Update articol:
Interviu cu Cornelia Szabo, CEO CEZ Vânzare

Cornelia Szabo: ”Dorim să colaborăm cu autoritățile pentru crearea unui ghid care să faciliteze finanțarea pentru prosumatori”

Cornelia Szabo, CEZ Vanzare, programul național „Casa Verde fotovoltaice” Cornelia Szabo

*CEZ Vânzare are, în acest moment, 69 de clienți care produc energie electrică din surse proprii

*Pe lângă sistemele fotovoltaice propriu-zise, CEZ Vânzare pune la dispoziția clienților care aleg să devină producători de energie electrică cu sprijinul furnizorului, servicii de consultanță, sfaturi practice, precum și termostatul inteligent Cosa

*Specialiștii CEZ Vânzare le oferă sfaturi practice tuturor clienților care intenționează să devină prosumatori, pentru obținerea finanțării prin Programul Național AFM „Casa Verde Fotovoltaice”

Corneliza Szabo, programul național „Casa Verde fotovoltaice”

Reporter: CEZ Vânzare este primul furnizor de energie electrică și gaze naturale care a început montajul panourilor fotovoltaice, ca parte din programul național „Casa Verde fotovoltaice”. Care sunt oportunitățile pe care le-ați creat în acest context și care a fost reacția consumatorilor?

Cornelia Szabo: CEZ Vânzare sprijină și promovează constant prin acțiunile sale reducerea consumului de energie electrică și folosirea de energie nepoluantă.

Ne-am implicat în promovarea energiei verzi încă de la începutul implementării legislației în domeniul prosumatorilor în țara noastră.

Cererea pentru „Sisteme fotovoltaice pentru #Acasă” a fost mai mare decât ne așteptam, în mare parte datorită subvenției AFM şi datorită faptului că oamenii își doresc economii la factură sau chiar venituri pasive datorită legislației privind consumatorii. În urma acestei campanii, am constatat că românii sunt foarte interesaţi de sisteme fotovoltaice pentru locuinţele lor, majoritatea fiind bine informaţi sau dornici să afle mai multe despre acest subiect.

Știm că mesajele noastre au crescut interesul persoanelor în energia regenerabilă şi beneficiile acesteia. Această campanie a fost doar una dintre acţiunile concrete făcute de CEZ Vânzare pentru promovarea energiei verzi, parte a unui concept mai amplu, #CEZGreenGeneration.

Pe lângă „Sisteme fotovoltaice pentru #Acasă”, promovăm energia verde prin intermediul produsului CEZ Verde, ofertă națională de energie 100% regenerabilă, destinată atât clienților casnici, cât și companiilor. Produsul CEZ Verde se adresează «generației verzi», care acționează responsabil în activitatea de zi cu zi, alege soluțiile eficiente energetic, preferă alternativele mai puțin poluante, reciclează și îi incurajează pe cei din jur să se implice în protejarea planetei.

Proiectul s-a dezvoltat în 2020 prin lansarea platformei www.promisiuneaverde.ro prin care CEZ Vânzare încurajează „generatia verde” să susțină accesul elevilor din medii defavorizate la școala online. Astfel, cu fiecare contract nou CEZ Verde semnat de către consumatori începând cu data de 20 iulie 2020, CEZ Vânzare oferă tablete de ultimă generație, internet timp de doi ani și instruire digitală pentru cadre didactice, părinți și elevi. Proiectul este implementat cu sprijinul Organizației Salvați Copiii România.

Reporter: Numărul prosumatorilor a început să crească la nivel național. Câți dintre clienții CEZ Vânzare au devenit prosumatori? Ce fel de relație are furnizorul cu acești clienți?

Cornelia Szabo: În acest moment avem 69 de clienți care produc energie electrică din surse proprii.

Colegii noștri specialiști le oferă sfaturi practice tuturor clienților care au devenit prosumatori, cât și celor care intenționează să devină, ajutându-i în demersul de obținere a finanțării prin Programul Național AFM „Casa Verde Fotovoltaice”.

Pe lângă CEZ Verde și montarea panourilor fotovoltaice, promovăm eficiența energetică prin produse din gama SMART home pe website-urile proprii, unde avem secțiuni dedicate cu sfaturi practice de economisire a energiei, un expert dedicat și o casă interactivă.

Reporter: Montarea unui sistem de panouri fotovoltaice le oferă clienților un control deplin asupra managementului consumului de energie electrică. În plus, acest lucru se reflectă și în costurile reduse la facturile viitoare. Cum privesc clienții aceste beneficii?

