Update articol:
CAMPANIE

Norris Măgeanu: Câmpulung a trecut printr-o perioadă de regres industrial, dar poate progresa în salturi dacă va fi un oraș care se angajează printre primele din țară în Economia 4.0

Norris Măgeanu
  • Interviu cu Norris Măgeanu, candidatul PNL la Primăria Câmpulung

Câmpulung era cunoscut pe vremuri ca locul unde se produceau mașinile Aro, simbol auto al României. Care este situația actuala de la Aro?

Norris Măgeanu: Închiderea uzinei Aro este la originea problemelor economice ale Câmpulungului de acum. Există și în prezent antreprenori care se ocupă de domeniul auto la Câmpulung, dar fără să aibă anvergura fostei uzine. Este surprinzător că într-un județ în care există multe fabrici de piese auto Câmpulung nu s-a afirmat ca o destinație pentru investiții în ciuda unei tradiții industriale și a unei forțe de muncă care a fost disponibilă mult timp. Investitorii se așteaptă să aibă un partener de dialog în administrația locală și tare mă tem că la Câmpulung a lipsit ceva din acest puncte de vedere. Activez de mult timp într-un domeniu legat de automobilism și vorbesc pe baza experienței pe care o am.

Cum este Câmpulung în prezent din punct de vedere al dezvoltării economice? Care sunt pilonii de dezvoltare?

Norris Măgeanu:  Câmpulung a trecut printr-o perioadă de regres industrial, dar poate progresa în salturi dacă va fi un oraș care se angajează printre primele din țară în Economia 4.0. Conferința care are loc în această după amiază, dedicată revitalizării fostelor platforme industriale, are și acest scop și eu cred că vor fi semnale importante acolo pentru economia musceleană. Câmpulung are însă nevoie de infrastructură digitală pentru a operaționaliza parcuri tehnologice, pentru a atrage lucrători din sectorul digital. Tehnologiile emergente nu folosesc mult spațiu sau forță de munca numeroasă, dar folosesc multă energie si talent creativ, iar veniturile profesioniștilor sunt ridicate. Este un oraș foarte frumos, oferă un stil de viață deosebit, București nu este departe, și poate fi un cămin pentru nomazi digitali. Ei vor avea nevoie de noi categorii de servicii, de exemplu servicii de turism de calitate iar noi trebuie să asigurăm dezvoltarea și în această direcție.

Cum vedeți dezvoltarea Câmpulung prin proiectul integrat de dezvoltare a Argeșului?

Norris Măgeanu: Proiectul integrat de dezvoltare a Argeșului va ajuta la creșterea bunăstării în zona Câmpulung în principal pe două axe majore de dezvoltare: Economia 4.0 și turismul. Dezbaterile din 4 aprilie vor fi dedicate revitalizării activității industriale prin reorientarea către sfera tehnologiei. Repornirea producției industriale nu va fi însă imediată. Pe un termen mai scurt vedem o oportunitate în turism.

Zona Muscelului are din acest punct de vedere multe de oferit și este o vină colectivă a primarilor de la Câmpulung din trecut, a Consiliului Județean să în acest sens s-a făcut atât de puțin până acum. Vă pot da nenumărate exemple. Mult timp, până am făcut eu demersuri, nimeni nu a fost deranjat că transportul feroviar către Câmpulung pentru călători se făcea cu un tren antic și de demult. Nu s-a făcut nimic pentru a aduce în circuitul turistic Cetatea Oratia. La Câmpulung nu este o preocupare pentru a atrage turiști, pentru a renova baze sportive și a atrage sportivi în cantonamente, pentru a găzdui competiții.  Este un oraș istoric, a fost capitala medievală a Țării Românești. În regiune sunt tradiții și obiceiuri autentice, produse culinare, nici nu știi ce argumente să aduci mai repede!

O măsură pe termen scurt va fi operaționalizarea Organismului de Management al Destinației (OMD) ”Câmpulung, cetatea făuritorilor de țară și culoarul Rucărului”. Mă ocup deja de acest proiect pentru că nu depinde de actualii aleși locali. Este deja avansat. Regret din nou o spun, nu știu de ce nimeni nu s-a gândit până acum.

Care sunt punctele tari ale Câmpulungului care pot contribui la acest proiect?

Norris Măgeanu: Câmpulung este oraș de 7 – 800 de ani, deci este clar că există o serie de avantaje legate de poziție, de resursele economice, de mediul natural favorabil pentru oameni. A fost în epoca modernă un oraș al pictorilor, al scriitorilor. Poziția geografică este deosebit de importantă pentru dezvoltarea turismului în zona de munte. Numai să ne gândim că dincolo de munți se află Râșnov un oraș care a reușit din plin tranziția către un oraș turistic dar nu lipsit de bază industrială.

La Câmpulung dorim însă să adăugăm o componentă legată de economia viitorului, de partea tehnologică. Și autoritățile locale pot sprijini start up-urile și inovarea prin constituirea de incubatoare dar si prin facilitarea atragerii de finanțări europene în jurul inițiativelor câmpulungene.  Parteneriatele public privat ne stau la îndemâna pentru a promova orașul pe harta investitorilor noilor industrii.

Ce ne puteți spune despre forța de munca din zona? Cum poate fi ea profesionalizata?

Norris Măgeanu:  Deși Aro nu mai funcționează, în zona Muscelului există forță de muncă specializată în industria auto și nu sunt puțini cei care fac acum naveta către Mioveni și zona înconjurătoare. Fără îndoială, aceștia vor alege locuri de muncă mai aproape de casă dacă vor avea această șansă.

Dar noi ne propunem mai mult, industrii inovative, dezvoltarea parcurilor tehnologice. Pentru aceasta o soluție importantă este atragerea de forță de muncă, nomazi digitali în primul rând. Nu este un secret, Câmpulung este un oraș de unde mulți tineri au plecat, s-au realizat în București dar mulți ar dori să revină, dacă orașul ar oferi mai multe oportunități. Și, dacă evoluția va fi așa cum ne dorim, lor li se vor adăuga și alții, oameni care acum vor descoperi Muscelul. Important este ca orașul să fie atractiv!

În ceea ce privește tinerii câmpulungeni, generațiile viitoare, ne dorim în perspectivă formarea de grupe universitare în domeniile tehnologiei și economiei turismului chiar aici, la Câmpulung și vom discuta cu Politehnica despre acest proiect. Mai ales în domeniul turismului este necesară o pregătire profesională pentru că realitatea este că în Argeș a fost un domeniu neglijat până acum de toți factorii de decizie.

BVB | Știri BVB

Sphera Franchise Group (SFG) (21/01/2025)

Erata notificare - rascumparare actiuni proprii 13-17.01.2025

S.N.T.G.N. TRANSGAZ S.A. (TGN) (21/01/2025)

Hotarari AGOA & AGEA 21.01.2025

FONDUL PROPRIETATEA (FP) (21/01/2025)

Actualizare cu privire la procedura de selectie a unui AFIA