Update articol:

Grupul MedLife – cifră de afaceri de 1,214 milioane RON (251 milioane euro) în 2020, în creștere cu 25,5% față de 2019

  • În pofida scăderilor de venituri din martie și aprilie, MedLife a reușit să atingă anul trecut o cifră de afaceri pro-formă de peste un sfert de miliard de euro
  • În plus, compania a înregistrat o îmbunătățire graduală a profitabilității, în linie cu strategia ultimilor ani
  • MedLife va continuă să își consolideze poziția la nivel național prin proiectele de achiziție și, în măsură în care vor există oportunități, compania are în plan să testeze și piață din regiune
  • Planurile de dezvoltare pentru anul acesta vor cuprinde și dezvoltarea graduală a proiectului MedPark

Sistemul Medical MedLife, liderul pieței de servicii medicale private din România, anunță încheierea anului 2020 cu o cifra de afaceri pro-formă, consolidată la nivel de grup, în valoare de 1,214 milioane RON (251 milioane euro), înregistrând astfel o creștere de 25,5% față de 2019.

Oficialii companiei susţin: “În pofida contextului pandemic și a crizei sanitare, MedLife a continuat să își desfășoare intens activitatea. Adaptarea rapidă la noul context social și calibrarea corespunzătoare a structurii operaționale, au ajutat compania să atingă o performanță bună în 2020 și să își îmbunătățească gradual profitabilitatea în linie cu strategia din ultimii ani.

Dezvoltarea rețelei de laboratoare COVID-19, într-un timp record, a reprezentat una dintre realizările importante ale grupului la nivelul anului trecut. Prin prisma acestora, MedLife a putut să testeze periodic personalul medical și de suport, să țînă în siguranță angajații și, implicit, pacienții și să păstreze funcționale rețeaua de clinici și spitale, asigurând un act medical de calitate. Mai mult decât atât, grupul MedLife s-a concentrat pe ajutorul oferit pacienților și instituțiilor statului, prin efectuarea testelor COVID-19 și degrevarea spitalelor publice prin preluarea pacienților cronici. Totodată, compania a derulat numeroase programe de sprijin pentru diferite categorii defavorizate în context pandemic.

Un segment foarte important de investiție și dezvoltare la nivelul anului 2020 l-a reprezentat divizia de cercetare a grupului. Compania a realizat numeroase studii de cercetare privind evoluția noului virus pe teritoriul României, reușind să joace un rol important la nivel de societate în monitorizarea pandemiei. Pentru anul acesta, reprezentanții MedLife doresc să intensifice activitatea diviziei de cercetare a grupului și, în acest sens, și-au exprimat intenția de a extinde programul de secventiere a virusului SARS CoV 2, dar și de a lansa noi studii pentru a sprijini în continuare autoritățile în combaterea pandemiei”.

“A fost un an greu, plin de încercări și tensionat deopotrivă pentru cei mai mulți dintre noi. De la primele semnale la nivel local, ne-am dat seama că nu va fi ceva trecător, așa că ne-am mobilizat, am lucrat la mai multe scenarii și ne-am adaptat noilor condiții. Am lansat programe noi de screening pentru pacienți cu patologii cronice, dar și pentru cei care au trecut prin infecția cu SARS CoV2, am investit în cercetare deruland studii în premieră națională cu privire la imunizarea naturală pentru COVID 19, secvetierea virusului sau dinamică anticorpilor post infecție și post vaccin și, nu în ultimul rând, am derulat constant programe de testare pentru a ține în siguranță colegii, medicii și asistenții din toate unitățile noastre. Toate aceste măsuri ne-au ajutat nu doar să ne adaptăm noii realități economice, dar și să optimizăm dinamică businessului pentru perioada următoare. Suntem pregătiți să capturăm veniturile care vor veni din zona de recuperare post pandemie”, a declarat Mihai Marcu, Președinte și CEO MedLife Group.

Grupul MedLife a înregistrat o activitate dinamică și în zona clienților corporate. Astfel, încă de la începutul pandemiei de COVID-19, compania a dezvoltat produse noi pentru a răspunde nevoilor apărute în acest context epidemiologic: de la consultații online și digitalizarea serviciilor de medicină muncii, la programe de informare privind repornirea în siguranță a business-urilor, consultanță în ceea ce privește triajul epidemiologic sau campanii de testare COVID la sediul companiei. Mai mult, plecând de la contextul pandemic și având o baza solidă a rezultatelor istorice, MedLife a lansat un nou program cu focus pe anticiparea anumitor trenduri în ceea ce privește starea de sănătate într-o industrie /respectiv companie și personalizarea serviciilor medicale astfel încât să se poată diminua riscurile la diferite patologii în rândul angajaților. În esență, noul program va ajută companiile să își protejeze angajații și clienții și implicit să scadă și cheltuielile și să își crească productivitatea.

