Update articol:

Sacha Dragic, fondator Superbet: Vrem să fim solidari cu nevoile fiscale ale statului în actualul context macroeconomic, dar recomandăm limitarea împovărării jucătorilor

Vrem să fim solidari cu nevoile fiscale ale statului în actualul context macroeconomic și am putea contribui ca operatori mai mult, dar recomandăm limitarea împovărării jucătorilor, spune Sacha Dragic, fondator Superbet.

Referitor la noile propuneri de impozitare elaborate de Guvernul României pentru industria pariurilor sportive, Sacha Dragic, Fondator și Președinte Executiv al Grupului Superbet, a oferit o serie de clarificări: “Grupul Superbet, în calitate de cel mai mare operator local din piața de pariuri sportive, susține poziția adoptată de către Rombet, Romslot și Romanian Bookmakers.

Vreau să subliniez că operatorii de pariuri sportive manifestă o autentică solidaritate cu nevoile fiscale ale autorităților. În acest context, propunerile celor trei asociații menționate fac referire la un pachet echilibrat de măsuri, care ține cont de interesele statului în contextul macroeconomic actual, dar care în același timp vor menține industria noastră la un nivel sustenabil.

Propunerea asociațiilor menționate are ca obiectiv principal minimizarea riscurilor de creștere a pieței „negre”, nefiscalizate, care ar duce la o pierdere de contribuții predictibile și ridicate din industria noastră în cazul impozitării progresive a jucătorilor. Modificarea regimului fiscal pentru operatorii din industrie, conform propunerii înaintate, ar aduce însă venituri mărite la bugetul de stat și ar asigura în același timp continuitatea competitivității industriei.

Totodată, Superbet apreciază și argumentele oferite de AOPJNR și Exprogame, a căror direcție de ansamblu rezonează cu propunerea înaintată de către cele trei entități menționate anterior.

Ne dorim să rămânem parteneri de dialog transparenți și responsabili în relația cu statul român. Considerăm că un mediu fiscal predictibil și adaptat la realitatea economică locală este esențial pentru asigurarea unui climat pozitiv, din punct de vedere social și economic”.

ROMANIAN BOOKMAKERS- Patronatul Organizatorilor de Pariuri din România, ROMBET – Asociația Organizatorilor de Jocuri de Noroc, ROMSLOT- Asociația Română a Organizatorilor de Sloturi au transmis autorităților propunerile industriei de gambling asupra proiectului de Ordonanță de Urgență de modificare a Codului fiscal, având în vedere că proiectul se află în dezbatere publică. 

Cele trei organizații susțin în documentul transmis autorităților: “În calitate de asociații profesionale reprezentative în domeniul jocurilor de noroc, se adresează dumneavoastră pe această cale având în vedere proiectul de Ordonanță de Urgență de modificare a Codului Fiscal publicată de Ministerul Finanțelor Publice în transparență decizională în data de 4 iulie 2022.

Înainte de a enunța tehnic aceste propuneri, considerăm însă important să menționăm că industria rămâne consecventă principiilor enunțate și anume de a nu muta sarcina fiscală catre consumator, acest lucru nefăcând decât să încurajeze piața neagră. De altfel, experiența din cele 27 de state analizate la nivelul Uniunii Europene, în 17 dintre acestea, jucătorii nu sunt impozitați deloc, iar în celelalte doar la câștiguri foarte mari și pe anumite tipuri de jocuri, România aflându-se și în acest moment la limita superioară. Un exemplu concludent este cel al Croației, care după

numai 3 ani de la impozitarea jucătorilor s-a confruntat cu o mărire uriașă a pieței negre, devenind evidentă nevoia de a reveni la vechiul model care nu prevedea taxarea jucătorilor.

