În fiecare zi din primul semestru al acestui an, companiile de asigurări Membre ale UNSAR au achitat, în medie, despăgubiri de circa 1,5 milioane lei pentru daunele suferite atât de sediile și echipamentele companiilor care erau asigurate, cât și de locuințe. Aceste cifre demonstrează, încă o dată, rolul esențial al asigurărilor în protecția comunităților și a mediului de afaceri, potrivit unui comunicat.
Primele 10 cele mai mari despăgubiri achitate în baza polițelor de bunuri și proprietăți dedicate companiilor depășesc 109 milioane lei, arată datele colectate la nivelul companiilor de asigurări Membre ale asociației. 8 dintre acestea au fost pentru acoperirea daunelor provocate de incendii, 1 pentru o avarie accidentală a unui echipament / utilaj, iar o alta pentru o explozie.
Cea mai mare despăgubire acordată unei companii a fost de 36 milioane lei – urmare a daunelor produse de un incendiu major. Astfel, incendiile rămân principalul factor ce generează pierderi semnificative, afectând clădiri, echipamente, stocuri și chiar ducând la întreruperea activității companiilor.
„Aceste date subliniază că asigurările de bunuri și proprietăți, inclusiv pentru echipamente și sisteme critice, sunt esențiale pentru continuitatea și dezvoltarea afacerilor. Aceste adevărate ‘plase de siguranță’ permit companiilor să facă față evenimentelor neprevăzute și să depășească cu bine momentele grele”, a declarat Alexandru CIUNCAN, Președinte & Director General al UNSAR.
„Despăgubirile plătite zilnic demonstrează valoarea concretă a protecției oferite de asigurări mediului de afaceri. Realitatea este că, în lipsa acestei protecții, cheltuielile generate de incendii, explozii sau de defecțiuni ale echipamentelor esențiale dintr-o companie pot duce chiar la încetarea activității”, a precizat Alina BĂRBULESCU, Specialist Asigurări Generale în cadrul UNSAR.
Un mediu antreprenorial bine pregătit în fața neprevăzutului este unul complet asigurat. Incendiile, exploziile, fenomenele atmosferice sau avariile echipamentelor sunt doar câteva exemple de provocări pentru care există soluții dedicate, oferite de către companiile de asigurări. Astfel de evenimente pot genera pierderi importante din cauza încetării producției, a creșterii cheltuielilor de operare (de exemplu, dacă ești constrâns să te muți temporar în altă locație pentru continuarea activității), a imposibilității de a accesa facilitățile de lucru, a apariției unor eventuale blocaje pe lanțul de distribuție sau aprovizionare etc.
Tocmai de aceea, specialiștii recomandă ca orice afacere să aibă un plan de asigurări dedicat fiecărui tip de activitate. Indiferent că vorbim despre activități de birou, producție, consultanță, mentenanță, construcție sau distribuție – un plan de asigurări bine structurat anti-neprevăzut este soluția potrivită care poate oferi continuitate oricărui business.