Profitul net consolidat al Grupului Financiar Banca Transilvania a fost, în primul semestru, de 864,60 milioane lei, din care cel al băncii este de 662,71 milioane lei, potrivit unui comunicat de presă al Băncii. Subsidiarele și investițiile au contribuit cu peste 200 milioane lei la profitabilitatea Grupului BT.
Grupul Financiar Banca Transilvania are active totale de 75,3 miliarde lei, din care 62,9 miliarde lei reprezintă BT individual, creditele nete reprezentând 50% din activele Grupului BT.
Grupul BT gestionează în România credite de 37,89 miliarde de lei, din care 31,35 miliarde de lei sunt acordate prin Banca Transilvania. Creditele acordate clienților de către BT au crescut cu 4,8% în sold, față de decembrie 2017.
Depozitele clienților Grupului Financiar Banca Transilvania au ajuns la 61,48 miliarde de lei, din care 40,09 miliarde de lei sunt depozite ale clienților persoane fizice, iar 21,39 miliarde de lei, depozite ale persoanelor juridice.
Raportul credite/depozite BT este de 66% la sfârșitul semestrului I 2018.
BT susţine că eficienţa operațională a BT se păstrează la nivel confortabil, de 49,7%, în ciuda eforturilor financiare mari de integrare și pe două fronturi, în România și Republica Moldova.
Rata expunerilor neperformante conform indicatorului EBA este de 5,58% la 30 iunie 2018. Gradul de acoperire cu provizioane totale a expunerilor neperformante conform standardelor EBA este de 85%. În cazul în care sunt considerate și garanțiile, rata de acoperire este de peste 120%.
Solvabilitatea băncii este de 22,41%.
Peste 28.000 de români sunt acţionari la BT.
Banca Transilvania a continuat să se implice în viață comunității, alocand peste 13 milioane lei pentru educație financiară și antreprenorială, sport, cultură, evenimente și cauze sociale.
IMM-urile și cardurile de credit sunt principalele puncte importante ale BT în primul semestru, banca depășind borna de 400.000 de carduri de credit. Volumele tranzacționate la cumpărături cu cardurile STAR au crescut cu 43% față de semestrul I al anului trecut. Banca a depășit pragul de 1 miliard euro credite în sold ale IMM-urilor din România și are peste 32.000 de companii mici și mijlocii povesteacreditate.
Au fost acordate aproape 100.000 de împrumuturi noi clienților persoane fizice, IMM și Corporate. Tranzacțiile efectuate cu cele peste 3,2 milioane de carduri BT și cu accesoriile de plata BT Pay – aplicație, ceas, brățară și sticker contactless – au crescut cu aproape 35% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Banca Transilvania are o rețea de 43.000 de POS-uri și aproape 1.800 ATM-uri, bancomate multifuncționale (BT Express Plus) și automate de plăţi (BT Express).
Integrarea Bancpost, ERB Retail Services și ERB Leasing în Grupul Financiar BT este în plină desfășurare, în grafic cu planul propus de Banca Transilvania. Experiența clienților Bancpost pe parcursul integrării și optimizarea costurilor în cadrul Bancpost sunt prioritățile celor două bănci. Imediat ce Banca Transilvania va primi aprobările specifice acestei etape, va face public planul de migrare a clienților.
BT precizează: “Strategia replicării succesului BT în Republica Moldova, la Victoriabank, este în parametrii așteptați, iar cel mai important pas în acest sens a fost reorganizarea activității pe două linii principale de business, Retail și Corporate”.