Update articol:
INTERVIU

Răzvan Bagherea, Aquila: Avem în plan dezvoltarea afacerilor și în aria comerțului electronic

*”Nu excludem și posibilitatea atragerii de fonduri europene pentru a accelera procesul de transformare digitală și pentru a ne consolida poziția în piață”

AQUILA, companie de servicii integrate de distribuție și logistică pentru piața bunurilor de larg consum din România și Republica Moldova, are în plan dezvoltarea afacerilor și în aria comerțului electronic (e-commerce), ne-a spus Răzvan Bagherea, Director Organizare si Resurse Umane Aquila, în cadrul unui interviu.

Recent, compania a încheiat un parteneriat pe termen lung cu Hama, companie europeană în accesorii IT și Comunicații. Prin acest parteneriat, AQUILA va dezvolta o soluție logistică complexă, dedicată Hama România, pentru 1.500 de locații „pick by light”, tehnică modernă de pregătire a comenzilor, disponibilă deja în depozitele companiei. Parte a modelului logistic, AQUILA va investi în dezvoltarea unei componente noi de digitalizare și automatizare, care va permite extinderea serviciilor în următorii ani.

***

La cât se ridică investiția în soluția logistică complexă dedicată Hama România?

Răzvan Bagherea: Investiția în soluția logistică complexă dezvoltată pentru parteneriatul cu  Hama România se încadrează în bugetul de investiții și este în linie cu strategia asumată de companie. Soluția implică de asemenea un upgrade (extindere) a sistemului actual pentru 1.500 de locații „pick by light”, tehnică modernă de pregătire a comenzilor, disponibilă deja în depozitele companiei și care are avantajul unor erori minime de comandă, precum și creșteri de productivitate care se transpun în reducerea timpului de pregătire a comenzilor. În final, crește eficiența logistică pentru Hama și ajută la scăderea costurilor operaționale. Colaborarea se va derula în locația societății din Dragomirești Vale, în cadrul unui depozit de peste 8.000 de locații de paleți, și va include un număr ridicat de *SKU-uri (peste 4.000 de articole). Totodată, prin instalarea unui sistem de monitorizare video performant și de detecție a metalelor la accesul în depozit, AQUILA va oferi o siguranță ridicată în ceea ce privește securitatea mărfurilor. Utilizăm deja sisteme de management al depozitelor pentru a reduce deșeurile provenite din serviciile de depozitare, dezvoltăm proiecte de utilizare mai eficientă a ambalajelor din perspectiva opțiunilor de reciclare și a măsurilor de protecție a mediului, și împreună cu Hama vom extinde soluțiile pentru a reduce impactul ambalajelor de carton.

Pentru AQUILA, extinderea funcționalităților de operare și disponibilitatea unor soluții digitale  va crea noi oportunități de dezvoltare a serviciilor de logistică și a portofoliului de clienți în următorii ani.

Aveți în plan și alte astfel de parteneriate?

Răzvan Bagherea: De aproape 30 de ani ne dezvoltăm continuu, ajungând lider de piață în soluții integrate de distribuție și logistică. Suntem o companie ajunsă în Top 100 companii din România și ne-am asumat o misiune de creștere a afacerii pentru următorii 4 ani. Mizăm pe acoperirea națională extinsă a companiei și avem în plan dezvoltarea afacerilor și în aria comerțului electronic (e-commerce). AQUILA are 13 centre de distribuție în România și unul în Republica Moldova, 4 centre logistice (din care unul este situat în Republica Moldova) și 6 puncte de cross-docking care asigură o capacitate de peste 124.000 de paleți, din care 94.000 în mediu ambiental, aproximativ 9.000 în mediu refrigerat, 20.000 în mediu congelat. Compania furnizează servicii complete de logistică, ce constau în: transport național, depozitare, manipulare, colectare, transport secundar, logistică inversă, inventariere, management de paleți, etichetare, ambalare și co-ambalare.

