Update articol:

Transelectrica transmite că repartizarea a 50% din profit a avut în vedere nevoie de predictibilitate și asigurarea surselor pentru investiții, după ce SGG a cerut informații privind dividendele, în contextul memorandumului privind repartizarea a 90% din profit

Secretariatul General al Guvernului (SGG) a solicitat Transelectrica (TEL) informații privind dividendele, în contextul memorandumului privind repartizarea a 90% din profit, iar compania a răspuns că propunerea de repartizare la dividende a unei cote de 50% din profit a avut în vedere nevoie de predictibilitate și asigurarea surselor pentru investiții, conform documentelor postate de companie, în vederea Adunării Generale a Acționarilor, convocate pentru 29 aprilie.

Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice “Transelectrica” a anunțat că, în data de 8.04.2025 a înregistrat adresa acționarului majoritar (reprezentat legal prin Secretariatul General al Guvernului), având ca subiect Memorandumul cu tema: Mandatarea reprezentanților statului în Adunarea Generală a Acționarilor/Consiliul de Administrație, după caz, la societățile naționale, companiile naționale și societățile cu capital integral sau majoritar de stat, precum și la regiile autonome, în vederea luării măsurilor ce se impun pentru repartizarea unei cote de minim 90% din profitul net realizat al anului 2024 sub formă de dividende/vărsăminte la bugetul de stat, în vederea ducerii la îndeplinire a prevederilor acestuia, potrivit unui raport transmis Bursei de Valori București.

Astfel, SGG a cerut: “ținând cont de ședința AGOA a TEL, convocată pentru data de 29/30.04.2025, având ca punct principal pe ordinea de zi ”aprobarea repartizării profitului contabil rămas după decucerea impozitului pe profit la data de 31.12.2024”, vă adresăm rugamintea să ne comunicați până la data de 09.04.2025, ora 16, o formă actualizată a datelor și informațiilor economicofinanciare ce privește propunerea de repartizare profit net al exercițiului financiar 2024 și stabilirea dividendului cuvenit acționarilor, astfel cum acestea se impun a fi modificate și completate în raport cu adresa MF nr 658 189/17.03.2025 referitor la Memorandum pe tema mandatarii reprezentanților statului în Adunarea Generala a Actionarilor/CA dupa caz, la societățile naționale și societățile cu capital inegral sau majoritar de stat, precum și regiile autonome, în vederea luării măsurilor ce se impun pentru repartizarea unei cote de minim 90% din profitul net realizat în 2024 sub formă de dividende, vărsăminte la bugetul de stat.”

Potrivit documentelor publicate de companie, Transelectrica a răspuns: “Propunerile Companiei în ceea ce privește repartizarea profitului contabil rămas după deducerea impozitului pe profit la data de 31.12.2024 și, în consecință, valoarea dividendului brut pe acțiune din profitul înregistrat la data de 31.12.2024 sunt cele precizate în textul convocatorului ședinței ordinare a Adunării generale a acționarilor din data de 29/30 aplrilie 2025 și în proiectul de hotărâre pus la dispoziția acționarilor. Propunerile au fost detaliate în notele Nr. 12056/26.03.2025 și Nr. 13011/26.03.2025, astfel cum acestea au fost puse la dispoziția acționarilor. Propunerile Companiei în ceea ce privește repartizarea la dividende a unei cote de 50% din profitul repartizabil determinat după deducerea sumelor aferente destinațiilor stabilite prin acte normative special prevăzute de OG 64/2001, a avut în vedere nevoia de predictibilitate în estimarea, alocarea şi distribuirea tuturor tipurilor de resurse, asigurând constituirea surselor proprii de finanțare atât de necesare în această perioadă în care Compania are în derulare proiecte de investiții strategice cuprinse în planul de dezvoltare aprobat de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei. Propunerile au avut în vedere și faptul că numerarul restricționat reprezintă sume aflate în tranzit în conturile Transelectrica în calitate de administrator al schemei pentru cogenerare, derulator sau ca urmare a unor activități ce decurg din legislația secundară, după caz. Sumele aflate în conturile aferente schemei de sprijin pentru cogenerare, tarifului de racordare și cele pentru alocare capacitate de interconexiune sunt reglementate de legislaţia secundară şi nu pot fi utilizate în alte scopuri. Pe cale de consecință, Transelectrica nu poate schimba destinația acestor fonduri ci are obligația de a le gestiona (intrări – ieșiri). Totodată, astfel cum se precizează în convocator, „Acționarii reprezentând, individual sau împreună, cel puțin 5% din capitalul social, au dreptul: – de a introduce puncte pe ordinea de zi a adunării generale, cu condiția ca fiecare punct să fie însoțit de o justificare sau de un proiect de hotărâre propus spre adoptare Adunării generale, în termen de 15 zile de la data publicării convocării, respectiv 11.04.2025, ora 16:00; – de a prezenta proiecte de hotărâre pentru punctele incluse sau propuse spre a fi incluse pe ordinea de zi a adunării generale, în termen de 15 zile de la data publicării convocării, respectiv 11.04.2025, ora 16:00.”

Secretariatul General al Guvernului (SGG) deține 58,6% din Transelectrica.

BVB | Știri BVB

PATRIA BANK S.A. (PBK) (28/04/2025)

Hotarari AGA O & E 28 aprilie 2025

TRANSILVANIA INVESTMENTS ALLIANCE S.A. (TRANSI) (28/04/2025)

Raport anual 2024 si invitatie conferinta cu investitori si analisti