Update articol:
COMUNICAT

Banca Transilvania –  al treilea cel mai puternic brand bancar din lume în noul clasament global Brand Finance

  • Noile date furnizate de Brand Finance arată că valoarea totală a brandului celor mai valoroase 500 de branduri bancare din lume a crescut cu 13% anual, ajungând la 1,6 trilioane de dolari

  • Trei bănci românești apar în top 500, toate înregistrând creșteri notabile ale valorii brandului

Valoarea totală a celor mai valoroase 500 de branduri bancare din lume a crescut cu 13% față de anul precedent, ajungând la 1,6 trilioane USD, marcând prima creștere cu două cifre din ultimii patru ani, potrivit celui mai recent raport al Brand Finance, cea mai importantă companie de consultanță din lume în domeniul evaluării brandurilor. Această creștere vine după doi ani de creștere lentă de 2% a valorii mărcii și reflectă capacitatea sectorului bancar de a menține ritmul în ciuda volatilității pieței.

Annie Brown, Valuation Director la Brand Finance, a comentat: “Mediul dobânzilor ridicate din multe economii majore a determinat, fără îndoială, creșterea valorii brandurilor bancare, stimulând profiturile și prețurile acțiunilor în 2024. Cu toate acestea, creșterea valorii brandului pe termen mai lung este modelată de patru tendințe cheie: reglementarea, inovarea digitală, o schimbare către veniturile bazate pe comisioane în detrimentul marjelor de dobândă și un accent reînnoit pe construirea brandului pentru a susține avantajul competitiv.”

Banca Transilvania (valoarea brandului a crescut cu 39% până la 955 milioane USD) rămâne cel mai valoros brand bancar românesc și al treilea cel mai puternic din lume (și în special cel mai puternic brand bancar european), înregistrând o creștere de 3 puncte a scorului său BSI (Brand Strength Index) până la 95,3/100. În consecință, brandul Banca Transilvania a urcat 27 de poziții până pe locul 225 în clasamentul Banking 500 din acest an. Această creștere este determinată de investițiile strategice, de îmbunătățirea implicării clienților și de un accent puternic pe transformarea digitală, inclusiv integrarea inteligenței artificiale. Începând cu 2025, Banca Transilvania este prima bancă din România care integrează inteligența artificială în procesele și comunicarea cu clienții, consolidându-și și mai mult poziția de lider de piață.

Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance România, a precizat: “Poziția Băncii Transilvania ca al treilea cel mai puternic brand bancar din lume subliniază faptul că brandurile locale pot concura cu succes cu colegii internaționali prin construirea unor relații puternice cu clienții. Concentrându-se neîncetat pe implicarea clienților și investind în inovație, Banca Transilvania a consolidat loialitatea consumatorilor și și-a consolidat poziția de lider de piață. Acest lucru se reflectă în scorurile sale excepționale pentru familiaritate, reputație și considerație, conform cercetării Brand Finance.”

BCR (valoarea brandului a crescut cu 28% până la 285 milioane USD) și BRD (valoarea brandului a crescut cu 19% până la 266 milioane USD) au urcat, de asemenea, 44, respectiv 28 de poziții în clasamentul Banking 500, reflectând eforturile lor strategice de a-și consolida prezența pe piață și subliniind reziliența și competitivitatea în creștere a sectorului bancar românesc.

Clasamentul consolidează puterea tot mai mare a băncilor locale și regionale, multe dintre acestea din Asia și Africa excelând în ceea ce privește încrederea clienților și inovarea digitală.

În fiecare an, compania de consultanță Brand Finance evaluează 6000 dintre cele mai mari mărci din lume și publică peste 100 de rapoarte, clasând mărcile din toate sectoarele și țările. Primele 500 cele mai valoroase și mai puternice mărci bancare din lume sunt incluse în raportul Brand Finance Banking 500 2025.
Valoarea mărcii este înțeleasă ca fiind beneficiul economic net pe care un proprietar de marcă l-ar obține prin licențierea mărcii pe piața liberă. Forța brandului reprezintă eficacitatea performanței unui brand în ceea ce privește măsurile intangibile în raport cu concurenții săi.

BVB | Știri BVB

Sphera Franchise Group (SFG) (23/05/2025)

Raport voluntar privind tranzactiile cu partile afiliate in T1 2025

PURCARI WINERIES PUBLIC COMPANY LIMITED (WINE) (23/05/2025)

Constituirea Consiliului de Administratie ca organ de conducere in urma AGA

TRANSILVANIA INVESTMENTS ALLIANCE S.A. (TRANSI) (23/05/2025)

Autorizarea modificarii Actului Constitutiv

S.N.G.N. ROMGAZ S.A. (SNG) (23/05/2025)

Contracte cf. art. 234 lit. i) Reg. 5 din 2018

CARBOCHIM S.A. (CBC) (23/05/2025)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014