Update articol:

Lucian Bode: “Rectificarea negativă de la Transporturi confirmă dezastrul din acest domeniu sub guvernarea PSD-ALDE”

Ministerul Transporturilor pierde cei mai mulți bani la cea de-a doua rectificare bugetară din acest an – 1,16 mld lei – cea mai mare sumă , 1 mld de lei, fiind tăiată de la capitolul Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020.

Lucian Bode, Președintele Comisiei pentru transporturi și infrastructură, a declarat: “Eșecul de la transporturi este evident în ceea ce privește capacitatea autorităților de a atrage banii europeni pentru finanțarea proiectelor mari de infrastructură. Cu această rectificare negativă avem un deja-vu al anului 2017, când bugetul acestui minister a fost amputat prin cele două rectificări. Această neputință se perpetuează de la an la an sub guvernarea PSD-ALDE care îngroapă acest sector vital pentru dezvoltarea României.
Am atras atenția în întânirile pe care le-am avut în cadrul Comisiei pentru transporturi, atât ministrului Lucian Șova, cât și directorilor CNAIR și CFR SA, că blocajele din derularea proiectelor de infrastructură vor îndepărta și mai mult România de standardele europene în materie de infrastructură. Contrar asigurărilor primite că nu vor exista sincope, această rectificare confirmă dezastrul, iar România este în continuare oaia neagră a Uniunii Europene la acest capitol.
Oricât a încercat ministrul Transporturilor să cosmetizeze realitatea și să nege semnalele extrem de serioase trase de la Bruxelles în legătură cu lipsa proiectelor mature transmise pentru aprobare, acum, prin această rectificare negativă, avem o dovadă suplimentară a incompetenței de la Ministerul Transporturilor.
Singura politică a ministerului în acest an, din primăvară până în prezent, au fost contrele cu comisarul european Corina Crețu, în legătură cu proiectele transmise la Bruxelles. Adevărul este că nu există niciun proiect nou depus și aprobat de Comisia Europeană, din cele 14 proiecte anunțate de minister, 13 sunt de dinainte de 2014 și doar unul se află în analiza experților de la Comisia Europeană, Magistrala 6 de metrou care face legătură între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni!
Bătălia din interiorul PSD, care s-a dat pentru ocuparea acestui portofoliu și care a dus la demisia ministrului Lucian Șova, confirmă faptul că pentru PSD acest domeniu este doar o sinecură și o modalitate de a accede la resursele acestui minister.
Rezolvarea deficitului cronic de infrastructură din România este amânată pe termen nedeterminat sub guvernarea PSD-ALDE, de la care nu mai avem nicio așteptare legată de realizarea proiectelor de investiții în infrastructură.
Poate fi numit chiar și Superman în fruntea acestui minister și tot nu vom avea rezultate atâta timp cât găștile din PSD rămân la butoane!”

 

BVBStiri BVB

SOCIETATEA ENERGETICA ELECTRICA S.A. (EL) (27/11/2020)

Tranzactii parti afiliate - SDTN si EFSA

S.N. NUCLEARELECTRICA S.A. (SNN) (27/11/2020)

Raport conf. art. 92 ind. 3 Legea 24/2017

TERAPLAST SA (TRP) (27/11/2020)

Hotarari AGOA - 27 noiembrie 2020