“Este un program unic în România ce are la baza principiile medicinei personalizate. Astfel, în baza unei analize ample a istoricului medical, dar și a unui cumul de informații privind particularitățile fiecărei industrii, implicit companii în parte vom putea oferi programe medicale personalizate care să contribuie la diminuarea riscului la diferite patologii în rândul angajaților. Practic, putem acționa foarte targetat pe fiecare colectiv în parte, iar pe baza evaluării factorilor de risc, a afecțiunilor, a efectelor adverse asupra business-ului, putem adapta programele medicale astfel încât să îmbunătățim starea de sănătate a angajaților și să ajutăm companiile să propulsezeÎn felul acesta companiile partenere vor reuși nu doar să aibă grijă de sănătatea angajaților, dar și să scadă cheltuielile și să crească nivelul de productivitate” a declarat Mihai Marcu.

În perspectiva, pentru 2021, reprezentanții companiei anunță că vor continuă să fie receptivi și proactivi la tot ce aduce această pandemie dar, totodată, vor continuă și planurile de dezvoltare și extindere post-COVID.

“Suntem conectați cu tot ceea ce înseamnă dinamică economică actuală, avem planuri de dezvoltare și extindere și suntem pregătiți să avansăm, însă ne uităm cu atenție în piață, pentru a apasă pe accelerație la momentul potrivit. În continuare vom avea că obiectiv prioritar sănătatea și siguranță pacienților noștri urmând să ne adaptăm constant la nevoile lor actuale, grevate de contextul pandemic. Din punct de vedere operațional, vrem să consolidăm poziția noastră pe piață din România, pe care o considerăm foarte importantă și cu po­ten­țial mare de dezvoltare, și, în măsură în care vor exissta oportunități ne dorim să testăm și piață din regiune.

Dispunem de linii de credit care sunt dedicate atât programului de achiziții, cât și dezvoltării de proiecte destinate recuperării pacientului post-COVID, având la dispoziție nouă majorare, în valoare de 20 milioane euro, la care se adaugă lichidități importante generate de diviziile noastre de business. Totodată, vom continuă, gradual, lucrările la dezvoltarea proiectului MedLife Medical Park, care are potențialul de a deveni în perioada următoare cel mai complex proiect medical din România și se va compară lejer cu alte entități medicale de dimensiuni foarte mari din Europa. Noile investiții și achiziții vor fi atent calibrate în funcție de evoluția pandemiei”, a specificat Mihai Marcu, Președinte și CEO MedLife Group.

Analiză Contului de Profit și Pierdere Consolidat

Cifra de afaceri a perioadei de 12 luni încheiate la 31 decembrie 2020 s-a ridicat la  1,078,273,545  RON, în creștere față de cifra de afaceri obținută în primele 12 luni ale lui 2019 cu 11.5%. Creșterea s-a datorat, în principal, creșterii aproape din toate liniile de afaceri ale Grupului, precum și achizițiilor finalizate de Grup în 2019 și 2020.

Alte venituri operaționale au înregistrat o cresterede 21.3%în perioada de 12 luni încheiată la 31 decembrie 2020 comparativ cu perioada corespondență a lui 2019, ajungând la  9,274,762 RON la 31 decembrie 2020.

Cheltuielile operaționale includ cheltuieli fixe și variabile, precum și cheltuieli cu bunuri și materiale utilizate de Grup pentru prestarea serviciilor. Grupul a înregistrat cheltuieli operaționale de  978,035,183  RON în perioada de 12 luni încheiată la 31 decembrie 2020, reprezentând o cresterede 6.5%, sau  59,930,900  RON, comparativ cu perioada corespunzătoare a lui 2019. Cheltuielile operaționale că pondere în total venituri operaționale au reprezentat 94.9%în 2019 și 90.7%în 2020.

Profitul operațional a înregistrat o cresterede 92.4%în perioada de 12 luni încheiată la 31 decembrie 2020, comparativ cu perioada de 12 luni încheiată la 31 decembrie 2019, de la 56,924,973  RON în 2019 la 109,513,124 RON în perioada încheiată la 31 decembrie 2020.

Pierderea financiară a crescutin perioada de 12 luni încheiată la 31 decembrie 2020 cu 919,955 RON, de la 29,780,069 RON în perioada de 12 luni încheiată la 31 decembrie 2019, la o pierdere de 30,700,024 RON în perioada încheiată la 31 decembrie 2020.

Rezultatul net înregistrat în 2020 a crescutcu 44,203,142 RON, comparativ cu 2019, de la un profit de  17,980,227 RON în 2019 la un profit de  62,183,369 RON în 2020. Creșterea reprezintă translatarea creșterii profitului operațional în rezultatul net.