Nu putem, de asemenea, să nu menționăm angajamentul Guvernului României și al Coaliției, reprezentată de dvs. de a nu majora niciun fel de taxe anul acesta, angajament reiterat chiar în aceste zile de președintele Iohannis.
Având în vedere declarațiile dvs publice, precum și dispozițiile art. 3 litera e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal care statuează principiul predictibilității impunerii, statuând cu caracter obligatoriu stabilitatea impozitelor, taxelor şi contribuţiilor obligatorii, pentru o perioadă de timp de cel puţin un an, perioadă în care nu pot interveni modificări în sensul majorării sau introducerii de noi impozite, taxe şi contribuţii obligatorii, precum și faptul că în aplicarea acestui principiu, dispozițiile art. 4 din Codul Fiscal dispun după cum urmează:

1) Prezentul cod se modifică şi se completează prin lege, care intră în vigoare în termen de minimum 6 luni de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I.
2) În cazul în care prin lege se introduc impozite, taxe sau contribuţii obligatorii noi, se majorează cele existente, se elimină sau se reduc facilităţi existente, acestea vor intra în vigoare cu data de 1 ianuarie a fiecărui an şi vor rămâne nemodificate cel puţin pe parcursul acelui an.
3) În situaţia în care modificările şi/sau completările se adoptă prin ordonanţe, se pot prevedea termene mai scurte de intrare în vigoare, dar nu mai puţin de 15 zile de la data publicării, cu excepţia situaţiilor prevăzute la alin. (2).

Prin urmare, prevederile art. VIII lit. d) din Propunerea de Ordonanță pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, potrivit cărora dispozițiile de la pct. 42 și pct. 43 din propunere se aplică veniturilor plătite începând cu 1 august 2022, contravin prevederilor imperative ale Codului fiscal și vă solicităm prorogarea intrării acestora în vigoare până la 1 ianuarie 2023.

Totodată, vă solicităm să aveți în vedere faptul că implementarea modificărilor la nivelul organizatorilor de jocuri de noroc, în sarcina cărora este prevăzută obligația de a asigura reținerea la sursă a impozitelor pe veniturile din jocurile de noroc, al căror cuantum este modificat conform proiectului Ordonanței de Urgență a Guvernului, implică modificări de esență ale sistemelor tehnice, care nu vor putea fi realizate în termenul scurt prevăzut pentru intrarea în vigoare a modificărilor, conform proiectului.

În acest sens, vă învederăm că:
i) Pentru activitățile de jocuri de noroc de tip cazinouri, cluburi de poker, slot machines și lozuri, potrivit reglementării în vigoare, veniturile până la valoarea de 66.750 Lei sunt exceptate de la aplicarea impozitului, fiind necesară, prin urmare, adaptarea sistemelor și procedurilor operatorilor, astfel încât veniturile monitorizate în vederea impozitării să includă plățile mai mari de 600 de lei, precum și schimbarea pragurilor și a cotelor de impunere, astfel încât să se asigure reținerea la sursă a impozitelor, conform reglementării propuse;
ii) Pentru activitățile de jocuri de noroc, altele decât cele pentru care este prevăzută baza neimpozabilă, implementarea presupune modificări ale sistemelor tehnice utilizate, în sensul reducerii pragurilor și creșterii cotelor aplicabile; în mod particular, pentru activitățile de jocuri de noroc la distanță, această schimbare presupune modificări ale sistemelor auditate, folosite în esfășurarea activității, nefiind fezabil că adaptarea sistemelor se va putea realiza în numai câteva zile.

Vezi aici propunerile industriei: Adresa industrie jocuri de noroc 6 iulie 2022

Ministerul Finanţelor propune majorarea cotelor de impunere în cazul veniturilor obţinute din jocuri de noroc şi reducerea plafonului neimpozabil pentru veniturile obţinute ca urmare a participării la jocurile de noroc caracteristice cazinourilor, cluburilor de poker, slot-machine şi lozuri.

În cazul veniturilor obţinute ca urmare a participării la jocurile de noroc caracteristice cazinourilor, cluburilor de poker, slot-machine şi lozuri se propune modificarea plafonului neimpozabil la nivelul a 600 lei, inclusiv, pentru fiecare fiecare venit brut primit de contribuabil.

 

Propunerile industriei de gambling asupra proiectului de Ordonanță de Urgență de modificare a Codului fiscal (document ROMANIAN BOOKMAKERS, ROMSLOT, ROMBET)

 

 

BVB | Știri BVB