Alstom și Siemens au contestat la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) raportul procedurii organizate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară pentru achiziția de Rame Electrice Regionale (REM), potrivit clubferoviar.ro. Alstom cere CNSC să anuleze procesul verbal al ședinței de evaluare și să constate inadmisibilitatea ofertelor CRRC și Siemens, în timp ce Siemens cere CNSC reevaluarea ofertelor prin prisma aspectelor criticate.
Contestațiile au fost depuse în data de 27 septembrie (Alstom) și 30 septembrie (Siemens).
Autoritatea pentru Reformă Feroviară a anunţat că a încheiat evaluarea tehnică a ofertelor pentru cele 40 de rame electrice
Comisia de evaluare a Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF)– numită în cadrul licitației de achiziție a materialului rulant nou destinat transportului regional și suburban feroviar de călători (trenuri electrice regionale RE-R) – a verificat în perioada 30 iulie – 17 septembrie 2019 propunerile tehnice și solicitările de clarificări prezentate de ofertanții declaranți admiși la faza de verificare inițială, respectiv Alstom Ferroviaria S.p.A – Alstom Transport SA, CRRC Qingdao Sifang – Astra Vagoane Călători și Siemens Mobility.
Astfel, au fost declarate admisibile în faza de evaluare tehnică cele trei oferte primite pentru achiziția de rame electrice regionale, sub rezerva excluderii ofertei unuia dintre cei trei participanți, în situația identificării unei situații potențial generatoare de conflict de interese în care s-ar găsi acesta.
ARF a lansat în luna aprilie 2019 licitația pentru „Achizitie material rulant nou destinat transportului regional si suburban feroviar de calatori (trenuri electrice regionale RE-R)”, contractul având valoarea de până la 4,5 miliarde lei. Obiectul contractului îl reprezintă achiziția publică a 40 unități rame electrice regionale și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani de la livrarea fiecărei rame electrice, urmând ca acestea să fie livrate în termen de 32 de luni de la semnarea contractului.