Update articol:
PARTENERIAT MEDIA

Kanal D, povestea unei evoluții de succes prin conținut relevant și încrederea publicului (Uğur Yeşil)

Ugur Yesil, CEO Kanal D

Kanal D marchează o performanță remarcabilă în peisajul media românesc: locul întâi la nivel național în Day Time în 2025 și o consolidare vizibilă în Prime Time. Doğan Media, compania care reunește televiziunile Kanal D și Kanal D2, Radio Impuls și o divizie digitală puternică,  și-a reconfirmat statutul de jucător major, capabil să inoveze și să se adapteze permanent. Uğur Yeşil, EO și Executive Board Member Doğan Media, vorbește despre strategia care a condus la succes, despre sinergia dintre TV, radio și Digital, precum și despre rolul unui leadership bazat pe viziune și dezvoltarea unei echipe performante.

Reporter: Mai este puțin până la finalul acestui an. Cum percepeți evoluția Kanal D și care au fost direcțiile pe care le-ați urmărit în acest an?

Uğur Yeşil: Anul curent a fost unul foarte bun pentru Kanal D, de fapt, pentru întreaga companie Doğan Media, care deține televiziunile generaliste Kanal D și Kanal D2, un radio CHR, Radio Impuls, și o puternică divizie Digital.

În primele 9 luni ale anului, Kanal D a fost pe primul loc în Day Time (12:00-19:00), la nivelul publicului Național, ne-am consolidat poziția în topul televiziunilor generaliste. Conform cifrelor Kantar Media România, Kanal D a fost din ianuarie până în septembrie pe prima poziție, cu 13,9% cotă de piață și 2,8% rating. 15,2 milioane de telespectatori s-au uitat la Kanal D în primele 9 luni din 2025. Și în Prime Time (19:00 -23:00) ne-au bucurat rezultatele anul acesta, pentru că în iulie și august, Kanal D a fost pe primul loc și în acest interval, la nivel Național pe tot parcursul săptămânii.

Radio Impuls, de asemenea, a înregistrat creșteri notabile, iar asta mă bucură, pentru că înseamnă că schimbările prin care stația de CHR a trecut în luna martie dau rezultate. În urmă cu doar câteva luni, Radio Impuls își afirma o nouă identitate, cu o grilă de programe adaptată unui vibe nou, îndrăzneț, cu voci cu atitudine, cu un mix atractiv de hit-uri și mesaje, toate subsumate unei idei: “Mainscream radio! Nu te poți abține!”. Cel de-al doilea val de audiențe din acest an ne-a adus rezultate îmbucurătoare: în București, pe targetul Comercial (18-54 de ani), s-a înregistrat o creștere de 32% Reach și 127% cotă de piață, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. La nivel Național, creșterea a fost de 32% Reach și 58% market share față de aceeași perioadă a anului trecut.

Astfel de rezultate ne bucură foarte mult, desigur, dar suntem conștienți că dinamica aceasta a consumului este una volatilă, tocmai de aceea suntem foarte atenți la publicul nostru, fie că este vorba de cel din fața micului ecran, cel de pe undele radio sau cel din online. Investim permanent în conținut atractiv și relevant, în tehnologie și într-o relație de încredere reciprocă cu publicul tradițional și cu mari comunități din universul Digital. Ne dorim să menținem acest trend ascendent constant și facem toate eforturile necesare pentru a fi tot mai performanți, într-o competiție foarte strânsă cu marii jucători de pe piață, dar mai ales cu noi înșine.

Reporter: Sunt cifre care, practic, semnalează o schimbare a clasamentului. Kanal D – prima televiziune în topul la nivel național, în Day Time. Ce rămâne de făcut? Ce simte un CEO odată ajuns pe o culme la care a aspirat și pentru care a depus eforturi împreună cu întreaga echipă?

Uğur Yeşil: Desigur, sunt rezultate care ne bucură foarte mult, dar nu ne oprim aici, pentru că este vorba de un rezultat ce face parte din procesul evoluției noastre. Nu este întâmplător că am reușit această performanță, dar eforturile noastre, ale întregii echipe, continuă.

Reperele noastre cele mai importante sunt pe de o parte publicul, care este exigent și foarte divers, pe de altă parte, dorința noastră de a face ceva diferit, semnificativ pentru piața media și pentru milioanele de oameni care ne privesc, ne ascultă sau care sunt la un click distanță, în mediul online. De altfel, strategia noastră, de la bun început, când Kanal D se lansa, a fost una a diferențierii. Așa am reușit să devenim trendsetteri, să atragem atenția, să inspirăm si să schimbăm obiceiuri. De ani de zile, Kanal D aduce producții care înnoiesc și inspiră atât consumatorii direcți, publicul nostru, cât și piața media, în general.

