Update articol:

Tensiunile cresc între bănci și companiile de tehnologie cu privire la răspunderea pentru frauda online în Regatul Unit

securitate cibernetica, cybersecurity Sursa bnro.ro

În Regatul Unit, tensiunile dintre bănci și firmele de social media se intensifică cu privire la cine ar trebui să fie responsabil pentru despăgubirea persoanelor care cad victime ale schemelor de fraudă online, scrie CNBC.

Începând cu 7 octombrie, băncile vor fi obligate să înceapă să despăgubească victimele așa-numitei fraude APP (authorized push payment) cu maximum 85.000 de lire sterline, în cazul în care persoanele afectate au fost păcălite sau manipulate psihologic pentru a da banii.

Frauda APP este o formă de escrocherie prin care infractorii încearcă să convingă oamenii să le trimită bani, dându-se drept persoane sau întreprinderi care vând un serviciu.

Suma de 85.000 GBP pentru rambursare s-ar putea dovedi costisitoare pentru băncile mari și firmele de plată. Cu toate acestea, suma este de fapt mai mică decât suma obligatorie de rambursare de 415.000 de lire sterline propusă anterior de Autoritatea de reglementare a sistemelor de plată (PSR) din Regatul Unit.

PSR a renunțat la propunerea sa de plată a unei compensații maxime ridicate în urma reacției industriei, grupul industrial Payments Association afirmând în special că suma ar fi mult prea costisitoare pentru a fi suportată de sectorul serviciilor financiare.

Dar acum, când compensația obligatorie pentru fraudă este pusă în aplicare în Regatul Unit, se pun întrebări de ce firmele financiare suportă cea mai mare parte a costurilor pentru ajutorarea victimelor fraudelor.

Săptămâna trecută, banca digitală Revolut, cu sediul la Londra, a acuzat Meta de faptul că este „lamentabil de departe de ceea ce este necesar să facă pentru a combate frauda la nivel global”.

Proprietarul Facebook a anunțat recent un parteneriat cu creditorii britanici NatWest și Metro Bank, pentru a face schimb de informații privind activitatea de fraudă care are loc pe platformele sale.

Woody Malouf, șeful departamentului de criminalitate financiară al Revolut, a declarat că Meta și alte platforme de social media ar trebui să contribuie la acoperirea costurilor de rambursare a victimelor fraudelor și că, prin faptul că nu își asumă nicio responsabilitate în acest sens, „nu au niciun stimulent să facă ceva în această privință”.

Solicitarea Revolut ca marile platforme tehnologice să compenseze financiar persoanele care cad pradă înșelăciunilor pe site-urile și aplicațiile lor nu este nouă.

Propuneri de responsabilizare a firmelor de tehnologie

Tensiunile dintre bănci și companiile de tehnologie sunt mari de ceva timp. Frauda online a crescut dramatic în ultimii ani din cauza accelerării utilizării platformelor digitale pentru a face plăți  și a cumpăra produse online.

În iunie, Financial Times a raportat că Partidul Laburist a elaborat propuneri pentru a obliga firmele de tehnologie să ramburseze bani victimelor fraudelor care își au originea pe platformele lor. Nu este clar dacă guvernul intenționează în continuare să solicite firmelor de tehnologie să plătească despăgubiri victimelor fraudei APP.

Un purtător de cuvânt al guvernului nu a fost disponibil imediat pentru comentarii atunci când a fost contactat de CNBC.

Matt Akroyd, avocat specializat în litigii comerciale la Stewarts, a declarat pentru CNBC că, după victoria lor privind reducerea limitei maxime de rambursare pentru frauda APP la 85. 000 de lire sterline, băncile „vor primi un alt impuls dacă eforturile lor de a împinge guvernul să impună o anumită răspundere de reglementare companiilor de tehnologie vor avea succes”.

Băncile și autoritățile de reglementare fac de mult timp presiuni asupra companiilor de social media pentru a colabora mai mult cu băncile din Regatul Unit pentru a ajuta la combaterea amenințării fraudelor, care crește rapid și evoluează constant. O cerere cheie a fost ca firmele de tehnologie să împărtășească informații mai detaliate cu privire la modul în care infractorii abuzează de platformele lor.

Meta a respins sugestiile conform cărora ar trebui să fie trasă la răspundere pentru plata despăgubirilor către victimele fraudei APP.

În dovezile scrise prezentate unei comisii parlamentare anul trecut, gigantul social media a declarat că băncile din Regatul Unit sunt „prea concentrate pe eforturile lor de a transfera responsabilitatea pentru fraudă către alte industrii”, adăugând că acest lucru „creează un mediu ostil care face jocul infractorilor”.

 

BVB | Știri BVB

ONE UNITED PROPERTIES (ONE) (16/01/2025)

Procedura privind plata fractiilor rezultate din operatiunea de consolidare

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (16/01/2025)

Tranzactii intre parti afiliate - DEER - EFSA

STK EMERGENT (STK) (16/01/2025)

Calendar financiar 2025

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (16/01/2025)

Disponibilitate vot on-line AGA 5 februarie 2025