cu vești bune către acționarii noștri în a doua jumătate a anului sau la începutul anului viitor privind câteva tranzacții de mărime medie”, a declarat Mihai Marcu, președinte și CEO MedLife Group.

MedLife, a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri pro-forma, consolidată la nivel de grup, în valoare de 804 milioane de lei, înregistrând o creștere de 29% față de 2017. Dacă va reuși implementarea tuturor proiectelor anunțate către acționari, există premise să depășească pragul de 200 milioane de euro în 2019.