Misiunea noastră este aceea de a aduce publicului formate care să răspundă unei nevoi reale, care să surprindă, care să fie memorabile, fie că e vorba de producții internaționale sau de cele interne. Aș vrea să subliniez că în această evoluție constantă a noastră a contat mult și sinergia celor trei paliere, TV, RADIO, DIGITAL, care a amplificat efectul acestui conținut care ajunge la un public eterogen, uriaș.

Reporter: Care sunt acele emisiuni care în această toamnă au captat cel mai mult atenția publicului la Kanal D, atât în Day Time, cât și în Prime Time?

Uğur Yeşil: Toate emisiunile Kanal D sunt atractive și voi da acum doar câteva exemple, ținând cont și de diversitatea lor. Quiz-ul fenomen “Jocul cuvintelor cu Dan Negru” și “The Floor”, un format internațional de succes care va avea un nou sezon din 8 noiembrie, la Kanal D, reprezintă “pariul” nostru că publicul din România este pasionat de competiții de cultură generală, de acest antrenament al minții. Sunt emisiuni pentru toată familia care s-au bucurat de succes încă de la primele ediții. Emisiunea de reportaje “Asta-i România!”, o producție purtând semnătura Kanal D, a ajuns anul acesta la cel de-al 15-lea sezon și, la nivel național, plasează constant stația pe primul loc în audiențe. “40 de întrebări cu Denise Rifai”, o emisiune de interviuri, este una dintre cele mai de succes emisiuni Kanal D, un proiect editorial ambițios, care are la bază o documentare uriașă și care generează foarte multe reacții în media, după fiecare difuzare. “Casa iubirii” e un reality show care a crescut natural și a generat în online comunități uriașe.

Exemplele sunt multe, dar aș vrea să adaug în lista exemplelor jurnalele de știri, care fac parte din “coloana vertebrală” a stației. Kanal D este o televiziune generalistă și oferă în mare parte entertainment, dar importanța grupajelor noastre informative este uriașă. Știrile Kanal D de la prânz și cele de seară sunt un reper important pentru public. Constant, Știrile de la 12:00 se află pe primul loc în preferințele telespectatorilor, pe toate targeturile monitorizate, iar cele de seară s-au clasat anul acesta pe locul 2 în audiențe. Asta înseamnă că oamenii ne aleg pentru a se informa, au încredere în echipa Kanal D, în echidistanța și profesionalismul nostru, într-o perioadă extrem de complicată, marcată de explozia fenomenului fake news.

Reporter: Cum vedeți mai departe dezvoltarea Doğan Media?

Uğur Yeşil: În urmă cu 18 ani, am pus bazele Kanal D, iar astăzi vorbim despre Doğan Media – un conglomerat media solid. Această evoluție reflectă nu doar ambiția noastră, ci și capacitatea de a ne adapta constant la schimbările pieței și la nevoile publicului.

Privim cu încredere spre viitor și ne dorim să rămânem un jucător relevant și inovator în media românească. Mizăm pe consolidarea celor trei piloni strategici – TV, Radio și Digital – și investim continuu în conținut original, tehnologie și echipe performante.

Digitalul este o direcție prioritară pentru noi, tocmai de aceea investim în conținut original și suntem extrem de atenți la sinergia TV-online. În tot ceea ce facem, ne ghidează dorința de a rămâne aproape de publicul nostru, de a crea formate relevante și de a oferi experiențe media memorabile.

În succesul unei companii, leadershipul este definitoriu. Care este modelul de leadership în care vă regăsiți cel mai bine?

Cred într-un leadership bazat pe viziune clară, colaborare cu echipa și responsabilitate atât pentru rezultatele de business, cât și pentru creșterea profesională a echipei. Pentru mine, un lider bun nu este doar un vizionar, un strateg şi decident, ci mai ales persoana care creează și contextul potrivit pentru ca echipa să performeze, să inoveze și să se dezvolte.

Stilul meu de leadership este unul, aș putea spune, participativ, orientat spre rezultate, dar, cel mai important, spre oameni. Sunt apropiat de echipa mea, încurajez inițiativa, creativitatea, susțin ideile curajoase. Consider că încrederea și comunicarea deschisă sunt esențiale în orice echipă care vrea să evolueze și să construiască durabil. Nu întâmplător la Kanal D sunt oameni care lucrează aici  încă de la început, de la lansarea statiei. Evident, echipele s-au lărgit, de-a lungul anilor ni s-au alăturat și alți profesioniști, pot spune că suntem acum o mare familie.

Într-o industrie atât de dinamică precum cea media, e esențial să fii adaptabil, să rămâi conectat la tendințe, să ai o echipă închegată, pregătită și să nu pierzi din vedere esența: publicul.

BVB | Știri BVB

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (20/10/2025)

Notificare - rascumparare actiuni proprii 13.10.2025 - 17.10.2025

S.N.G.N. ROMGAZ S.A. (SNG) (20/10/2025)

Contracte cf. art. 234 lit. i) Reg. ASF 5 din 2018

AAGES S.A. (AAG) (20/10/2025)

Notificare - rascumparare actiuni proprii 13-17 octombrie 2025