Update articol:

Lucian Bode: Nu mă veţi vedea să-mi asum, precum doamna Plumb, 180 de kilometri de autostradă

Analiză urgentă pe proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov

Aspectele privind organigrama TAROM, care este un fel de ”arbore genealogic”, vor înceta.

Va trebui să implementăm de urgenţă managementul profesionist pe OUG 109 în companiile din portofoliul Ministerului Transporturilor

Bode: Toate claim-urile de peste un milion de euro le trimit la DNA

În orice situaţie mă veţi găsi, aici sau la minister, nu mă veţi vedea să-mi asum precum doamna Rovana Plumb 180 de kilometri de autostradă, ci vreau să fac o evaluare pe fiecare lot în parte, cu stadiu fizic, cu stadiu financiar, a declarat, miercuri, ministrul desemnat al Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, după audierile din comisiile de specialitate ale Parlamentului.

Întrebat de jurnalişti câţi kilometri de autostradă va da în trafic până la finele mandatului său, Bode a răspuns: “În orice situaţie mă veţi găsi, aici sau la minister, nu mă veţi vedea să-mi asum, precum doamna Plumb, 180 de km de autostradă şi am 118 km de şantier”.

“Vreau să fac o evaluare pe fiecare lot în parte, cu stadiu fizic, cu stadiu financiar, să văd, dacă aşa cum corect au spus unii colegi, de ce nu sunt plătiţi subcontractorii. Nu pot să vă spun astăzi, nu cred că ar fi serios din partea mea să îmi asum câteva obiective care mai sunt în execuţie lăsate cu bombe la tot pasul de către guvernarea PSD. Vă asigur, însă, că după ce fac evaluarea pe fiecare tronson, pe fiecare obiectiv în parte, vă voi spune clar: în anul 2020 avem şanse să dăm în trafic, nu ştiu, 63 de km de autostradă, dar doar după ce vedem exact fiecare tronson în parte”, a adăugat acesta.

Ministrul desemnat a dat asigurări că va informa asupra “tuturor nenorocirilor pe care le lasă această guvernare în urmă”.

“Nu vreau într-un moment ca acesta, bucuros de votul pe care l-am primit, să încep şi să spun – o să am ocazia să fac acest lucru după ce voi prelua portofoliul – să spun de toate nenorocirile pe care le lasă această guvernare în urmă. Este inadmisibil să vii să-ţi asumi 350 de km de autostradă pe mandat, să vii să spui la începutul anului 2019 că vei da în trafic 180 de km de autostradă când tu aveai 118 km de şantiere, să îţi asumi după ce-l dai afară pe Neaga (Narcis Neaga, fostul director la CNAIR- n. r.) 100 de km şi cu nonşalanţă să vii astăzi să spui aici: ‘Asta e, 22 de km, mai mult nu s-a putut, antreprenorul e de vină”. Nu, e vina celor care au manageriat ministerul, este vina Guvernului, este vina miniştrilor PSD şi, credeţi-mă, aţi văzut şi în programul de guvernare, nu ne-am hazardat să promitem sute de kilometri de autostradă pentru că nu ştim ce bombe se ascund pe fiecare tronson în parte. Eu am propus – şi am trecut în programul de guvernare, că vom finaliza acele tronsoane care sunt 50-60-70-80% stadiu fizic finalizate, dar suntem pe Lugoj-Deva lotul 3 cu 98% stadiu fizic şi, iată, nu putem să-l dăm în trafic. Deci, astfel de situaţii nu exclud să mai întâlnim şi pe alte loturi de autostradă tocmai din cauza acestei managerieri greşite şi a unei politici proaste pe care a dus-o PSD -ul de a promova incompetenţi în Compania Naţională de Drumuri, în companiile din zona feroviară, în TAROM”, a susţinut acesta, citat de Agerpres.

