Vloggerul Alexandru “Colo” Bălan , cel care incita la violarea minorelor, a fost reținut, după ce a fost audiat, potrivit stiripesurse.ro. Bălan, cu peste 850.000 de urmăritori pe Youtube, a fost audiat la Secția 9 de Poliție, iar anchetatorii au decis reținerea lui pentru 24 de ore. Miercuri, vloggerul va fi dus în fața judecătorilor cu mandat de arestare preventivă.
Potrivit libertatea.ro, vreme de 4 ani, în timp ce spunea “Aia merită violată” pe conturile de YouTube, Facebook și Instagram, vloggerul și influencerul român Alexandru Bălan a făcut publicitate pentru mai multe branduri ale unor companii, unele foarte mari, ele având în codurile de conduită obligația de a practica “respectul” și “nediscriminarea”.
Cerealele Nestle, Red Bull, apa Bucovina sau Evomag au fost unele din produsele promovate de vloggerul Alexandru “Colo” Bălan. De pildă, evoMag l-a prezentat pe “Colo” într-o campanie la laptopuri care suna astfel: “Am ales 6 bărbați curajoși din 3 țări și le-am pregătit 16 obstacole nebune”.
Rugate de Libertatea să explice cum s-au promovat în anii 2017-2020 pe canalele “influencerului Colo”, exact când acesta incita explicit la violență și folosea limbajul urii, mari corporații, precum Nestlé, au tăcut. Altele, precum Red Bull, au spus că i-au dat doar un frigider și băutură. Unele firme, precum Apa Bucovina, au anunțat prin ziar că nu se vor mai asocia cu el.