Update articol:

Raiffeisen Bank încheie primul semestru din acest an cu un profit net de 280 milioane de lei

Steven-van-Groningen https://www.raiffeisen.ro
  • Profitul net înregistrat de bancă la jumătatea acestui an a fost de 280 milioane lei, față de 384 milioane lei la 30 iunie 2019;
  • Activele totale ale băncii au fost de 46,1 miliarde lei, în creștere cu 7% față de finalul semestrului 1 din 2019;
  • Creditele acordate de banca au atins valoarea de 28,5 miliarde de lei, o creștere de 4% (an la an);
  • Depozitele clienților au crescut puternic la 38,4 miliarde de lei, cu 15% (an la an);
  • Veniturile operaționale s-au menținut la un nivel de 1,3 miliarde de lei, cu 2% mai mult față de iunie 2019;
  • Rata creditelor neperformante este de 4% (4,2% în S12019);

 

Raiffeisen Bank a încheiat primul semestru al acestui an cu un profit net de 280 milioane de lei, față de 384 milioane de lei la final de S1/2019. Activele totale ale Raiffeisen Bank au atins valoarea de 46,1 miliarde lei (creștere de 7% an la an). Activitatea de creditare a continuat să crească, iar soldul creditelor acordate clienților băncii a ajuns la 28,5 miliarde de lei, în creștere cu 4%, față de perioada similară a anului 2019, potrivit unui comunicat de presă al băncii.

Cheltuielile operaționale ale Raiffeisen Bank au crescut mai ales din costurile cu personalul și din cheltuielile făcute în zona de IT, în strânsă corelație cu strategia de a investi mai mult în acești doi piloni importanți pentru viitorul băncii: oamenii și creșterea capabilităților digitale: “Siguranța și sănătatea angajaților și clienților sunt  cel mai important obiectiv, banca asigurând în perioada pandemiei tot ce este nevoie pentru protecția oamenilor, de la materiale pentru igienizare și protecție, la panouri de separare, până la expedierea a peste 200.000 de carduri prin curier, acasă la clienți.

În perioada stării de urgență (martie-mai) am procesat peste 27.000  de cereri de suspendare la plata ale clienților persoane fizice și peste 3000 ale IMM-urilor și companiilor mari”.

„Chiar dacă am fost într-o situație cu totul specială și dificilă, strategia băncii nu se modifică și am continuat să lucrăm la proiectele noastre, să ne deservim clienții, să ne protejăm angajații și să ne sprijinim toți partenerii, în cel mai bun și sigur mod posibil. E adevărat că unele planuri s-au schimbat, anumite lucruri au trebuit amânate, cum a fost cazul aplicațiilor de mobile banking vechi și înlocuirea lor cu cele noi, însă pe partea de digitalizare am accelarat mult și am avut evoluții spectaculoase: o creștere de aproape 80% a numărului de tranzacții realizate prin aplicațiile online, o majorare cu aproape 20% a numărului clienților care utilizează servicii digitale (an pe an). Plățile efectuate prin card de debit au crescut cu peste 80%, în timp ce  numărul de plăti online către furnizori s-a dublat”, a subliniat Steven van Groningen, Președinte & CEO Raiffeisen Bank.

Numărul clienților digitali (cei care utilizează aplicațiile de digital banking, Raiffeisen Online și Smart Mobile) a depășit 700.000 la mijlocul anului 2020, cu 19% mai mult față de perioada similară a anului trecut. Banca este lider pe piața cardurilor de credit din România cu peste 530.000 de carduri active la S1 2020, iar numărul de carduri de debit active a depășit 2 milioane.

Banca spune că  își sprijină clienții să treacă cu bine peste dificultățile generate de criză pandemică și în iunie 2020 a venit cu oferte adaptate perioadei pe care o traversăm, de exemplu prin reducerea dobânzilor la creditele de nevoi personale și la creditele imobiliare.

Anul acesta Raiffeisen Bank aniversează 10 ani de când a lansat serviciul Premium Banking, unul dintre cele mai apreciate servicii de affluent banking de pe piață românească: “De la începutul anului am adăugat în oferta noastră de produse de investiții primul fond din România ce încorporează în decizia investițională factori de mediu, sociali și de guvernanță (ESG), Raiffeisen Global Equity, administrat de Raiffeisen Asset Mangement. Fondul are obiectivul de a oferi investitorilor individuali acces la potențialul de creștere al piețelor globale de acțiuni dar și al celei locale, în condiții de administrare profesionistă a investițiilor și riscurilor și s-a bucurat de un interes ridicat din partea investitorilor”.

La 30 iunie 2020, Raiffeisen Bank avea în portofoliu peste 2,12 milioane de clienți persoane fizice, aproximativ 97.000 de IMM-uri și 5.700 de corporații. 4880 de angajați lucrează în cele 350 sediii ale băncii prezente în toată țară. Banca are o rețea de peste 770 de ATM-uri, aproximativ 23.000 de POS-uri și 335 de mașini multifuncționale.

BVB | Știri BVB