Update articol:

Povestea unui credit în franci elveţieni – Marica Daniela: “Alin Iacob de la AURSF a reușit să facă ceea ce eu nu am reușit: o conversie din CHF în RON cu o reducere semnificativă a soldului și a dobânzii”

Nu vă mai povestesc tot ce am pățit cu niște indivizi care întinează profesia de avocat, care mi-au pretins onorarii fără chitanță, nu s-au prezentat la niciun proces sau nici măcar nu au depus dosarul, apoi nu au mai răspuns nici la telefon, nici la mail.

 

Alin Iacob, preşedintele AURSF, a reușit în câteva luni să facă, după îndelungi discuții cu reprezentanții băncii, ceea ce eu nu am reușit în atâta amar de ani: o conversie din CHF în RON cu o reducere semnificativă a soldului și a dobânzii, astfel încât rată mea s-a diminuat mult, spune Marica Daniela, într-o poveste despre epopeea creditului său în franci elveţieni.

Aceasta povesteşte: “Mă numesc Marica Daniela și în anul 2008 am contractat un credit de 60.000 CHF la Banca Românească, credit ipotecat cu apartamentul în care locuim. De la sucursală, ni s-a spus că singura monedă în care ne încadrăm pentru credit este CHF. Am spus funcționarilor băncii că nu pot suporta o rată mai mare de 800 de lei, m-au asigurat că așa va fi, nu am studii financiare și am semnat contractul fiind încredințată că bunacredința este de ambele părți. După 6 luni de la acordare, la dobânda de 5,6% s-a mai adăugat încă o dobândă, de care nu am fost informată de la început, ulterior mi s-a spus că este specificată în contract și trebuia să citesc mai bine, astfel încât rata mea, de la 320 CHF a ajuns aproape de 500 CHF. După creșterea semnificativă a cursului CHF față de leu, am ajuns să plătesc o rată de aproape 2300 de lei.

Văzând că situația nu se redresează, m-am adresat băncii de mai multe ori, verbal și în scris, însă tot ceea ce am primit au fost doar soluțîi inacceptabile de restructurare a creditului. Fiind într-un mare impas, am recurs totuși în 2013 la suspendarea cu un an a ratelor, asta însemnând comisioane de aproximativ 2.000 de lei pentru analize de dosar, creșterea ratei cu aproximativ 50 CHF pentru o perioada de 10 ani și prelungirea perioadei de creditare cu 1 an.

În toți acești ani am trecut prin multe drame în familie, în special de natură medicală, atât eu cât și soțul meu. Eu, dintr-un om sănătos, am ajuns un om bolnav, cu 5 intervențîi chirurgicale, frustrat, sărac și neputincios.

Nu vă mai povestesc tot ce am pățit cu niște indivizi care întinează profesia de avocat, care mi-au pretins onorarii fără chitanță, nu s-au prezentat la niciun proces sau nici măcar nu au depus dosarul, apoi nu au mai răspuns nici la telefon, nici la mail.

Prima experiență, extrem de neplăcută a fost cu o doamna avocat, mi-a pretins 2000 de lei onorariu, aflasem că a câștigat destule procese cu mai multe bănci și a fost foarte optimistă, „sigur câștigăm”, lucru ce ar fi trebuit să-mi dea de gândit, nimic nu e sigur pe lumea asta, mai ales un proces cu banca. După un an, dosarul meu tot nu era introdus la judecătorie. La întrebările mele mi se răspundea că este depus, dar, uitându-mă pe portalul judecătoriei am văzut că dosarul meu nu apărea nicăieri. I-am spus doamnei acest lucru și ce să vezi surpriza, apare dosarul pe portal. Am primit acasă o înștiințare că trebuie să depun o taxă, o sun pe doamna, îi spun, îmi cere să-i trimit hârtia, i-o trimit, îmi spune că taxa aceea nu mă privește pe mine și o să rezolve ea. A rezolvat pentru că după o lună, primesc înștiințare că procesul meu s-a anulat deoarece nu am depus taxa aceea. Aflu ulterior că doamna, după ce câștigase niște procese, a fost contactată de diferite bănci care o plăteau ca procesele să nu mai ajungă în instanță. Am plâns, m-am lamentat, am amenințat-o cu proces, am întrebat-o obsesiv, la telefon pentru că altfel nu a fost chip să dau ochii cu ea, cu ce i-am greșit eu că să-mi facă așa ceva. L-a trimis pe soțul dumneaei care mi-a înapoiat onorariul cu condiția să semnez o hârtie prin care renunțăm la a-i da în judecată.

