Update articol:
INTERVIU VIDEO EXCLUSIV cu Vlad Ardeleanu, CEO Medima Health

Medima Health deschide anul acesta încă 4 centre noi în țară și vrea să ajungă la 15 clinici la nivel național, cât mai repede

Vlad Ardeleanu, CEO Medima Health, clinici Medima Health, Morphosis Capital
  • Ardeleanu: ”Avem astăzi în lucru proiecte de peste 10 milioane de euro”

  • Între 5 și 10 milioane de euro – investiția Morphosis Capital în business-ul Medima Health

  • Echipa medicală Medima recomandă o investigație la plămâni pentru a ține sub control evoluția post-Covid

Anul acesta Medima Health are în plan dezvoltarea bazei în București și continuarea dezvoltării în România cu deschiderea a patru centre noi, astfel încât să ajungă la 15 clinici la nivel național cât mai repede, ne-a povestit Vlad Ardeleanu, CEO Medima Health, într-un interviu video exclusiv pentru financialintelligence.ro. ”Ne interesează să dezvoltăm în continuare parteneriatul cu finanțatorii pe care îi avem deja în Medima pentru partea a doua a expansiunii și bineînteles că ne uităm activ și la celelalte soluții de finanțare în caz că va fi nevoie”, a declarat Vlad Ardeleanu.

Medima Health este o rețea românească de clinici medicale specializate în imagistică și radiologie prin scanare RMN și CT, diagnostic oncologic și teleradiologie. Medima Health are două clinici moderne în București și planuri de dezvoltare la nivel național. În septembrie 2020, Medima Health a primit o infuzie de capital din partea fondului românesc de private equity, Morphosis Capital.

După o carieră în indrustria supermarketurilor și în industria pariurilor sportive, cum v-a venit ideea să activați în piața de imagistică medicală și cum a luat naștere proiectul Medima Health?

Vlad Ardeleanu: Medima Health este un proiect antreprenorial, la fel cum a fost proiectul antreprenorial pe care l-am făcut la Timișoara în zona supermarketurilor, care a fost cumpărat de Carrefour, sau proiectul antreprenorial pe care l-am făcut în Polonia, în zona serviciilor medicale de OTC și RX, care a fost cumpărat de A&D Pharma, și are și anumite similitudini cu proiectul în care am fost implicat în ultimii cinci ani (n.r. Superbet), dar aș spune că esența lucrurilor este legată de partea de antreprenoriat.

Ideea Medima Health a venit dintr-o oportunitate și anume că am cunoscut figura centrală a radiologiei din ultimii 30 de ani din România – Prof. Univ. Dr. Gheorghe Iana cu care am discutat ideea Medima Health, cu care am elaborat-o. Ulterior, fondul de investiții Morphosis Capital a aderat la proiectul nostru.

Aș mai adăuga și analiza noastră care a reflectat faptul că cererea de servicii de imagistică medicală de înaltă performanță nu este neapărat acoperită de oferta existentă în momentul acesta în România. Poate în anumite zone da, dar în majoritatea orașelor din România nu este acoperită această ofertă și acesta a fost al doilea factor la care ne-am uitat.

Din perspectivă personală, un al treilea factor l-aș numi tehnologie. În ultimii cinci ani, am tăit experiența unei revoluții tehnologice într-o companie de retail care s-a transformat într-o companie de tehnologie. Am văzut cât este de important impactul unei tehnologii avansate asupra destinului unei companii, iar radiologia este una dintre cele mai apropiate ramuri ale medicinei de partea de tehnologie pentru că noi producem rezultate pe baza unei scanări care reprezintă, în esență, date.

Având în vedere că Medima Health a luat naștere în plină pandemie, cum a influențat pandemia planurile de dezvoltare ale acestui nou proiect?

Vlad Ardeleanu: A avut un impact negativ în sensul că și noi am fost închiși două luni de zile. Avem un flux mai complex pentru pacienți astfel încât mediul de operare să fie lipsit de riscuri, sterilizăm fiecare echipament după fiecare investigație.

Planurile Medima nu au fost însă afectate de pandemie, dimpotrivă, iată că suntem unul dintre proiectele care se dezvoltă în plină criză. Avem astăzi în lucru proiecte de peste 10 milioane de euro, proiecte care au debutat în perioada pandemiei, așa că oarecum încercăm să mergem contra curentului și să ne batem la modul pozitiv cu această perioadă mai dificilă pe care o traversăm cu toții dar pe care o întrevedem ca având o perioadă de final, după care lucrurile vor reveni la un normal, context în care Medima are deja o rețea extinsă, expansiunea făcându-se tocmai în această perioadă de pandemie.

