Update articol:

Sphera Franchise Group a înregistrat un profit de 31,8 milioane lei, în primele nouă luni, în scădere cu 1,8% (actualizat)

Sphera Franchise Group (SFG) a înregistrat un profit de 31,8 milioane lei, în primele nouă luni, în scădere cu 1,8% față de perioada similată a anului precedent, incluzand impactul adoptarii IFRS 16. 

Excluzând impactul adoptării IFRS 16, profitul net al Sphera Franchise Group (SFG) a înregistrat o valoare de 38,2 milioane RON in primele noua luni din 2019, fiind cu 17,9% mai mare decat in perioada similara a anului precedent. Marja profitului net a inregistrat in primele noua luni din 2019 o scadere cu 0,4 puncte procentuale pana la 5,5% din vanzari, potrivit unui raport transmis Bursei de Valori București.

SFG a raportat o creștere cu 25,9% a vânzărilor consolidate, la 694 milioane lei, în primele nouă luni ale anului 2019, dupa ce vanzarile din T3 au crescut cu 23,5% fata de anul precedent. Performanta pe primele noua luni a fost sprijinita de cresterea continua a vanzarilor USFN Romania (restaurantele KFC) (+17,1% fata de anul precedent), USFN Italia (restaurantele KFC din Italia), (+222%) si CFF (restaurantele Taco Bell) (+184%), in timp ce vanzarile ARS (restaurantele Pizza Hut) au avansat cu 7.1% Y/Y, potrivit companiei.

„Rezultatele solide ale Sphera reflecta angajamentul nostru de a genera valoare pentru clientii nostri si, prin acest lucru, pentru actionarii nostri. Vom continua sa demonstram capacitatea noastra de a face fata conditiilor de piata din ce in ce mai dificile si sa crestem pe mai departe activitatea noastra in mod solid, indeplinindu-ne obligatiile fata toate partile interesate”, a declarat Georgios Argentopoulos, CEO al Sphera Franchise Group.

Imbunatatirea rezultatelor în primele nouă luni ale anului are la bază performanța solidă a companiei din trimestrul trei, când toate mărcile Sphera Franchise Group au generat EBITDA pozitiva, inclusiv noile linii de business KFC Italia si Taco Bell. In baza unor marje superioare in restaurante, EBITDA normalizata a crescut cu 45% fata de anul precedent pana la 30,5 milioane lei, acesta fiind cel mai bun rezultat trimestrial al companiei de la listarea sa la Bursa de Valori București (BVB) in T4-2017. În aceeași perioadă, vânzările consolidate au crescut cu 23,5% pana la 249 milioane lei, iar vanzarile comparabile au crescut cu 6,8%, a mai aratat emitentul.

Profitul de exploatare in restaurante s-a majorat cu 18,3% pana la nivelul de 88,2 milioane lei in primele noua luni din 2019, atingand 12,7% din vanzari. In acelasi timp, EBITDA normalizata a crescut cu 26,0% pana la 67,2 milioane lei, iar profitul net a crescut cu 17,9% pana la 38,2 milioane lei. In T3-2019, profitul de exploatare in restaurante s-a majorat cu 38,5% pana la nivelul de 38,8 milioane lei, EBITDA normalizata a crescut cu 45,1% pana la 30,5 milioane lei, iar profitul net a crescut cu 47,4% pana la 20,1 milioane lei.