Listarea Hidroelectrica este evenimentul care va schimba – și a început deja să o facă – fața pieței românești de capital, pentru că va aduce un nou stil și alte standarde, a spus Mihai Chișu, CEO E-Vote, la Forumul Pieței de Capital, organizat de Financial Intelligence.
Acesta a explicat: “Sunt convins că pe măsură ce investitorii instituționali vor pătrunde mai mult în piața noastră de capital, și nivelul nostru de standardizare va crește, sperând să trecem la o piață emergentă completă. Cred că le datorăm foarte mult investitorilor instituționali străini pentru modul în care piața noastră de capital s-a dezvoltat, iar prin listarea Hidroelectrica apetitul lor va crește”.
Aplicația E-Vote, folosită în cadrul Adunărilor Generale, ține foarte mult de tehnologie și inovație, e un proiect care a început în urmă cu ceva ani, a spus Mihai Chișu. Acesta a precizat: “Un astfel de proiect trebuia să existe, iar noi am reușit să-l aducem pe piață. Pandemia chiar ne-a ajutat în acest demers. O astfel de soluție digitală a răspuns unei cerințe acute și inovația pe care noi a adus-o a contribuit apoi la un standard de a aduce guvernanța corporativă în rândul companiilor.
Pentru o companie există avantajul că poate să țină o adunare generală fără să fie neapărat îngrijorată de o locație. Mai ales dacă firma are zeci de mii de acționari. Ar trebui să aibă o sală foarte mare, să aibă o logistică care să fie destul de riguros implementată. Prin această aplicație, se rezolvă autormat această problemă, iar costurile se reduc drastic.
Pe lângă asta, mai sunt și costuri de logistică nu numai ale adunării în sine, ci și modul în care se contabilizează, se numără voturile. Este vorba și de timp.
Aplicația noastră întrunește criteriile de ESG și guvernanță corporativă, fiind un instrument prin care economisești timp, resurse, nu numai în numele companiei, ci și în numele acționarilor tăi. Plus că aduce foarte multă transparență”.
Până în prezent, aplicația E-Vote este utilizată de peste 30 de companii. “Credem că există potențial ca numărul companiilor să crească, vedem interes și din partea companiilor de stat cu care am început să purtăm din ce în ce mai multe discuții în a le oferi deschiderea aceasta către acționari și cred că în anul 2024 o să putem să facem o surpriză chiar negociind ieșirea E-Vote pe piața regională. Avem ambiția să exportăm un produs autentic românesc, care nu se regăsește până acum în piețe pe care noi le-am studiat”, a mai spus Mihai Chișu.