Ce planuri de investiții aveți pentru anul acesta?

Vlad Ardeleanu: Lăsând la o parte investițiile care au fost inițiate anul trecut, anul acesta Medima are în plan dezvoltarea bazei în București și continuarea dezvoltării pe mai departe în România, astfel încât obiectivul nostru de 15 clinici la nivel național să fie atins cât mai repede.

Care sunt clienții țintă ai Medima Health?

Vlad Ardeleanu: Clienții țintă ai Medima Health sunt clienții țintă ai industriei de servicii medicale de imagistică de înaltă performanță. Pacienții oncologici reprezintă focusul dezvoltării companiei Medima.

La Târgu Mureș dezvoltăm un centru de excelență pe partea de tehnologie cu analize PET-CT. La fel facem și la Sibiu. Asta arată deplasarea centrului de interes de performanță a rețelei clinicilor Medima către zona de oncologie.

Pe lângă zona de oncologie avem celelalte supraspecializări, pe zona de neurologie, cord, muscoloscheletal și aș menționa aici și alte tipuri de investigații care acum sunt extrem de importante pentru pacienții noștri, o analiză post-Covid pentru zona de plămâni.

Apar din ce în ce mai multe studii în această perioadă care arată că în multe cazuri cei care au tecut printr-o boală Covid, rămân cu anumite sechele, în special zona plămânului este cea mai afectată. Echipa medicală Medima recomandă o investigație la plămâni tocmai pentru a ține sub control evoluția ulterioară post-Covid.

Intenționați să măriți echipa medicală?

Vlad Ardeleanu: Pentru Medima echipa medicală reprezintă însăși esența performanței serviciilor noastre. Așa cum am menționat anterior, proiectul Medima a plecat de la parteneriatul cu Prof. Univ. Dr. Gheorghe Iana, aș spune figura centrală a radiologiei din România în ultimii 30 de ani, Președintele Asociației Profesionale de  profil. Dânsul a reușit să strângă în jurul său o echipă excepțională de medici radiologi, de specialiști, medici primari cu supraspecializări în foarte multe domenii de specialitate, astfel încât echipa medicală pe care o are astăzi Medima reușește să facă o notă diferită, să dea o notă de performanță serviciilor pe care noi le oferim pacienților.

Dezvoltarea echipei medicale reprezintă unul din obiectivele principale. O dată cu extinderea teritorială a rețelei vom aduce și am adus cei mai buni speciliști din domeniul radiologiei din locurile în care Medima deschide centre de excelență în imagistica medicală din România. Aici aș putea să dau exemplu la Călărași unde suntem foarte aproape să deschidem centrul nostru. Lucrăm cu doamna doctor Vintilă care este șefa secției de radiologie de la Spitalul Județean de Urgență din Călărași.

La Alba Iulia lucrăm cu figura centrală a radiologiei din județul Alba – Prof. Univ. Dr. Crainic care a fost și managerul Spitalului de Urgență Alba Iulia o perioadă îndelungată. Așadar, acolo unde mergem încercăm să găsim o echipă medicală de elită pentru a completa echipa medicală pe care o avem la București și pentru a pune toate resursele împreună ca să ne dea posibilitatea unui diagnostic de încredere, a unei relații de competență și de preofesionalism care reprezintă una dintre trăsăturile fundamentale ale serviciilor Medima.

Ați anunțat că puneți la discpoziția pacienților oferte de cea mai nouă tehnologie de imagistică medicală la cele mai accesibile prețuri. Ne puteți spune unde se situează aceste prețuri față de media pieței? Ne puteți da niște exemple? Faceți și abonamente?

Vlad Ardeleanu: Prețurile noastre sunt accesibile, ele sunt undeva în zona medie a pieței, ținând cont că rulăm în fiecare lună promoții specifice pe tipuri de abonamente care ne duc în zona unor prețuri extraordinar de bune pentru a democratiza accesul la echipamente de vârf, la o echipă medicală de top, pentru o categorie cât mai largă de pacienți. Aceasta este politica noastră de preț, prețuri accesibile sau foarte accesibile cu echipamente de top, de ultimă generație.