De asemenea, ministrul desemnat a precizat că va trebui făcută o analiză urgentă pe proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov, care se dorea a fi realizat în parteneriat-public privat de către fosta guvernare PSD.

“Pe Comarnic-Braşov va trebui să facem o analiză urgentă să vedem unde au ajuns, în ce stadiu au ajuns cu acest PPP, pe care eu am spus public că nu-l susţin deoarece generează, aşa cum am văzut rapoarte ale Comisiei Europene, generează costuri suplimentare duble în multe situaţii, reducerea numărului de kilometri, perioadă de implementare foarte-foarte mare, dublă faţă de cât estimau iniţial. Această formă de PPP nu o susţin. Am spus, pe Comarnic-Braşov vom cere un punct de vedere din partea Comisiei Europene şi aprobarea Comisiei, iar dacă BEI, BERD, Banca Mondială, instituţiile financiare internaţionale vor dori să intre ca parteneri în a susţine acest proiect eu cred că se poate realiza şi în PPP, dar împreună cu partenerii europeni, nu aşa cum au vrut, lipsit de orice transparenţă, cei de la PSD să promoveze acest proiect”, a mai spus Lucian Bode.

Întrebat dacă intenţionează gând să meargă şi el pe şantiere, Bode a răspuns afirmativ.

  • Bode: Toate claim-urile de peste un milion de euro le trimit la DNA

România înregistrează claim-uri de aproape un miliard de euro, iar toate cele de peste un milion de euro le trimit la DNA, pentru a ne lămuri de ce statul român plăteşte sute de milioane de euro pentru obiective finalizate şi nerecepţionate, a declarat, miercuri, ministrul propus al Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode.

“Înregistrăm în România claim-uri (despăgubiri n.r.) suplimentare de aproape un miliard de euro. 200 de milioane de euro plătim claim-uri doar pe CFR Infrastructură. Sunt obiective finalizate şi vă pot da exemple finalizate de un an, de doi ani şi nerecepţionate din vina statului român, nu a antreprenorului. Stadiul fizic 99%, pe toate aceste obiective plătim claim-uri. Tuturor le convine pentru că sunt oameni, sunt funcţionari de decizie care nu-şi asumă decizii. Revin, spun public aici, toate claim-urile de peste un milion de euro le trimit la DNA. Ca să ne lămurim odată pentru totdeauna de ce statul român plăteşte sute de milioane de euro pentru obiective finalizate şi nerecepţionate”, a spus Bode, în cadrul audierii în comisiile reunite de specialitate din Camera Deputaţilor şi Senat.

  • Bode: Va trebui să implementăm de urgenţă managementul profesionist pe OUG 109 în companiile din portofoliul Ministerului Transporturilor

 

Managementul profesionist pe Ordonanţa 109 va trebui de urgenţă implementat în companiile aflate în portofoliul Ministerului Transporturilor, iar în cazul TAROM, pentru a-i da un mandat foarte clar să salveze compania de la faliment, a declarat, miercuri, ministrul desemnat al Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, după audierile din comisiile de specialitate ale Parlamentului.

“Nu este posibil să nu ai manager profesionist la o companie cum este compania TAROM şi propui pe o doamnă dacă ţi-o recomandă doamna Dăncilă că îţi mai rezolvă bilete pe la Bruxelles sau să propui un pilot de ATR pentru că vrei să cumperi câteva ATR-uri. Este inadmisibil! Eu niciodată nu o să mă amestec brutal, în asemenea hal să te implici în politica unor companii care au consiliu de administraţie, manageri… !!! Va trebui să implementăm de urgenţă, de urgenţă, managementul profesionist pe OUG 109 pentru a-i da un mandat – şi apropo de TAROM – a-i da un mandat foarte clar să salveze de la faliment compania”, a afirmat Lucian Bode.

El a reiterat faptul că va trebui făcută de urgenţă o analiză a contractelor încheiate la nivelul companiei şi a dat asigurări că aspectele privind organigrama TAROM, care este un fel de ”arbore genealogic”, vor înceta.