După un timp am luat legătură cu alt avocat, cumnat al unor vecini, oameni pe care-i cunoșteam bine, onești și de încredere. Din păcate, cumnatul lor nu le seamănă deloc. Ne-am întâlnit la o terasă, motivând că este între două procese și nu are timp să ajungă la cabinet. Am aflat apoi că nu există niciun cabinet, cu toți clienții se întâlnea la terase, lua o sumă modestă pentru început, în cazul meu 500 de lei, bani pentru care nu am primit chitanță și apoi nu am mai dat de el decât peste vreo 5 luni când mi-a spus că are fetiță grav bolnavă și pleacă la Viena cu ea să o opereze. Aflu a doua zi că erau toți în vacanță la munte. Nu s-a prezentat la nicio înfățișare, procesul meu a fost pierdut din start cu așa un avocat despre care am aflat mai tîrziu că a înșelat multă lume, avea renume de neam prost, violent și cu foarte mult tupeu.

După 12 ani în care am tot încercat diferite soluții, în care am plătit sume din ce în ce mai mari, în luna iulie a anului 2020 am scris la AURSF, nici eu neștiind ce să aștept. Imaginați-va surpriza mea când, în aceeași zi, m-a sunat domnul Alin Iacob, cerându-mi detalii despre cazul meu.

Vreau să va spun că nu l-am văzut niciodată pe domnul Iacob decât în fotografii sau filmări, știam despre dansul că este președintele AURSF și cam atât dar este OMUL care mi-a făcut un bine atât de mare încât orice cuvânt de mulțumire este prea mic. Pe scurt, l-am împuternicit pe dansul să negocieze cu banca (care a solicitat în mod expres procura autentificată la notar pentru a putea fi reprezentată de AURSF, în ciuda faptului că eram membră a asociației) și a reușit în câteva luni să facă, după îndelungi discuții cu reprezentanții băncii, ceea ce eu nu am reușit în atâta amar de ani: o conversie din CHF în RON cu o reducere semnificativă a soldului și a dobânzii, astfel încât rata mea s-a diminuat mult.

Pe mine domnul Alin Iacob m-a învățat să cred în minuni, bunătatea și omenia de care a dat dovadă de fiecare dată când am vorbit cu dansul, fiind un mare sprijin într-o perioada deosebit de grea pentru mine și familia mea. Îmi doresc din tot sufletul să ajung la București, să-l cunosc personal pe acest OM care mi-a făcut acest bine mie, o persoană pe care n-o cunoaște personal, despre care nu știe nimic în afară de ceea ce i-am spus în câteva discuții telefonice și ce a văzut din actele medicale pe care i le-am pus la dispoziție, pentru a-mi pleda cauza socială în față reprezentanților băncii.

Le sunt recunoscătoare și celor din Centrala Băncii Românești, care au dat dovadă de înțelegere și de omenie și au acceptat până la urmă să mă trateze ca pe un caz social și să îmi propună o soluție avantajoasă de conversie a creditului.

Dar aș vrea să vă spun și cum am fost tratată, de-a lungul timpului, de diverșii angajați ai băncii la care lunar depun o suma de bani, care mi-au distrus sănătatea, m-au hărțuit ani și ani de zile cu telefoanele, înștiințările, mesajele, uneori zile la rând, pentru că scadența era cu două săptămâni după ziua la care eu primeam salariul, așa că am fost raportată la biroul de credit și în cele două săptămâni până achitam primeam cel puțin un telefon pe zi. Ani și ani de zile, dacă nu le răspundeam la mobil mă sunau pe telefonul de la serviciu, făcându-mă să mă simt extrem de prost față de colegii și superiorii mei, până la urmă mi s-a spus că problemele personale trebuie rezolvate în afara programului de la serviciu. Am solicitat băncii de nenumărate ori să nu mai fiu sunată la serviciu, degeaba, au continuat să sune. Până la urmă, superiorul meu direct le-a spus că face o plângere către bancă și abia atunci au încetat telefoanele la serviciu dar au continuat pe mobilul meu, pe mobilul soțului și la serviciul soțului meu, îndurând și el aceleași umilințe că și mine.

