Update articol:

Element Industrial: Disponibilitatea forţei de muncă, un factor decizional în dezvoltarea hub-urilor industriale

Muler Onofrei, Managing Partner, Element Industrial Muler Onofrei, Managing Partner, Element Industrial

În condițiile în care populația activă a României s-a redus semnificativ în perioada 1990 – 2018, disponibilitatea forței de muncă și accesul la mijloacele de transport în comun sunt factori critici pentru dezvoltarea hub-urilor industriale.

Conform unui studiu efectuat de Academia de Studii Economice la solicitarea Element Industrial, în perioada 1990-2018, grupele de vârstă de 20-29 de ani și 30-39 de ani au înregistrat un declin de 33,6%, respectiv 19,6%, în timp ce grupa de vârstă de peste 70 de ani are un plus de 64,9%.

Ceea ce ne-a determinat să dezvoltăm în Chitila, pe lângă investițiile finalizate în infrastructură, au fost disponibilitatea forței de muncă din zonă, precum și a mijloacelor de transport ce facilitează accesul angajațiilor în parc”, explică Muler Onofrei, Managing Partner, Element Industrial, adăugând: ”Credem că zona are potențial, suntem mulțumiți de progresul discuțiilor pentru închirierea primei faze a ELI PARK 1  și vom demara lucrările de construcție la faza a doua, în vara acestui an.”

Situația statistică actuală redată în studiu arată că, pe lângă plecarea unui număr foarte mare a românilor în alte țări, natalitatea scăzută, lipsa școlilor profesionale și neadaptarea învățământului la schimbările economice sunt cauzele principale pentru care România se confruntă cu o criză acută a forței de muncă,” spune Ion Anghel, Manager Departament Analiza & Evaluare, în cadrul Academiei de Studii Economice, adăugând: „În cazul parcurilor logistice situate în localitățile limitrofe din București se ajunge la situația în care angajatorii oferă bonus de prezență angajațiilor care lucrează toate cele cinci zile lucrătoare ale săptămânii”.

Compania Element Industrial intenționează să dezvolte un portofoliu de proiecte industriale în București și principalele orașe din țară, primul fiind ELI PARK 1, un parc logistic cu o suprafață închiriabilă de 45.000 mp, ce presupune o investiție totală de 25 milioane de EUR în zona Chitila-Buftea, ce se prefigurează drept un nou pol logistic de proximitate față de capitală. Lurcrările de construcție la prima fază ce însumează 20.000 mp sunt în grafic, urmând să fie livrate în toamna acestui an. Proiectul logistic este deservit de cateva linii de transport în comun și este localizat la o distanță de 4 km de centura București, cu acces direct la un drum național cu patru benzi, DN 7. Principalele avantaje sunt  accesul facil către nordul Bucureștiului și amplasarea într-o zonă cu excedent de forță de muncă (Chitila/Buftea), spre deosbire de alte zone clasice de logistică unde sunt probleme în acest sens, ca de exemplu A1 – km 14 sau 23.  Noul proiect este dezvoltat la standard internațional de clasă A, beneficiind de specificații tehnice precum: o ușă de încărcare/descărcare la fiecare 800 mp de hală, spații generoase de manevră pentru camioane (35 m truck court) și locuri numeroase de parcare.