Update articol:

Companiile chineze sponsorizează campionatul european de fotbal Euro 2020, pentru a deveni globale

  • Mărci chinezești precum Hisense și Alipay, afiliată cu Alibaba, sunt sponsori la campionatul de fotbal Euro 2020 din acest an.

  • Companiile folosesc expunerea pentru marketing în China și potențiali clienți noi în Europa, a declarat Pierre Justo de la firma de consultanță Kantar.

  • Platforma chineză de streaming video iQiyi încearcă să ajungă pe piața locală cu drepturile de difuzare online la Euro 2020.

 

După ce compania de electrocasnice Hisense a devenit primul sponsor chinez pentru campionatul european de fotbal UEFA în 2016, alte trei companii chineze au semnat parteneriate pentru Euro 2020 din acest an, potrivit CNBC.

Aceste companii plătesc pentru a ajunge pe piețele din străinătate, construind în același timp prestigiu global pentru cumpărătorii de acasă.

„Brandurile chineze nu folosesc fotbalul doar pentru marketingul local (vânzarea produselor lor către consumatorii chinezi), ci și pentru deschiderea de noi piețe, în special în Europa”, a declarat Pierre Justo, director general internațional, media și sport la firma de consultanță Kantar.

Guvernul chinez a încurajat companiile locale să fie active în străinătate, în timp ce multe companii sunt dornice să-și impulsioneze brandurile prin vânzarea în străinătate.

Cu sediul în Qingdao, provincia Shandong, Hisense a declarat că, până în 2025, își propune ca piețele din străinătate să genereze jumătate din veniturile totale, evaluate la aproximativ 23,5 miliarde de dolari. Aceasta este triplul celor 7,93 miliarde de dolari pe care i-a făcut în străinătate în timpul pandemiei de anul trecut.

Producătorul de televizoare și electrocasnice susține că, în primele cinci luni ale anului, vânzările sale europene s-au dublat față de acum un an, ajutate de creșterea cererii de frigidere în Franța.

Hisense a început să se îndrepte spre Europa în urmă cu peste 10 ani și a spus că acum are peste 8.000 de angajați pe continent, cu birouri în Germania, Spania și alte 20 de țări. Compania a sponsorizat Cupa Mondială FIFA 2018 și a semnat un acord pentru 2022.

Un alt sponsor chinez, compania de smartphone-uri Vivo, a declarat că a intrat oficial în șase țări europene în octombrie și susține că are peste 400 de milioane de utilizatori în peste 50 de țări.

O listă completă a sponsorilor Euro 2020 nu a fost disponibilă, dar printre cele pe care Uniunea Asociațiilor Europene de Fotbal le enumeră pe site-ul său web se găsesc compania rusă de energie Gazprom, producătorul german de automobile Volkswagen și compania americană de livrare expres FedEx.

Alipay, afiliată cu Alibaba, și TikTok de la ByteDance se numără printre celelalte companii care plătesc pentru ca numele lor să ruleze de-a lungul perimetrului stadionului în spatele jucătorilor de fotbal din iunie și iulie anul acesta

Turneul de fotbal Euro 2020 de o lună, care a început pe 11 iunie, a fost amânat  anul trecut din cauza pandemiei. În ultimul campionat din 2016, 2 miliarde de oameni s-au uitat șa meciurile transmise tv în direct, stimulate de interesul crescut din China și Brazilia, potrivit unui raport UEFA citat de Associated Press.

În 2018, Alipay a fost de acord cu un parteneriat de opt ani care să includă Euro 2020 și Euro 2024. Acordul este în valoare de 200 de milioane de euro (238,5 milioane de dolari), potrivit unor surse citate de Financial Times. Pentru Euro 2020, acordul Alipay include afișarea versiunilor în engleză și chineză ale filialelor sale.

UEFA a declarat că nu poate dezvălui costul parteneriatelor cu mărci chineze „din cauza clauzelor de confidențialitate”. Când a fost contactat de CNBC, Ant a refuzat să confirme valoarea acordului său de parteneriat de opt ani.

Fanii Chinei

O altă companie chineză care dorește să “profite” de EURO 2020 este iQiyi, care a achiziționat drepturile de streaming live online pentru Euro 2020. Anterior, creșterea abonaților a stagnat la peste 100 de milioane, în timp ce compania a înregistrat o pierdere de 193,4 milioane de dolari în primul trimestru.

Acordul cu Euro 2020 a atras trafic de vizitatori „considerabil”, precum și oportunități de parteneriate de afaceri cu Volvo, Heineken, Volkswagen și Meituan, a declarat Lingxiao Yu, CEO iQiyi Sports, într-o declarație închineză tradusă de CNBC.

El a refuzat să împărtășească dacă mai multe persoane au cumpărat abonamente ca urmare a acordului pentru Euro 2020. Radiodifuzorul de stat CCTV are drepturile de a transmite jocurile în direct la televizor.

În timp ce Euro 2020 a fost unul dintre cele mai populare subiecte din ultimele săptămâni pe Weibo, versiunea chineză a Twitter, nu este clar cât de mult din piața fotbalului din China poate crește fără o echipă la nivel internațional.

În ultimele două decenii, China a încercat fără succes să își construiască propriile echipe de fotbal plătind sume enorme pentru jucătorii și antrenorii străini, a spus Justo de la Kantar. Singura modalitate prin care China își poate dezvolta propriile vedete de fotbal va fi cultivarea unei culturi locale în jurul acestui sport, de jos în sus, a spus el.

Riscurile parteneriatului chinez

China rămâne o piață profitabilă mare și în creștere pentru sporturile internaționale. După decenii de cultivare, afacerea locală a Asociației Naționale de Baschet a atins valoarea de 4 miliarde de dolari în 2018, a declarat pentru Forbes comisarul adjunct Mark Tatum.

Cu toate acestea, lucrul cu China aduce propriile riscuri.

În 2019, un tweet afiliat la NBA care susținea protestatarii din Hong Kong a determinat companiile din continent să își suspende parteneriatele, pentru un cost estimat de până la 400 de milioane de dolari pentru asociație.

Platforma oficială de streaming video Tencent a reluat difuzarea majorității jocurilor după câteva zile, în timp ce radiodifuzorul de stat CCTV a încetat să difuzeze jocurile mai mult de un an, potrivit presei de stat.

BVBStiri BVB

MECANICA FINA SA (MECE) (17/09/2021)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

S.N. NUCLEARELECTRICA S.A. (SNN) (17/09/2021)

Functionarea Unitatii 1 la putere redusa

EB EBS TURBO SHORT 0,1/44,5/44 (EBEBSTS35) (17/09/2021)

Tranzactionare valoare rascumparare in piata RVSP pe 20 si 21 Septembrie 2021

ROMCAB SA (MCAB) (17/09/2021)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014

EB EBS TURBO SHORT 0,1/44,5/44 (EBEBSTS35) (17/09/2021)

Suspendare tranzactionare - 16:36 - Notificare Erste Group Bank AG - atingere bariera