Update articol:
Interviu cu Cornelia Szabo, CEO CEZ Vânzare

Cornelia Szabo: ”Consumatorii de energie trebuie să fie întotdeauna informați și să trateze cu precauție ofertele care sunt prea bune ca să fie adevărate”

Cornelia Szabo, CEZ Vanzare: ”Consumatorii de energie trebuie să fie întotdeauna informați și să trateze cu precauție ofertele care sunt prea bune ca să fie adevărate” Cornelia Szabo

Sub deviza #CEZInformat, furnizorul de energie electrică și gaze naturale CEZ Vânzare continuă dialogul transparent și complet cu clienții săi despre modificările din sectorul energetic, dar și despre noutățile și produsele special gândite pentru aceștia. Aflăm azi de la Cornelia Szabo, CEO CEZ Vânzare, cum se vede liberalizarea pieței din perspectiva furnizorului tradițional de energie din Oltenia.

Cum abordează CEZ Vânzare liberalizarea pieței de energie?

Cornelia Szabo: Liberalizarea pieței de energie este pe buzele tuturor în această perioadă și a devenit cu siguranță o sursă inepuizabilă de speculații și informații prea puțin veridice.

De aceea, CEZ Vânzare a ales să abordeze acest subiect la fel cum a procedat și până acum, printr-un dialog transparent și complet cu toți stakeholderii implicați (autorități, clienți, parteneri sau pur și simplu consumatori de energie), alături de pregătirea unui portofoliu amplu de produse și beneficii adaptat în funcție de nevoile specifice ale clienților săi.

Noi credem că informațiile complete, din surse sigure, sunt atuul oricărui consumator de energie care vrea să ia decizii asumate și fără riscuri. Totodată, considerăm că un client bine informat, va face alegeri mai potrivite nevoilor sale, luând în considerare faptul că prețul nu este singurul factor decident și prin urmare nici singurul beneficiu de dorit, în relația cu un furnizor.

La fel de importante pot fi ofertele flexibile, cu sau fără abonament lunar, adaptate consumului de energie, contractarea simplă și rapidă, cea exclusiv online, mai ales în contextul epidemiologic actual, transparența contractuală și în relația cu furnizorul, produsele care includ servicii de asistență de urgență pentru casă sau cu termostat inteligent inclus, cu ajutorul căruia consumatorii pot controla de oriunde termperatura casei dar și costurile cu energia electrică. Lista de beneficii poate să fie completată și de canale diversificate de dialog, disponibilitatea unui cont online care să devină sursă rapidă de informație, facturile electronice, disponibile la data emiterii și totodată accesul la istoricul facturilor, în orice moment al zilei, în contul online, posibilitatea plăților online securizate, dar și asistența specializată, numere de telefon dedicate, etc. De aceste aspecte generale și specifice se bucură deja clienții noștri.

La nivel informativ, ne-am propus să traducem liberalizarea pieței pentru clienții CEZ Vânzare, într-un limbaj cât mai ușor de înțeles. Practic, schimbările impuse de liberalizarea pieței de energie, care au intrat în vigoare de la 01 ianuarie 2021, sunt următoarele:

  • Nu vor mai exista categorii de clienți facturați la tarife reglementate de furnizare energie electrică (cele stabilite până acum de ANRE);
  • Toți operatorii desemnați de către ANRE – furnizori de ultimă instanță au obligația de a pune la dispoziția clienților o ofertă de serviciu universal, alături de ofertele în regim concurențial.

Din punctul de vedere al consumatorilor de energie, aceștia trebuie să știe că:

  • au în continuare posibilitatea de a-și alege oferta cea mai avantajoasă conform nevoilor lor, contractul putând fi încheiat pe o perioadă determinată sau nedeterminată;
  • își pot negocia contractul cu furnizorul de energie electrică – în condițiile legislației în vigoare;
  • dacă nu sunt hotărâți, clienții care au beneficiat de un preț reglementat vor fi în continuare alimentați cu energie electrică de către actualul lor furnizor de ultimă instanță în regim de serviciu universal, putând opta oricând pentru trecerea în regim concurențial;
  • prețul aplicat clienților beneficiari de serviciu universal se stabilește de către fiecare furnizor de ultimă instanță, pe criterii concurențiale, având în vedere ca acesta să fie rezonabil, competitiv, ușor comparabil, transparent și nediscriminatoriu;
  • prețul aplicat clienților beneficiari ai serviciului universal include tarifele reglementate pentru serviciul de transport – componenta de extragere a energiei electrice din rețea, serviciul de sistem și serviciul de distribuție;
  • clienții pot compara ofertele furnizorilor de pe piață utilizând aplicația “Comparator oferte-tip de furnizare a energiei electrice“, pe pagina de internet a ANRE, la adresa: https://www.anre.ro/ro/info-consumatori/comparator-de-tarife, sau prin descărcarea aplicaţiei ANRE pe dispozitivele mobile;
  • toţi clienţii finali de energie electrică au dreptul să îşi schimbe furnizorul, cu respectarea condiţiilor contractuale, în termen de 21 de zile de la data solicitării;
  • procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică nu implică modificări de ordin tehnic;

Indiferent de furnizorul ales, operatorul de distribuție rămâne același, ocupându-se în continuare de alimentarea cu energie electrică și soluționarea eventualelor deficiențe electrice.

