Update articol:
Asociația Română pentru Smart City și Mobilitate (ARSCM):

Cele mai multe orașe dezvoltate din România au mai puțin de 10 soluții smart implementate

* Cele mai multe orașe dezvoltate din România au mai puțin de 10 soluții smart implementate, arată o analiză a Asociației Române pentru Smart City și Mobilitate (ARSCM)
*Există diferențe mari între orașele dezvoltate cu privire la implementarea soluțiilor Smart City. Alba Iulia conduce detașat în clasamentul proiectelor smart implementate, cu 96 de aplicații, în timp ce trei din primele cinci orașe dezvoltate – București, Constanța și Brașov, au sub 10 proiecte implementate, iar Craiova nu are nicio astfel de soluție, arată ARSCM *Dezvoltarea rapidă a rețelei Netcity în Capitală oferă suportul de infrastructură necesar pentru funcționarea rapidă și eficientă a aplicațiilor Smart City

Paradoxal, dezvoltarea economică nu garantează investiții în soluțiile de tip Smart City, care pot îmbunătăți semnificativ viața locuitorilor din marile metropole, conform  ARSCM, care a identificat diferențe mari între comunități cu grad similar de dezvoltare.

Alba Iulia conduce detașat în clasamentul proiectelor smart implementate, cu 96 de aplicații, în timp ce trei din primele cinci orașe dezvoltate – București, Constanța și Brașov, au sub 10 proiecte implementate, iar Craiova nu are nicio astfel de soluție, arată ARSCM. Timișoara și Cluj-Napoca sunt singurele orașe, cu excepția Municipiului Alba Iulia, care au mai mult de 10 proiecte Smart City în derulare – Timișoara – 19 proiecte, iar Cluj-Napoca – 11.

“Implementarea de soluții inteligente digitale poate contribui decisiv la creșterea confortului și siguranței locuitorilor în marile orașe. Agenția ONU pentru domeniul IT&C arată că aplicațiile Smart City pot reduce cu până la 20% din durata navetei zilnice către serviciu și înapoi spre casă. Într-un an, acest procent înseamnă patru zile libere pentru fiecare persoană. În plus, aceste soluții reduc numărul victimelor accidentelor auto și al infracțiunilor violente cu un procent cuprins între 15 și 20%”, arată Eduard Dumitrașcu, președintele Asociației Române pentru Smart City și Mobilitate.

Capitala ar putea recupera rapid decalajul în domeniul soluțiilor smart – care sunt nevoile principale

În ciuda rezultatelor economice foarte bune din ultimii ani și a creșterii semnificative a populației, în Capitală ne confruntăm cu un ritm lent în ceea ce priveste implementarea de soluții inteligente, care s-ar traduce, implicit, într-o creştere semnificativă a calităţii vieţii, potrivit ARSCM.
Un aspect favorabil este acela că Bucureștiul este orașul cel mai dezvoltat pe partea de infrastructură de telecomunicații și acest lucru asigură o disponibilitate crescută a serviciilor de internet și date, critică pentru funcționarea eficientă a soluțiilor smart. În Capitală, rețeaua subterană de telecomunicații Netcity are în prezent peste o mie de kilometri și este în plină dezvoltare, urmînd să se dubleze în următorii doi ani.

”Investițiile în infrastructură și în proiecte de tip Smart City sunt vitale pentru dezvoltarea durabilă a României. Investitorii au nevoie de un cadrul legal stabil și care stimulează companiile să se implice în astfel de proiecte, care necesită, în cele mai multe cazuri, investiții semnificative. Spre exemplu, în București s-au investit peste 40 de milioane de euro în rețeaua subterană de telecomunicații și investiția va crește pâna la 70 de milioane de euro în următorii ani, exclusiv din fonduri private. Astfel de proiecte nu se pot realiza decât prin parteneriate public-private pe termen lung, în conditii de stabilitate și operativitate, pentru beneficiul final al cetățenilor”, mai arată Eduard Dumitrașcu, președintele Asociației Române pentru Smart City și Mobilitate, potrivit Agerpres.
Aplicații și soluții smart, precum sistemul inteligent de monitorizare și management al traficului, „smart parking” – care ar ajuta la reducerea aglomerației în zona centrală cu cel puțin 15%, monitorizarea calității aerului pentru alinierea la standardele europene, monitorizarea video a zonelor cu infracționalitate mai ridicata sau monitorizarea depozitării ilegale a gunoiului pot fi gestionate având o infrastructură stabilă de telecomunicații precum cea subterană, iar astfel de proiecte funcționează cu succes și în alte capitale europene.

BVBStiri BVB

SIF BANAT CRISANA S.A. (SIF1) (20/10/2020)

Completarea ordinii de zi a AGEA convocata pentru data de 2/3 noiembrie 2020

ALRO S.A. (ALR) (20/10/2020)

Raport conf. art. 92 ind. 3 Legea 24/2017

SIF MOLDOVA S.A. (SIF2) (19/10/2020)

Notificare - rascumparare actiuni proprii 12 - 16.10.2020