Update articol:

BRD Groupe Societe Generale – profit net de 241 milioane RON, în comparație cu 301 milioane RON în primul trimestru al anului 2019

*Rată NPL de 3,3% la finalul lunii martie 2020 și un nivel ridicat de acoperire cu provizioane (73,3%)

BRD Groupe Societe Generale a înregistrat la 31 martie 2020, la nivel consolidat (în conformitate cu Standardele Internaționale de Raportare Financiară – IFRS), un profit net de 241 milioane RON (în comparație cu 301 milioane RON în primul trimestru al anului 2019), influențat de costul riscului, după recunoașterea unui provizion în contextul crizei COVID-19.

„Criza cu care ne confruntăm este fără precedent, cu provocări economice complexe și perspective de recesiune dificil de cuantificat. Dar politici de limitare a efectelor negative au fost implementate. Autoritățile publice au oferit sprijin în materie de lichiditate, garantare a creditelor și măsuri de susținere a venitului gospodăriilor.

Sistemul bancar românesc este sănătos și va fi un actor cheie al redresării economice”, a declarat Francois Bloch, Directorul General al BRD Groupe Societe Generale.

Activitate comercială dinamică și performanță operațională reziliența

Creditele nete ale Grupului BRD, inclusiv creanțele din leasing, s-au majorat cu +2,4% față de finalul lunii martie 2019. La baza creșterii pe segmentul retail (+1,6% în termeni anuali) a stat cererea atât pentru creditele de consum (+1,9% în termeni anuali), cât și pentru creditele imobiliare (+2,9% în termeni anuali, din care +10,2% creditele denominate în RON), în timp ce creditele nete acordate de BRD Finance au crescut cu +8,1% în dinamică anuală. Portofoliul de finanțare corporate a crescut cu +4,3% față de finalul lunii martie 2019, evoluție susținută atat de creditele pentru IMM-uri (+7,6% în termeni anuali), cat și de cele către companiile mari (+2,9% în termeni anuali). Portofoliul de leasing a crescut cu +27,6% față de aceeași perioada a anului trecut, fiind susținut de finanțarea vehiculelor comerciale și a echipamentelor pentru agricultură și industrie.

Depozitele clienților, cu o baza solidă pe segmentul clientelei de retail,  au înregistrat întrări puternice. Creșterea anuală a depozitelor pe segmentul retail (+4,2% în termeni anuali) a fost impulsionată de intrări mai mari în depozitele clienților persoane fizice, cu conturile curente în creștere cu +30% în dinamică anuală. Depozitele corporate s-au majorat (+ 9,3% în termeni anuali) grație creșterii mari a resurselor IMM-urilor (+25,5% în termeni anuali). Indicatorul credite nete/depozite a fost de 66,7% la finalul lunii martie 2020, în scădere cu 2,3 puncte procentuale față de finalul lunii martie 2019.

BRD a continuat să încurajeze dezvoltarea digitalizarii, cu scopul de a oferi clienților o experiență completă bazată pe un cadru multichannel cuprinzător. Utilizarea canalelor digitale a continuat să se intensifice, după cum reflectă avansul numărului de utilizatori activi unici ai serviciilor de internet și mobile banking, la 624 000 la sfârșitul lunii martie 2020 (+19% în termeni anuali) și volumul de tranzacții prin canalele electronice în creștere rapidă (+38% în termeni anuali, în primul trimestru al anului 2020). Gradul de penetrare digitală pe segmentul de clienți corporate a înregistrat un nivel foarte ridicat, cu mai mult de 95% din tranzacții realizate prin canale digitale. Experiență digitală a clienților corporate a continuat să fie îmbunătățită, prin lansarea completă de noi soluții digitale: BRD@ffice Mobile, versiunea mobilă a aplicăției de servicii bancare online și M-Token, o metodă de autentificare sigură și convenabilă pentru mobil.

Venitul net bancar la nivelul Grupului BRD a atins 767 milioane RON în primul trimestru al anului 2020, în scădere cu -2,2% față de primul trimestru al anului 2019, dinamică trimestrială ingloband primele efecte ale mediului dificil actual. Veniturile nete din dobânzi au continuat să înregistreze un avans puternic, crescand cu +6,6% în termeni anuali, susținute de volumul de credite în creștere și de schimbările favorabile de structura. Scăderea veniturilor nete din comisioane, de -4,0% în termeni anuali, este explicată în mare parte de alinierea prețurilor pentru plățile denominate în EUR cu cele interne, că urmare a întrării recente în vigoare a reglementării SEPA și de încetarea activitățîi Western Union începând cu luna august 2019. Alte venituri bancare au fost influențate de contextul volatil din luna martie generat de pandemie, care a determinat o scădere a rezultatelor din tranzacționare și reevaluare.

