Campania pentru alegerile prezidenţiale din România a demonstrat cum se conectează tehnologiile moderne cu alegătorii, dar “o întrebare foarte interesantă şi fără răspuns rămâne” cea legată de tipul de platforme social media folosite într-o campanie, precum şi modul în care ele influenţează votanţii, a declarat, vineri, premierul conservator ungar, într-un interviu acordat postului public de radio de la Budapesta, potrivit agenţiei MTI, scrie stirileprotv.ro.
„S-a întâmplat acolo ceva foarte interesant la prezidențiale, deja Curtea Constituțională se ocupă de acest caz. (…)Acest fenomen de care vorbesc este întâlnirea tehnologiei moderne cu alegătorii. Ce instrumente electronice, TikTok și cine știe ce alte platforme, se pot sau nu se pot folosi, ce reglementări sunt, cum influențează oamenii…
Dacă îi influențează, atunci poate fi un pretext pentru a le anula decizia”, a spus Orban, potrivit sportmedia.ro.
Premierul a adăugat că este posibil ca aceeași problemă să apară și în Ungaria, la un moment dat.
El vede alegerile din România ca pe un „experiment” care îi va ajuta să evite incidentele similare, dacă acestea vor avea loc în țara sa.
„Suntem recunoscători românilor că, practic, ca într-un laborator, o vedem ca pe un experiment, iar noi, trăgând concluziile, vom vedea dacă avem sarcini pentru evitarea unor probleme similare aici, în Ungaria”, adaugă Orban.