Clinicile Medima lucrează doar cu echipamente noi de ultimă generație, iar despre echipa medicală am vorbit, așadar considerăm că avem un mix de vectori de performanță care ne recomandă și ne vor poziționa în vârful serviciilor de sănătate de calitate și de încredere din România.

Lucrați și cu Casa de Asigurări de Sănătate? Se pot face decontări prin Casa de Asigurări de Sănătate?

Vlad Ardeleanu: Lucrăm pe fiecare clinică, avem contracte cu Casele de Asigurări de Sănătate din județele respective și ne bazăm pe o colaborare bună cu această insituție.

Care a fost suma investită de Morphosis Capital în Medima Health și care este targetul lor de exit ca număr de ani?

Vlad Ardeleanu: Morphosis Capital investește între 5 și 10 milioane de euro în business-urile cu care parteneriază. Ne încadrăm și noi în acest interval, iar dacă mă întrebați despre orizontul de exit, pot să vă spun tot la modul general că fondurile de investiții urmăresc o investiție pe termen de plus-minus cinci ani de zile. Ne încadrăm și noi tot în zona aceasta.

Parerea mea personală este că Medima nu va reuși să extragă absolut toată valoarea pe care poate s-o extragă și s-o construiască, mai degrabă, în această perioadă, așa că obiectivul meu este de a rămâne în acest proiect mai mult de cinci ani de zile și cred că și cine va veni după Morphosis, dacă ei vor hotărî să vândă sau nu, asta este decizia dânșilor, va continua să beneficieze de creșterea proiectului Medima. Văd acest proiect pe creștere și dezvoltare accentuată pentru următorii 8-10 ani de zile.

Aveți în plan să mai apelați și la alte finanțări în viitorul apropiat: credite bancare, obligațiuni, listare pe bursă?

Vlad Ardeleanu: Pe lângă capitalul social care a fost investit anul trecut în companie, am atras finanțatori din mediul bancar și din zona de leasing, în special pe leasing financiar pe echipamentele pe care le avem, ne interesează să dezvoltăm în continuare parteneriatul cu finanțatorii pe care îi avem deja în Medima pentru partea a doua a expansiunii și bineîntele că ne uităm activ și la celelalte soluții de finanțare în caz că va fi nevoie. Deocamdată suntem bine capitalizați, suntem conform planului, deci din punct de vedere financiar suntem ok.

Ce rezultate financiare doriți să obțineți pentru anul în curs?

Vlad Ardeleanu: Ne dorim să stabilizăm etapa de expansiune astfel că, în acest an, deschidem patru centre noi. Deci va urma o perioadă de consolidare și de dezvoltare a arealului de pacienți pe care îl vom deservi în aceste orașe noi. Ne interesează să ne consolidăm calitatea serviciilor și să ne facem un renume din aceste rezultate de încredere pe care noi le oferim, a rezultatelor de înaltă performanță, urmând ca rezultatele financiare să înceapă să vină după ce am dovedit că serviciile noastre sunt la nivelul de așteptare pe care îl au pacienții noștri.

Citește și: Morphosis Capital încheie un parteneriat strategic cu profesor Dr. Gheorghe Iana și Vlad Ardeleanu pentru a dezvolta un nou jucător în imagistică medicală, Medima Health

Medima Health lansează primele 2 clinici de excelență în imagistică medicală și radiologie din București în urma unei investiții de 3 milioane de euro

Medima Health: Examinarea CT post COVID-19, esențială în evaluarea procesului de vindecare a pacienților

BVBStiri BVB

ROMCARBON SA (ROCE) (03/03/2021)

Raport conf. art. 92 ind. 3 Legea 24/2017

FONDUL PROPRIETATEA (FP) (03/03/2021)

Structura actionariat la data 26 februarie 2021

FOND DESCHIS DE INVESTITII ETF TRADEVILLE (TVBETETF) (03/03/2021)

Notificare privind numarul si tipul de investitori

EVERGENT INVESTMENTS S.A. (SIF2) (03/03/2021)

Reluare tranzactionare - ora 16:05 - conf Cod BVB - operator de piata reglementata (Titlu II - art. 115 si Titlu III - art. 6) - Decizia ASF nr. 303/03.03.2021 - aprobare oferta publica de cumparare actiuni Evergent Investments

SSIF BRK FINANCIAL GROUP SA (BRK) (03/03/2021)

Tranzactii management - art. 19 Reg. (UE) 596/2014