Grupul Tinmar are în plan dezvoltarea unei rețele proprii de stații electrice de încărcare rapidă, susținute de producția de energie electrică din surse regenerabile, ne-a declarat Augustin Oancea, preşedinte & CEO al grupului Tinmar Energy, precizând că există deja discuții avansate cu câțiva parteneri pe această temă.
Anul trecut, Tinmar a alocat un buget de investiţii de peste 100 milioane de euro, în cadrul grupului Tinmar Energy privind achiziționarea unor noi capacități de producție în sectorul energiei regenerabile și pentru dezvoltarea unei noi linii de business în agricultură.
Cu privire la investițiile noi în producția de energie pe baza de gaz și biomasă, grupul Tinmar are în vedere demararea unui proiect având în vedere sinergiile care se pot crea împreună cu nouă linie de agri- business. “Simulările existente și studiile deja demarate indică faptul că folosirea biomasei și anume a deșeurilor din paie ne pot asigura materia prima necesară pentru consumul unei centrale în cogenerare de aproximativ 7MW putere instalată, în zonele în care deținem terenuri, respectiv județele Giurgiu și Teleorman”, explică Augustin Oancea.
Anul trecut, Tinmar Energy a intrat în domeniul agri-business, achiziționând compania Intercereal, care deținea 2 silozuri cu capacitate de depozitare de peste 100.000 tone și 25.000 de hectare de teren arabil, în proprietate sau în arendă, fiind astfel al treilea jucător din piața de profil din România.
Potrivit lui Augustin Oancea, Tinmar Energy activează în această zonă de o periodă scurtă și, pentru a putea fi competitivi, este nevoie de tehnologii moderne şi digitalizare: “Este motivul pentru care ne-am lansat în ample proiecte de investiţii în utilaje agricole, spații de depozitare, achiziţii de terenuri și sisteme de irigații.
Seceta de anul trecut a întărit ideea că se poate diminua severitatea fenomenului doar prin dezvoltarea unor sisteme de irigaţii. Am demarat astfel procedurile necesare irigării unei suprafețe de peste 6.000 ha în Balta Ialomiţei, investiție care se cifrează la peste 12 milioane de euro.
Alte 5 milioane de euro au fost utilizate pentru achiziția de utilaje agricole astfel că parcul logistic al Intercereal are acum o serie de utilaje noi cum ar fi: tractoare, autopropulsate și semănători noi”.
Investiţii susţinute în regenerabile
Grupul Tinmar şi-a propus susținerea în continuare a invesţiilor în sectorul energiei regenerabile, atât prin achiziția de parcuri funcționale cât și prin dezvoltarea unor noi proiecte: “Urmărim astfel, cu atenție, normativele europene și legislația în domeniu cu privire la Green Deal, fiind pregătiți să investim în capacități noi de producție, greenfield, de minim 100 MW putere instalată”.
În prezent, Tinmar deține în operare 77 MW- parcuri fotovoltaice şi se află în procedura de due dilligence pentru achiziția a încă 25 MW până la sfârșitul trimestrului trei 2021. “Sperăm să ajungem astfel la o putere instalată de peste 100 de MW”, spune Augustin Oancea, explicând: “Practic vom reuși să dublăm capacitatea de producție față de 2019 când dețineam 50 MW, prin cele 6 parcuri dezvoltate în regie proprie încă din anul 2012”.
“Imposibilitatea deconectarii clienților răi platnici este de natură să creeze dezechilibre majore în piață de energie electrică”
Măsurile de protecție luate de către autorități pe timpul stării de alertă în zona de distribuţie energie electrică şi gaze naturale s-au transformat într-un avantaj nejustificat al celor care nu doresc să-și achite facturile serviciilor de utilități, apreciază Augustin Oancea.
