Update articol:

Operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de la Feteşti nu va mai putea efectua operaţiuni de transport feroviar (ministru)

catalin drula ministrul transporturilor

Operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de miercuri noaptea de la Feteşti nu va mai putea efectua operaţiuni de transport feroviar ca urmare a restricţionării certificatului de siguranţă, a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Şeful de la Transporturi a scris joi pe Facebook că Autoritatea pentru Siguranţă Feroviară va declanşa controale la operatorii de transport feroviar de marfă şi de călători şi a subliniat că vor fi înăsprite sancţiunile pentru încălcarea normelor. Pe de altă parte, acesta consideră că, la rectificarea bugetară, sectorul feroviar trebuie să fie prioritatea absolută.

“Cu siguranţa feroviară nu are dreptul nimeni să se joace. Tocmai am încheiat o şedinţă de urgentă cu autorităţile din sistemul de siguranţă feroviară. Concluziile sunt următoarele: operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută, de la Feteşti, nu va mai putea efectua operaţiuni de transport feroviar ca urmare a restricţionării certificatului de siguranţă. Autoritatea pentru Siguranţă Feroviară va declanşa controale la operatorii de transport feroviar de marfă şi de călători, în care va verifica respectarea normelor de siguranţă; la nivelul ministerului va fi elaborat un nou act normativ, care va înăspri sancţiunile pentru încălcarea normelor de siguranţă atât pentru operatori, cât şi pentru personalul acestora”, a scris Drulă.

Ministrul Transporturilor a arătat că aceste decizii vin după al treilea incident feroviar care implică trenuri de marfă în România din ultima perioadă.

Potrivit acestuia, chiar dacă nu s-au soldat cu victime omeneşti, astfel de evenimente provoacă un disconfort uriaş pasagerilor şi pagube însemnate la infrastructură.

“În urma accidentului de noaptea trecută, de la Feteşti, vor fi înregistrate întârzieri pe ruta Bucureşti – Constanţa până la efectuarea reparaţiilor. Circulaţia nu va fi însă blocată. Operaţiunea este de amploare: 16 vagoane şi o locomotivă răsturnate sau deraiate, dar toate echipele CFR SA sunt în teren deja pentru a scurta la maximum perioada. Pe alt front, bătălia pe care o duc este cea de finanţare a sistemului feroviar, care are nevoie de capitalizare masivă după ani de subfinanţare şi pierderile cauzate de pandemie”, a arătat Cătălin Drulă.

Cât priveşte investiţiile din fonduri europene, ministrul consideră că situaţia este “excelentă” în condiţiile în care acestea s-au cifrat, până acum, la 3,1 miliarde de lei (cu 22% mai mult decât anul trecut la 31 iulie şi aproape dublu faţă de aceeaşi perioadă din 2019). Totodată, el consideră că Ministerul Transporturilor îşi va atinge până la sfârşitul anului ţinta propusă de 8 miliarde de lei.

“Dar capitalizarea sistemului feroviar se face cu fonduri de la bugetul de stat. Şi aici cu pierderile acumulate din anii trecuţi + efectul pandemiei, e nevoie de alocarea de sume suplimentare semnificative, aşa cum am justificat în cererea de rectificare a bugetului către Ministerul Finanţelor. La rectificarea bugetară, feroviarul trebuie să fie prioritatea absolută”, a încheiat sursa citată.

Ministrul transporturilor se va întâlni vineri cu reprezentanţii tuturor operatorilor de transport feroviar de marfă şi călători licenţiaţi.

Traficul feroviar pe magistrala Bucureşti – Constanţa a fost blocat în zona staţiei Feteşti pe ambele sensuri din cauza din cauza tamponării a două trenuri private de marfă, iar trenurile care fac legătura cu staţiunile de pe Litoral au circulat pe rută deviată.

Miercuri noaptea, în jurul orelor 23:45, pompierii militari din cadrul Staţiei Feteşti au fost solicitaţi prin apel 112 să intervină la un accident feroviar produs în urma coliziunii a două trenuri, a anunţat ISU Ialomiţa. Salvatorii s-au deplasat la faţa locului cu o autospecială de stingere şi un echipaj SMURD, în sprijin sosind şi un echipaj SAJ Ialomiţa, potrivit Agerpres.

Joi, în jurul orei 11:00, CFR SA a anunţat că trenurile de călători care circulă spre şi dinspre Litoral şi-au reluat traficul pe ruta directă Bucureşti – Constanţa, însă pe intervalul de staţii Ovidiu – Feteşti – Bărăganu, garniturile circulă tractate cu locomotive Diesel.

BVBStiri BVB

TERAPLAST SA (TRP) (24/09/2021)

Hotarari CA 24.09.2021

S.N. NUCLEARELECTRICA S.A. (SNN) (24/09/2021)

Infiintarea Filialei Fabrica de Prelucrare a Concentratelor de Uraniu-Feldioara

SIF OLTENIA S.A. (SIF5) (24/09/2021)

Raport consolidat - S1 2021

FONDUL PROPRIETATEA (FP) (24/09/2021)

Informatii referitoare la desfasurarea AGA din 29 septembrie 2021

ELECTROMAGNETICA SA (ELMA) (24/09/2021)

Numire Administratori provizorii