Cornelia Szabo: Sistemele de panouri fotovoltaice, pe lângă producerea unei energii prietenoase cu mediul înconjurător oferă, bineînțeles, și reduceri la factura de energie electrică.

Pentru ca economia la factură să fie maximizată, sfătuim clienții noștri să își dezvolte un comportament de consum în funcție de momentul în care sistemul de panouri produce energie.

Astfel, folosirea unor echipamente electronice inteligente, precum mașini de spălat, aer condiționat, sau termostate SMART cu tehnologie wi-fi integrată sunt doar câteva dintre metodele prin care putem ajunge la economii substanțiale.

Clienții noștri devin din ce în ce mai interesați de protejarea mediului înconjurător și, desigur, sunt încântați că prin montarea de panouri fotovoltaice reușesc să aibă un impact pozitiv asupra mediului și, în același timp să reducă costurile cu energia electrică.

Reporter: Ați decis continuarea proiectului Sisteme Fotovoltaice pentru #acasă? Ce rezultate vă propuneți în a doua etapă a proiectului?

Cornelia Szabo: Am început oficial implementarea proiectului de curând, prin instalarea primului sistem fotovoltaic din cadrul campaniei. Cu o putere instalată de 3kW, sistemul este parte din totalul de 679 kW pe care ne propunem să îi instalăm clienților care au obținut finanțare în cadrul primului apel din program.

Viitorul fiind, cu siguranță, al energiei verzi, ne propunem să oferim clienților care nu au obținut finanțare în primul apel suportul pentru a aplica în cadrul celui de-al doilea apel.

De altfel, continuăm seria de promisiuni față de mediu oferind clienților noștri posibilitatea de a deveni prosumatori și în afara programului AFM, prin oferirea tehnologiei (sisteme fotovoltaice complete) și consultanță în procesul de racordare la rețea.

Reporter: Cum vă propuneți sa dezvoltați proiectul Sisteme Fotovoltaice pentru #acasă, în cazul în care programul AFM va fi suspendat din nou sau chiar încheiat?

Cornelia Szabo: Așa cum spuneam anterior, primul apel al programul AFM a inclus numeroase provocări, dar și lecții învățate.

Pornind de la acestea, suntem deschiși să continuam colaborarea cu autoritățile în vederea pregătirii ghidului de finanțare în perspectiva lansării unui nou apel care să facă mai ușoară obținerea finanțării și dobândirea calității de prosumator.

Reporter: Ați pregătit servicii conexe clienților care beneficiează în prezent de proiectul Sisteme Fotovoltaice pentru #acasaă? Ne puteți oferi mai multe detalii?

Cornelia Szabo: Pe lângă sistemele fotovoltaice propriu-zise, CEZ Vânzare pune la dispoziția clienților care aleg să devină producători de energie electrică cu sprijinul furnizorului, servicii de consultanță, sfaturi practice, precum și termostatul inteligent Cosa. Toate acestea vor ajuta clienții să-și scadă costurile cu factura de energie.

Reporter: În cadrul inițiativelor verzi, ați implementat proiecte precum cel de la Școala Gimnazială Mușătești, județul Argeș? Vă limitați doar la zona tradițională CEZ Vânzare sau luați în calcul o extindere? Ați stabilit un mecanism în acest sens?

Cornelia Szabo: Tehnologia, lipsită de informațiile necesare utilizării acesteia poate deveni ineficientă.

Din acest motiv, ducem mai departe inițiativa începută anul trecut în cadrul programului Code Kids, prin organizarea de acțiuni de informare și educare a copiilor din medii rurale la nivel național, dar și prin continuarea proiectului european Social Watt.

CEZ Vânzare va rămâne un furnizor implicat în acțiuni importante legate de energia verde, sărăcia energetică, educația generațiilor tinere pentru că suntem conștienți că viitorul începe chiar acum, și că fiecare dintre noi suntem responsabili pentru construirea acestuia.

De asemenea, ne dorim ca generațiile viitoare să aibă și ele posibilitatea să vorbească despre viitor.

BVBStiri BVB

S.N.T.G.N. TRANSGAZ S.A. (TGN) (25/11/2020)

Comunicat privind aprobarea de catre ANRE a Planului de Dezvoltare SNT 2020-2029

SIF BANAT CRISANA S.A. (SIF1) (25/11/2020)

Convocarea AGOA din data de 6/7 ianuarie 2021

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (25/11/2020)

Tranzactii parti afiliate - SDTN, SDTS si EFSA

VES SA (VESY) (25/11/2020)

Neintrunire cvorum AGA O & E 25.11.2020