“Ar trebui de urgenţă să facem o analiză pe tot ce înseamnă contracte păguboase (la TAROM – n. r.), au acele contracte de leasing, se pregătesc să achiziţioneze ATR-uri. Doamna Mezei (fostul director general Mădălina Mezei – n. r.) înţeleg că a zburat de capul ei la Seattle să schimbe Boeing cu Airbus. Deci, este noaptea minţii ce s-a întâmplat în această companie. Spunea un coleg, şi regret să îi dau dreptate, spunea despre gradul de rudenie din această companie. Cu tot respectul pentru cei care-şi fac treaba profesionist, pentru respectul de care se bucură piloţii TAROM şi nu numai, organigrama TAROM a ajuns un fel de arbore genealogic. Şi este adevărat. Acest lucru în guvernarea PNL va înceta. Vom face o analiză exactă pe tot ce înseamnă contracte, parteneriate păguboase, vedem de unde vin pierderile – parcă în ultima analiză aveam 43 de milioane de euro pierderi. Au consumat tot acel buffer, acel profit pe care l-au avut în 2007, iar astăzi înregistrează pierderi de 43 de milioane de euro”, a afirmat Bode.

Întrebat când vor fi cunoscute primele rezultate ale acestor analize, Bode a răspuns: “În acest an, pentru că pe de o parte avem posibilitatea să facem o analiză internă şi, sigur, respectând procedurile de achiziţii, vom contracta un audit extern pentru toate ministerele şi pentru toate companiile din subordine”.

“Stă în puterea ministrului prin instrumentele pe care le are la îndemână, corpul de control şi toate celelalte departamente să facă o analiză imediat ce ajunge la minister. Eu îmi propun ca în acest an să avem o oglindă, fie ea şi din interior, cu tot ceea ce s-a întâmplat în acest minister. Nu putem să aşteptăm luni de zile, pentru că CFR Marfă este în buza prăpastiei, TAROM se îndreaptă spre faliment, avem infringement pe netranspunerea Pachetului 4 Feroviar Siguranţă şi interoperabilitate, mai avem un infringement pe aerian, deci decizii trebuie să luăm urgent”, a susţinut ministrul desemnat.

De asemenea, o decizie urgentă va trebui luată şi în privinţa companiei CFR Marfă.

“CFR Marfă este într-o situaţie foarte, foarte dificilă. Avem risc de infringement, avem în noiembrie termen. Din păcate, nu s-a răspuns în termen la solicitările Comisiei (Europene – n. r.). Avem 373 milioane de euro consideraţi ajutor de stat de către Comisia Europeană prin ştergerea datoriilor în momentul privatizării. Va trebui recuperat. Este într-o situaţie grea. Va trebui să luăm o decizie urgentă în ceea ce priveşte această companie strategică cu peste 6.000 de angajaţi”, a arătat Bode, în cadrul audierilor.

Deputaţii din Comisia pentru Transporturi şi Infrastructură, respectiv Comisia pentru Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor, precum şi senatorii din Comisia pentru Transporturi şi Infrastructură, respectiv Comisia pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei s-au exprimat cu 31 de voturi pentru, un vot împotrivă şi 10 abţineri

BVBStiri BVB

SINTEZA S.A. (STZ) (08/04/2020)

Informatii privind desfasurarea AGAO 22.04.2020 ref. COVID-19

TURISM, HOTELURI, RESTAURANTE MAREA NEAGRA S.A. (EFO) (08/04/2020)

Efectele crizei COVID-19 si masurile adoptate

PREBET SA AIUD (PREB) (08/04/2020)

Completare ordine de zi AGOA 24/25.04.2020

ROMCAB SA (MCAB) (08/04/2020)

Convocare AGA Anuala 04.05.2020

CEMACON SA (CEON) (08/04/2020)

Masuri adoptate in contextul COVID-19