Update articol:
ING Bank a identificat dublarea tranzacțiilor efectuate de un număr de 225.525 consumatori

ANPC sancţionează ING Bank cu amendă contravențională … de 20.000 lei

Dorin Tănase de la Asociaţia Credere: Amenda poate fi redusă la 1000 de lei, cu condiţia ca banca să achite suma în 15 zile

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a amendat ING Bank cu 20.000 de lei pentru dublarea tranzacţiilor  realizate cu cardurile online, la ATM-urile și POS-urile altor bănci.

Se pare că amenda poate fi redusă la 1000 de lei, cu condiţia ca banca să achite suma în 15 zile, ne-a spus Dorin Tănase de la Asociaţia Credere. Acesta ne-a explicat: „Art. 28 alin. (1) din OG 2/2001 prevede: «Contravenientul poate achita, în termen de cel mult 15 zile de la data înmânării sau comunicării procesului-verbal, jumătate din minimul amenzii prevăzute de actul normativ, agentul constatator făcând mențiune despre această posibilitate în procesul-verbal». Actul normativ (OG 21/1992) prevede un minim al amenzii de 2000 de lei. Jumătate înseamnă 1000 de lei”.

ANPC spune într-un comunicat de presă: Ca urmare a apariției în mass-media, în data de 8.10.2018, a unor informații referitoare la faptul că, pentru o parte din clienții ING Bank au fost dublate tranzacțiile realizate cu cardurile online, la ATM-urile și POS-urile altor bănci, echipa de control a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) s-a autosesizat, fiind astfel inițiat un control operativ.
În consecință, a fost solicitat băncii un punct de vedere cu privire la incidentul operațional care a afectat un număr de consumatori, clienți ai băncii, în cursul zilei de 8.10.2018.
În urma verificărilor efectuate, banca a emis, în data de 9.10.2018, un punct de vedere prin care recunoaște faptul că, în data de 8.10.2018, începând cu ora 14.00, ING Bank a identificat dublarea tranzacțiilor efectuate de un număr de 225.525 consumatori, clienți ai băncii, fiind astfel afectate interesele economice ale acestora.
De asemenea, ING Bank susține, printr-un punct de vedere suplimentar, emis pe 10.10.2018, că, din numărul total de consumatori afectați, «aproximativ 7.000 de clienți care au inițiat plăti până la momentul remedierii, au fost afectați în mod direct, ca urmare a intervenirii incidentului, în sensul în care tranzacțiile acestora au fost respinse pe motiv de fonduri insuficiente».
Analizând aspectele descrise, ANPC constată că, prin afectarea intereselor economice ale consumatorilor, se încalcă prevederile art.7, lit.c), lin.2 din OG 21/1992 (r2) și se sancționează conform prevederilor art.50, alin.1, lit.a), cu amendă contravențională în cuantum de 20.000 lei”.