Luând în calcul situațiile pro-formă, veniturile operaționale pentru perioada de 12 luni încheiată la 31 decembrie 2020 însumează 1.181.886.837 RON și o EBITDA ajustată de 224.611.401 RON.

Analiză Bilanțului Consolidat

Active imobilizate însumează 899.234.070 RON la 31 decembrie 2020, înregistrând o creștere de 53.255.780 RON sau 6,3% comparativ cu 31 decembrie 2019.

Activele curente cresc cu 73.376.175 RON sau 34,8% de la 210.976.471 RON la 31 decembrie 2019 la 284.352.646 RON la 31 decembrie 2020.

Datoriile curente (excluzând datoriile purtătoare de dobânda) au scăzut cu 25.828.119 RON, sau 10,7%, de la 240.385.368 RON la 31 decembrie 2019, la 214.557.249 RON la 31 decembrie 2020.

Datoriile purtătoare de dobânda au crescut cu 90.204.609 RON, sau 15,3%, de la 588.485.729 RON la 31 decembrie 2019 la 678.690.338 RON la 31 decembrie 2020.

EVENIMENTE IMPORTANTE 12 LUNI 2020

 

Anul 2020 a venit cu un context epidemiologic unic, declararea pandemiei de COVID-19 de către Organizația Mondială a Sănătății. Dezvoltarea celor patru laboratoare COVID-19 a reprezentat una dintre realizările importante ale grupului din primele 12 luni ale anului 2020. Prin prisma acestora, compania a putut să țînă în siguranță angajații MedLife, să testeze periodic pesonalul medical și de suport, pacienții și să păstreze funcționale unitățile și să asigure pacienților un act medical de calitate și în siguranță, prin efectuarea a mii de teste RT-PCR săptămânal.

Grupul MedLife a înregistrat o activitate dinamică și în zona clienților corporate. Astfel, încă de la începutul pandemiei de COVID-19, compania a dezvoltat produse noi pentru a răspunde nevoilor apărute în acest context epidemiologic, a gândit proiecte speciale adaptate care să vină în sprijinul angajaților din companiile partenere și a sporit la maximum segmentele de servicii medicale și investigații care se impuneau prioritare.

Majorarea participației în grupul Genesys Arad

Grupul MedLife a crescut participația cu 7% în grupul de firme Genesys Arad, unul dintre cei mai mari operatori privați de servicii medicale din zona de vest a României. Că urmare a acestei preluări, Sistemul MedLife deține pachetul de 68%.

Achiziție Labor Maricor  

Grupul MedLife a preluat pachetului de 100% din acțiunile companiei Labor Maricor SRL din Bacău în aprilie 2020.

Majorarea participației în compania Ghencea Medical Center

Sistemul Medical MedLife preia acționariatul integral al companiei Ghencea Medical Center din București, completând pachetul de acțiuni deținute cu încă 10 procente, ajungând acum la 100%.

Achiziție Centrul Medical Matei Basarab

Sistemul Medical MedLife anunță achiziția pachetului de 100% din acțiunile Centrului Medical Veridia din București, cunoscut după numele de Centrul Medical Matei Basarab.

Achiziție Pharmachem Distribuție

Sistemul Medical MedLife anunță achiziția pachetului majoritar de 75% din acțiunile Pharmachem Distribuție, fiind cea mai mare achitie a companiei de anul acesta și prima din sectorul farmaceutic.

Achiziție CED Pharma

Sistemul Medical MedLife anunță semnarea tranzacției pentru achiziționarea pachetului complet de acțiuni ale grupului de companii CED Pharma. Este a două achiziție a Grupului MedLife pe segmentul farmaceutic, anunțată în termen de două săptămâni.

CED Pharma face parte dintr-un grup de companii, care este format din 6 farmacii, toate situate în București. La nivelul anului 2019, compania a înregistrat o cifra de afaceri de 4 milioane de euro, în creștere cu 6% față de anul precedent.

Achiziție KronDent (indirect)

Grupul de clinici DENT ESTET, lider de piață în domeniul serviciilor de medicină dentară în România, anunță semnarea contractului de achiziție pentru pachetul majoritar de 60% din acțiunile KronDent S.R.L, clinică de paradontologieimplantologie și medicină dentară cu sediul în Brașov.

BVBStiri BVB

S.N.G.N. ROMGAZ S.A. (SNG) (18/06/2021)

Reziliere Contract CTE Iernut

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (18/06/2021)

Convocare AGEA pentru data de 11 august 2021

SIF TRANSILVANIA S.A. (SIF3) (18/06/2021)

Actualizarea politicii de remunerare a actionarilor

BITTNET SYSTEMS SA BUCURESTI (BNET) (18/06/2021)

Alocare actiuni SOP2019 - persoane cu responsabilitati de conducere

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (18/06/2021)

Autorizare membru al Consiliului de Administratie