Cheltuielile operaționale au totalizat 425 milioane de RON în primul trimestru al anului 2020, în scădere cu -3,8% în termeni anuali, beneficiind de costuri reglementare reduse (contribuția cumulată la Fondurile de Garantare a Depozitelor și de Rezoluție, de 43 milioane de RON, recunoscută în totalitate în primul trimestru al anului 2020, față de 72 milioane RON în 2019) și de controlul bun al altor categorii de cheltuieli. Cheltuielile cu personalul au crescut cu +4,4% în termeni anuali, reflectând ajustările salariale din 2019 că răspuns la tensiunea de pe piață forței de muncă. Alte categorii de cheltuieli (+1,8% în termeni anuali) au rămas sub control, determinate în principal de continuarea investițiilor în transformarea afacerii. Indicatorul cost/venit a atins 55,5% față de 56,4% în primul trimestru al anului 2019. Performanță operațională a fost robustă, fiind reflectată de venitul operațional brut stabil.

Calitatea portofoliului de credite a rămas solidă de-a lungul perioadei, după cum reflectă scăderea în continuare a ratei NPL la 3,3% (în conformitatea cu definiția ABE) la finalul lunii martie 2020, față de 4,0% la finalul lunii martie 2019. BRD a construit în timp un grad de acoperire ridicat cu provizioane a creditelor neperformante, acesta situându-se la 73,3% la finalul lunii martie 2020. Costul net al riscului a devenit negativ, atingând 60 milioane RON (față de o eliberare de provizion de 26 milioane RON în primul trimestru al anului 2019), influențat în principal de recunoașterea unui provizion în contextul economic determinat de COVID-19.

Ingloband toate cele de mai sus, profitul net al Grupului BRD a atins 241 milioane RON în primul trimestru al anului 2020 față de 301 milioane RON în primul trimestru al anului 2019.

Integrand profitul total din anul 2019, BRD și-a consolidat nivelul deja ridicat de adecvare a capitalului, ce permite cea mai mare capacitate pentru a sprijini economia în contextul crizei. Rata de solvabilitate a atins 22,6% la finalul lunii martie 2020 față de 19,7% la finalul lunii martie 2019, în creștere cu 3 puncte procentuale în termeni anuali. Profilul de lichiditate este de asemenea foarte confortabil, cu un indicator de acoperire a necesarului de lichiditate de 287% la finalul lunii martie 2020.

Răspuns la criză

Măsurile de prevenție și securitate au fost aplicate în toate unitățile, siguranță clienților și a angajaților fiind prioritară în ultimele săptămâni, cu o grijă specială pentru cei din prima linie. Banca a implementat un program de muncă flexibil, echipele au fost împărțite în locații diferite și jumătate din angajații BRD au început în timp foarte scurt să lucreze de acasă.

Capacitatea rapidă de adaptare a centrului de interacțiune cu clienții a răspuns contextului actual de carantină, prin deschiderea a 9 amplasamente noi de contact center în 4 orașe diferite, timpul mediu pentru configurarea unei noi locații fiind mai mic de 1 săptămâna. Numărul de solicitări ale clienților, la care s-a  răspuns, a crescut cu +133% între 16 martie și 16 aprilie 2020 față de aceeași perioada a anului trecut, cu până la 14.500 de solicitări adresate într-o singură zi. Interacțiunea cu clienții a migrat masiv către canalele electronice, cu o creștere cu +75% a numărului de interacțiuni digitale. În plus, pentru a încuraja utilizarea canalelor la distanță, toți clienții beneficiază de acces gratuit la platformele de online banking, MyBRD Mobile și MyBRD Net, încă de la începutul lunii martie.

Pentru a veni în sprijinul clienților care se confruntă cu dificultăți temporare din cauza crizei COVID-19, BRD a implementat un răspuns imediat prin propria oferta de suspendare la plata, aplicată începând cu mijlocul lunii martie, până în momentul emiterii OUG 37/2020, oferind posibilitatea de amânare cu până la 3 luni a plății ratelor la credite. Începând cu 31 martie, BRD aplică moratoriul privind plata creditelor în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului. Pe deplin angajată în susținerea clienților săi, BRD a acordat flexibilitate în rambursări pentru mai mult de 44 de mii de debitori în total, până pe 30 aprilie. În plus, BRD este puternic implicată în sprijinirea financiară a sectorului IMM-urilor, în special prin participarea activă la vastul program de finanțare garantat de statul român.

În această perioada dificilă, BRD și-a consolidat, de asemenea, acțiunile de sprijinire a comunității, prin donarea a 2 milioane de RON sectorului medical și ecosistemului cultural independent. 

BRD – Groupe Societe Generale operează o rețea de 640 de unități. BRD ocupă o poziție importantă pe piață românească a cardurilor, cu aproximativ 2,43 milioane de carduri și o rețea de acceptare de aproximativ 30,000 POS și aproape 1,500 ATM-uri. Activele totale ale băncii erau, la finalul lunii martie 2020, de 57,02 mld RON.

 

 

 

BVB | Știri BVB

OIL TERMINAL S.A. (OIL) (07/07/2022)

Solicitare completare ordine de zi AGA 29.07(01.08).2022

FONDUL PROPRIETATEA (FP) (07/07/2022)

Raportare detineri sub pragul de 10% din totalul drepturilor de vot

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (07/07/2022)

Disponibilitate Raport Sustenabilitate 2021