După ce mi-am schimbat cartea de identitate, am anunțat acest lucru, mi-au actualizat datele și timp de 6 luni mi le-au tot actualizat. Adică, de fiecare dată când mă duceam să achit rata mi se spunea că am datele neactualizate și asta timp de 6 luni, trebuind să pierd de fiecare dată cel puțin 40 de minute pentru această operațiune. Ultima dată mi-am ieșit din fire, suferisem la sfârșitul lunii decembrie o operație la coloana vertebrală, o intervenție complicată și dureroasă, nu puteam să stau prea mult în picioare, cu toate acestea m-am dus să achit rată și mi se spune că am datele neactualizate. Cred că că pentru orice om ar fi fost prea mult, ce funcționari sunt aceia care nu reușesc timp de 6 luni să facă o simplă actualizare a unor date? În orice caz, în tot acest timp, adică din 2008, a fost imposibil să mi se răspundă la vreo întrebare, să mi se lămurească un lucru cât de mic, tot ce am primit a fost, „noi nu știm, așa vine de la centru, așa este standardul etc”, simple marionete care nu sunt în stare nici măcar să actualizeze niște date.

Umilința supremă a venit în luna ianuarie, după negocierile la care am fost reprezentată de domnul Alin Iacob am primit un email în luna noiembrie prin care mi s-a prezentat oferta băncii, am acceptat, după care… tăcere. Sun eu pe la sfârșitul lunii decembrie, mi se spune că dosarul este la București și trebuie să aștept.

Pe data de 4 ianuarie 2021 mă sună cineva de la banca și mi se spune că trebuie să ne prezentăm cât mai urgent la sucursală. Totul este oarecum neclar pentru mine, pentru că în acea perioada ne-a murit o ființă foarte dragă și nu prea am înțeles de ce trebuia să ne grăbim, ceva cu notarul, pentru că girând cu apartamentul soacrei mele trebuia să ajungem și la un notar agreat de ei, lucru normal de altfel din moment ce ei suportau costul reconversiei.

Am ajuns la banca a două zi după înmormântarea acelui om drag, eu, soțul meu și soacra mea care este proprietarul apartamentului cu care am girat împrumutul. Am ajuns la banca la ora 9 și am stat până la ora 17:30, am închis practic banca. Soacra mea este o femeie care are o vârstă destul de venerabilă, toți eram distruși după pierderea suferită și am stat atâtea ore la banca așteptând ba să vină contractul de la București (deși știau de 2 zile că venim pe data de 8), ba să vină la notar doamnele de la bancă să semneze nu știu ce, ba să vină graficul de rambusare (care nici nu a mai venit în ziua respectivă, trebuind să mai facem un drum la banca). Pe la ora 14, după ce în sfârșit rezolvasem la notar, am întrebat dacă mai e nevoie de soacră mea care deja nu se simțea bine după atâtea ore de stat pe la notar, pe la bancă, nemâncată și suferindă, mi se spune că nu, să o duc acasă, să mergem și noi și să ne întoarcem peste vreo 2 ore. După 2 ore, ne întoarcem eu și soțul meu la banca și ni se spune să ne ducem să o aducem și pe soacră mea că trebuie să mai semneze și ea ceva. Deci mă întorc și o iau pe soacră mea și mai stăm încă 2 ore la bancă. Bineînțeles că nu s-a terminat totul în ziua aceea, n-au mai ajuns graficele de rambursare, am întrebat dacă trebuie să mai vină și soțul meu, mi se spune că nu. Asta se întâmpla vinerea. Luni am așteptat să sune cei de la banca, să semnez graficele și să termin odată cu povestea asta.N-au sunat, pe la ora 15 sun eu, mi se spune că tocmai se pregăteau să mă sune și evident că trebuia să vină neapărat soțul meu care nu se invoise de la serviciu pentru că I se spusese că de semnătura lui nu mai este nevoie. Aceștia sunt funcționarii băncii, aceasta este relația plină de respect între client și banca, aceasta este țară în care trăim, în care tu, simplu om nu ai voie să greșești nimic, dar poți fi oricât de umilit de niște instituții pentru că oricum numeni nu va fi tras la răspundere.

Vă mulțumesc că mi-ați citit povestea și va doresc tuturor să fiți sănătoși, să rezolvați cât mai favorabil vouă problemele pe care le aveți cu banca și nu ezitați să apelați la AURSF și la oamenii minunați din această asociație care au timp, ochi, urechi și mai ales suflet pentru povestea fiecăruia dintre noi”.

 

BVBStiri BVB

MECANICA FINA SA (MECE) (23/07/2021)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

IMPACT DEVELOPER & CONTRACTOR S.A. (IMP) (23/07/2021)

Raport conf. art. 92 ind. 3 Legea 24/2017

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (23/07/2021)

Prelungire credit overdraft - Dendrio Solutions

S.N. NUCLEARELECTRICA S.A. (SNN) (23/07/2021)

Solicitare completare ordine de zi AGA 11.08.2021