Care sunt atuurile din mâneca furnizorului de energie electrică și gaze naturale CEZ Vânzare? Pregătiți ceva special pentru începutul lui 2021: oferte, produse, campanii noi – comerciale sau de informare?

Cornelia Szabo: Rețeta succesului pentru noi a fost întotdeauna relația transparentă cu clienții noștri și produsele de energie electrică și gaze naturale, croite pe nevoile clienților lor.

În contextul epidemiologic actual, am implementat rapid măsuri de protecție pentru clienții și angajații noștri: suspendarea provizorie a activității cu publicul în luna decembrie și mutarea dialogului în online. De asemenea, tot la finalul anului am creat produse de energie și gaze care pot fi contractate simplu și rapid, exclusiv în mediul online, în platforma My CEZ.

Astfel, din siguranța de #acasă, clienții noștri pot opta pentru oferte avantajoase, ca CEZ Verde Online (produs de energie electrică 100% regenerabilă) și CEZ Gaz Optim Online. Contractarea se face simplu, fără semnături și vizite în Centrele de Relații cu Clienții. Mai multe detalii precum și solicitarea unei oferte pot fi obținute accesând www.cezinfo.ro

Întrucât vrem să le rămânem aproape clienților noștri, dar și consumatorilor de energie în general, prin toate canalele noastre de comunicare, la începutul anului 2021, am redeschis Centrele CEZ de Relații cu Clienții. Pentru aceia care vor să ne viziteze, le recomandăm să-și programeze vizita în avans, la https://www.cezinfo.ro/rezervare-online/. Centrele sunt deschise din data de 04 ianuarie, cu respectarea tuturor măsurilor de siguranță și protecție împotriva SARS-CoV 2.

De asemenea, am pregătit un produs unic în sectorul energetic care abordează foarte pragmatic două aspecte cheie pentru clienții noștri: sănătatea și stabilitatea locului de muncă. CEZ Confort Asigurat îi protejează pe clienții noștri împotriva impactului financiar negativ în caz de infecție cu SARS-CoV-2 sau șomaj pentru o perioadă de până la 6 luni, împreună cu alte beneficii legate de facilitățile gospodăriei.

CEZ Vânzare a fost printre primii furnizori de ultimă instanță care le-a oferit clienților săi un răgaz până la care aceștia să opteze pentru o ofertă concurențială. Inițial, am comunicat data de 31 martie 2021, perioadă pe care am prelungit-o ulterior până la 30 iunie 2021.

În plus, am decis să oferim până la 30.06.2021, tuturor clienților noștri casnici aflați în regim de Serviciu Universal, o reducere față de tariful de la 01 ianuarie 2021. Aceștia vor primi în perioada următoare informări despre stadiul și modificările procesului de liberalizare, precum și 3 oferte (CEZ Rezidențial – cea mai mică ofertă concurențială CEZ Vânzare – fără abonament inclus, CEZ Eficient Standard – ofertă concurențială CEZ Vânzare – cu abonament inclus și oferta pentru Serviciul Universal). Contractarea ofertei concurențiale va putea fi efectuată fără vizite la Centrele de Relații cu Clienții CEZ Vânzare prin completarea și transmiterea formularului de selecție la cez_crc@cez.ro, iar o copie a noului contract de energie se va trimite clientului, prin canalul de comunicare ales.

Ofertele transmise vor fi însoțite de un formular de selecție. Completarea formularului cu bifarea ofertei acceptate, semnarea și trimiterea acestuia către furnizor reprezintă acordul clientului pentru contractare.Toți clienții casnici CEZ Vânzare în regim de Serviciu Universal vor beneficia în perioada ianuarie – iunie 2021 de o reducere față de prețul aferent Serviciului Universal, chiar dacă nu au ales o ofertă. Dacă până la data de 30 iunie 2021, clienții nu au optat pentru o ofertă în regim concurențial, acestora li se va aplica tariful standard de Serviciu Universal.

Ce îi sfătuiți pe clienții CEZ Vânzare sau pe consumatorii de energie, în general, să facă că să evite capcanele dintr-o piață de energie liberalizată?

Cornelia Szabo: Consumatorii de energie trebuie să fie întotdeauna informați și cel mai important, să trateze cu precauție ofertele care sunt prea bune ca să fie adevărate.

Desigur, să nu uităm că valoarea finală a facturii de energie va conține pe lângă prețul negociat al energiei și tarifele reglementate pentru serviciul de transport, distribuție, sistem și administrare piață, precum și tarifele pentru cogenerare de înaltă eficiență, certificate verzi și acciză. Așadar, adeseori, cel mai mic preț ofertat nu garantează cea mai mică valoare a facturii și nici cele mai multe/ potrivite beneficii pentru consumatori.

BVB | Știri BVB

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (22/10/2021)

Amendament Conventie de trezorerie interna

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (22/10/2021)

Alocare actiuni in dreptul persoanelor cu responsabilitati de conducere SOP2018

SSIF BRK FINANCIAL GROUP SA (BRK) (22/10/2021)

Incheiere contract cu Global Medical Solutions