Update articol:

Profitul net al Raiffeisen Bank, la jumătatea acestui an, a fost de 384 milioane lei, față de 423 milioane de lei în S1/2018

  • Activele totale ale băncii au ajuns la 40 miliarde lei, în creștere cu 5% față de iunie 2018;
  • Portofoliul de credite nete al băncii a ajuns la 26,22 miliarde de lei, o creștere de 11% (an la an);
  • Depozitele clienților au crescut cu 7% (an la an);
  • Veniturile operaționale ale băncii au fost de 1,27 miliarde de lei, cu 7% mai mult față de 2018;
  • Rata creditelor neperformante scade la 4,1% de la 4,9%;

 Raiffeisen Bank a încheiat primul semestru al acestui an cu un profit net de 384 milioane de lei, față de 423 milioane de lei în S1/2018. Activele totale ale Raiffeisen Bank au crescut în primul semestru al acestui an până la 40 miliarde lei (creștere de 5% an la an). Activitatea de creditare a continuat să crească, iar soldul creditelor nete acordate clienților băncii a ajuns la 26,22 miliarde de lei, în creștere cu 11%, față de perioada similară a anului 2018.

“Creditele acordate companiilor mari și medii au avansat cu 12%, cele acordate IMM-urilor cu 7%, iar împrumuturile pentru populație, garantate sau negarantate, cu 8,5%, an la an. Veniturile noastre operaționale au crescut, de asemenea, cu 7%. Anul acesta raportăm un profit ușor mai mic decât în primele șase luni ale anului trecut, datorită unor schimbări metodologice ale calculului provizioanelor de credit. Profitul net, neafectat de aceste modificări nerecurente, ar fi fost cu 13% peste cel de anul trecut”, a spus Steven van Groningen, președinte & CEO Raiffeisen Bank.

Rată creditelor neperformante a coborât până la 4,1%, la finalul lunii iunie 2019 (4,9% în S1/2018). Profilul de risc de credit s-a îmbunătățit pentru toate segmentele de clienți, lucru vizibil în comportamentul lor de plata. Pe lângă aceste evoluții pozitive, costul riscului a fost influențat în prima parte a anului 2019 de o serie de schimbări metodologice care au dus la un cost al riscului de116 milioane de lei, față de 72 milioane de lei în S1/2018.

Depozitele atrase de Raiffeisen Bank de la clienți au crescut cu 7% la jumătatea anului 2019, față de iunie 2018 și au depășit valoarea de 33,4 miliarde lei. Urmărind încurajarea folosirii canalelor electronice și a economisirii în moneda națională, banca a practicat în primele șase luni ale acestui an dobânzi promoționale de până la 2.50%, la depozitele noi în lei pe termen de 12 luni, constituite prin canale digitale.

La 30 iunie 2019, veniturile băncii au fost de aproximativ 1,27 miliarde lei, cu 7% mai mult decât în S1/2018, influențate în mod direct de creșterea activității de creditare.

Cheltuielile operaționale ale Raiffeisen Bank au ajuns la 682 milioane lei la jumătatea acestui an, cu 10% mai mult față de nivelul înregistrat în S1/2018. Această majorare vine din creșterea cheltuielilor cu angajații (10%) și din continuarea de către banca a investițiilor substanțiale în procesul de digitalizare și simplificare a produselor și serviciilor sale.

În februarie 2019, Raiffeisen Bank a lansat Flexicredit Online, un flux prin care clienții băncii pot să obțină un credit de nevoi personale 100% online, în aproximativ 10 minute, cu o reducere de dobânda de 0,7%, din prețul standard.

În ceea ce privește creditele imobiliare, banca oferă: pre-aprobarea financiară rapidă a creditului (în maxim 24 de ore), cu o valabilitate de 90 de zile, schimbul valutar la cursul BNR, în cazul plății prețului imobilului în euro, precum și opțiunea de grație, la prima rată a creditului.

În prima jumătate a anului 2019, Raiffeisen Bank a continuat să finanțeze startup-uri românești prin programul “factory by Raiffeisen Bank”. Astfel, banca a acordat 83 de credite, în valoare totală de peste 3 milioane de euro. Majoritatea companiilor creditate au sub 2 ani de activitate, iar accesul lor la finanatare bancară ar fi fost extrem de dificil. Prin “factory by Raiffeisen Bank”, banca nu oferă doar finanțare antreprenorilor români, ci le da posibilitatea de a interacționa cu experți care pot să-i ajute să înțeleagă mai bine etapele prin care trec pentru a-și dezvoltă afacerea.

Numărul clienților digitali ai băncii (cei care utilizează aplicațiile de internet banking, Raiffeisen Online și mobile banking, Smart Mobile) a depășit 650.000 la mijlocul anului 2019, cu 23% mai mult față de perioada similară a anului trecut. În luna mai, Raiffeisen Bank a lansat noile aplicații pentru mobile banking – noul Raiffeisen Smart Mobile, și internet banking – noul Raiffeisen Online. Cu un design intuitiv și prietenos, aplicațiile au afișate toate informațiile despre conturi într-un singur ecran, posibilitatea de a face o plata online foarte simplu, indiferent de tipul acesteia, dar și un control mai bun al cardurilor. Logarea și autorizarea plăților este acum 100% online cu aplicația Raiffeisen Smart Token. Peste 100.000 de clienți utilizează deja noile aplicații, iar banca va continuă să completeze suită de lansări digitale inovatoare. Raiffeisen Bank lucrează la soluții de plata cu telefonul, atât pentru Android, cât și pentru iOS, pe care le va lansa în a doua parte a anului. Raiffeisen Bank oferă cliențiilor săi serviciile Smart Mobile și Raiffeisen Online gratuit, în pachetele de cont curent ZERO Simplu și ZERO Tot.

Banca are peste 500.000 de carduri active la 30 iunie 2019.

Raiffeisen Bank  administrează active de peste 5 miliarde de lei pentru 1.400 de clienți cu averi ridicate, care beneficiază de servicii și produse de investiții de la furnizori locali și internaționali.

La 30 iunie 2019, Raiffeisen Bank avea 4867 de angajați (5.099 la S1/2018), 375 de agenții în toată țară (433 S1/2018), peste 840 de ATM-uri (aproximativ 920 în S1/2018), aproximativ 21.200 de POS-uri (20.000 S1/2018) și 266 de mașini multifuncționale (200 S1/2018). Din cele 375 de unități ale băncii, 32 sunt agenții care lucrează fără cash.

Raiffeisen Bank are în portofoliu peste 2 milioane de clienți persoane fizice, aproximativ 92.000 de IMM-uri și 5.800 de corporații.