Piața de e-commerce (comerțul electronic) este o modalitate de a atinge un public global și de a oferi o experiență de cumpărare mai comodă și eficientă, o piață care are un potențial mare de creștere, iar AQUILA dispune de capacități logistice care permit operarea unor asemenea activități pe scară largă.

Noul model logistic dezvoltat va contribui pe termen lung la eficientizarea lanțului de aprovizionare pentru parteneri și va crea noi oportunități de dezvoltare a afacerilor pentru AQUILA. Puteți detalia la ce oportunități de dezvoltare aveți în vedere?

Răzvan Bagherea: În strategia AQUILA ne-am propus extinderea soluțiilor de automatizare în distribuție și logistică în următorii  ani pentru a crește productivitatea, cu un impact clar pe marja de profit.

Digitalizarea și automatizarea proceselor și fluxurilor logistice reprezintă pentru AQUILA următorul pas în dezvoltarea durabilă a afacerii, ceea ce va contribui la creșterea productivității și volumelor în aceleași spații, dar și la un impact redus asupra mediului. Totodată, reprezintă un plus și pentru angajați, generând un mediu de lucru ce le permite dezvoltarea profesională. Un alt avantaj este că prin digitalizare și automatizare, ne putem adapta mai ușor la cerințele schimbătoare ale pieței, ale clienților noștrii, suntem mai flexibili, și putem extinde gama de servicii și produse oferite.

Digitalizarea și automatizarea contribuie la eficientizarea operațiunilor, la reducerea erorilor umane, cu efect direct asupra scăderii costurilor operaționale și îmbunătățirii serviciilor oferite clienților. De exemplu, prin digitalizare, putem avea o imagine clară instantanee asupra stocurilor și a necesităților de aprovizionare, ceea ce poate reduce timpul de așteptare și duce la livrări mai rapide. Pe de altă parte, automatizarea presupune folosirea de dispozitive care pot prelua anumite sarcini repetitive sau complexe, pentru a îmbunătăți viteza și precizia proceselor logistice. Soluțiile logistice avansate vor contribui la dezvoltarea companiei AQUILA pe termen lung, la extinderea gamei de servicii oferite și atragerea de noi parteneri și clienți care caută soluții logistice eficiente și integrate.

Având în vedere gradul ridicat de digitalizare, cum asigurați securitatea cibernetică? Ați avut parte de atacuri cibernetice?

Răzvan Bagherea: Avem implementate proceduri de bună practică în domeniu, măsuri stricte de securitate pentru protejarea datelor și a sistemelor informatice. Colaborăm cu experți din domeniul securității cibernetice pentru a identifica și a preveni posibilele amenințări și pregătim continuu angajații cu privire la modul de protejare a datelor și a sistemelor. Am luat toate măsurile menționate în standardul internațional pentru gestionarea securității informațiilor, ISO 270001, certificare pe care o intenționăm să o obținem în curând, astfel încât să minimizăm riscurile unui atac cibernetic. În ciuda măsurilor de securitate luate, nicio companie nu este complet imună la atacurile cibernetice. AQUILA nu face excepție și a avut parte de un atac cibernetic anul trecut, când la nivelul organizației a fost activată celula de criză care a dispus toate măsurile necesare remedierii rapide a situației.

Aveți în vedere atragerea de fonduri europene pentru digitalizare?

Răzvan Bagherea: În contextul actual al economiei digitale, investițiile în tehnologie și inovație sunt importante pentru dezvoltarea și competitivitatea companiilor, iar fondurile europene pot fi o sursă importantă de finanțare pentru astfel de proiecte, oferind oportunități de creștere și dezvoltare într-un mod sustenabil. Nu am accesat până în prezent fonduri europene, însă nu excludem și această posibilitate pentru a accelera procesul de transformare digitală și pentru a ne consolida poziția în piață.

BVB | Știri BVB