Acesta explică: “Contextul actual pe care îl traversăm ne-a provocat suficient cât să ne adaptăm strategia de dezvoltare la climatul de business existent. Provocarea cea mai mare o reprezintă articolul 72 din OUG 70/2020 (n.r. Articolul 72(1) Pe perioada stării de alertă, operatorii de transport și distribuție energie electrică și gaze naturale asigură continuitatea furnizării serviciilor, iar în situația în care este incident un motiv de debranșare/deconectare, amână efectuarea acestei operațiuni până la încetarea stării de alertă.(2) Pe perioada stării de alertă, operatorii de apă, canal și salubritate asigură continuitatea furnizarea serviciilor de utilități respective, iar în situația în care este incident un motiv de debranșare/deconectare, amână efectuarea acestei operațiuni până la încetarea stării de alertă), care a fost emis că o măsură de protecție de către autorități pe timpul stării de alertă și s-a transformat între timp într-un avantaj nejustificat al celor care consumă energie electrică și gaze naturale dar nu doresc să-și achite facturile serviciilor de utilități. Cred că imposibilitatea deconectarii clienților răi platnici este de natură să creeze dezechilibre majore în piață de energie electrică afectând tot lanțul de participanți, de la producători la consumatorii finali”.
Anul trecut, Tinmar Energy și-a consolidat poziția, strategia companiei fiind de a atrage 1 milion de clienți pe segment rezidențial iar în segmentul industrial, a realizat o creștere de la 4 % la 8% ceea ce înseamnă dublarea cotei de piață pe furnizarea de energie. De asemenea, grupul continuă expansiunea pe piața gazelor naturale, realizând o creștere de peste 60% în anul 2020.
Augustin Oancea spune: “Liberalizarea a fost și este un proces amplu și anevoios. Noi am comunicat permanent beneficiile pe care o economie de piață liberă le are încă din 2017, de când alocăm bugete în aria de comunicare a companiei și insistăm să informăm corect consumatorii, fiind conștienți că un consumator informat și care beneficiază de o comunicare transparență va aprecia pe termen lung acest aspect.
Încă de la începutul anului 2021 ne-am confruntat cu o cerere destul de mare din partea consumatorilor casnici privind energie electrică. Am dezvoltat și extins departamentul de Contact Center pentru a putea oferi suport și a le rapsunde clienților în timp real. Se pare că acum au înțeles importantă posibilității schimbării furnizorului sau cel puțin că au și alte opțiuni în piață care pot fi mai avantajoase comercial față de ce aveau până acum. Am fost de la începutul intrării noastre în acest segment un pionier al serviciilor integrate și am gândit asta pentru că vrem să aducem plus valoare în viețile lor.
La nivelul digitalizarii, mereu am fost adepții tehnologiei și al eficientizării modului de operare. Canalul digital, a fost potrivit pentru noi dinainte de pandemie, dar în contextul actual, am fost cumva forțați să accelerăm anumite decizii și să implementăm proiecte care să i ajute pe clienți să fie în legătură directă cu noi, că furnizor de servicii moderne de utilități.
Astfel, m lansat încă de anul trecut aplicația myTIN, prin care clienții pot să acceseze butonul de asistență dedicată, pot transmite indexul în timp real și mai mult, să-și vizualizeze soldul facturilor.
Avem pentru clienții casnici opțiunea de contractare on-line și opțiunea emiterii facturilor în format electronic, pentru a Evita consumul de hârtie. Am lansat împreună cu partenerul Selfpay, 200 de puncte de contact virtuale, cu acoperire în toată țară, pentru a ajută clienții să-și gestioneze de la distanță contractele cu noi”.
Cifra de afaceri a grulului Tinmar ajuns la 2,2 miliarde de lei, a mai spus şeful Tinmar, menţionând: “În ciuda faptului că vânzările cantitative au crescut la energie electrică și gaze naturale cu peste 50% cifra de afaceri a avut o creștere de numai 4%, atingând astfel 2,2 miliarde lei. Profitul net realizat în acest an a fost de peste 130 de milioane lei iar EBIDA de 153 milioane lei.
În ceea ce privește numărul de anagajati , odată cu atragerea noi linii de agri-business în cadrul grupului Tinmar, numărul acestora a crescut de la 150 la 370 de angajaţi”.